شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

خبری از اجرای سدهای هرمزگان و سیستان و بلوچستان برای جلوگیری از روان آب‌ها نیست/عدم تکمیل سد دالکی خسارت زیادی دارد

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: دولت اعلام کرد که برای احداث ۹ سد به منظور جلوگیری از ورود روان آب ها به دریا در استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان طراحی‌هایی دارد اما تا کنون خبری از آنها نیست.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 93976
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۵

کرونا :

خبری از اجرای سدهای هرمزگان و سیستان و بلوچستان برای جلوگیری از روان آب‌ها نیست/عدم تکمیل سد دالکی خسارت زیادی دارد

ذبیح الله اعظمی ساردوئی در گفت‌وگو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت، سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در خصوص لزوم توجه به طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری ، گفت: طی ماه‌های اخیر در بیشتر نقاط کشور بارش‌های خوبی داشته‌ایم و برخی از این بارش‌ها شاید تا ۱۰ سال دیگر تکرار نشوند خصوصا در جنوب کرمان.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در شرایطی که بارش‌ها سیل آسا هستند و روان آب به راه می‌افتد بدون اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری تمامی آن هدر می‌رود، ادامه داد: نمی‌توان گفت که اقدامی در این حوزه انجام نشده، همه دولت ها در زمینه آبخیزداری و آبخوانداری اقداماتی داشته اند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دولت به خوبی می‌داند هر سیل حداقل ۲۵ میلیارد تومان خسارت به همراه دارد بهتر است برای جلوگیری از خسارت‌ها این اعتبارات در زمینه آبخیزداری و آبخوانداری صرف شود، عنوان کرد: از سوی دیگر در لایحه آبخیزداری و آبخوان داری کل کشور آماده و کمیسیون نیز از این لایحه استقبال کرد اما پس از گذشت ۸ ماه تاکنون این لایحه به مجلس و کمیسیون کشاورزی نرسیده است.

اعظمی با بیان اینکه در حاشیه خلیج فارس حدود ۴ هزار کیلومتر ساحل داریم که بارش‌ها در این مناطق مستقیما وارد دریا می‌‍شود، تصریح کرد: عدم تکمیل سد دالکی استان بوشهر خسارت مشخص و زیادی دارد زیرا روان آبها ۶۰ کیلیومتر پس از این سد وارد دریا می‌شوند و نمی‌توان از آن استفاده کنیم. از این دست رودخانه‌ها که گاهی اوقات مخرب و سیل آسا هستند وارد دریا می‌شوند و شهرستان‍‌های چابهار و ایرانشهر نیز چنین اتفاقی در حال رخ دادن است.

اولین نیروگاه بخش خصوصی در دورود افتتاح شد
دنبال کنید

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی افزود: دولت اعلام کرد که برای احداث ۹ سد به منظور جلوگیری از ورود روان آب ها به دریا در استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان طراحی‌هایی دارد اما تا کنون خبری از آنها نیست و در این خصوص از دولت گلایه داریم زیرا کم کاری کرده اند./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi