یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

رنگ آمیزی درب چوبی + عکس رنگ درب چوبی به همراه آموزش رنگ کردن درب

رنگ آمیزی درب چوبی + عکس رنگ درب چوبی به همراه آموزش رنگ کردن درب   انتخاب درب مناسب داخلی و یا ورودی یکی از اصلی ترین تصمیم ها در طراحی به شمار می رود. اینکه درب چه جنس و رنگی داشته باشد مسئله مهمی است که باید در نظر گرفته شود. نحوه رنگ آمیزی

اختصاصی کرونا

کد خبر : 93447
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۳

کرونا :

رنگ آمیزی درب چوبی + عکس رنگ درب چوبی به همراه آموزش رنگ کردن درب

رنگ آمیزی درب چوبی + عکس رنگ درب چوبی به همراه آموزش رنگ کردن درب

 

انتخاب درب مناسب داخلی و یا ورودی یکی از اصلی ترین تصمیم ها در طراحی به شمار می رود. اینکه درب چه جنس و رنگی داشته باشد مسئله مهمی است که باید در نظر گرفته شود. نحوه رنگ آمیزی درب چوبی هم نقش بسزایی در کیفیت و مقاومت درب در برابر رطوبت و نور خواهد داشت و اهمیت بسیاری دارد. با ما همراه باشید تا با رنگ آمیزی درب چوبی بیشتر آشنا شویم:

بهترین رنگ درب چوبی نوین کابین

هنگام ورود به منزل، ظاهر درب اولین چیزی است که افراد با آن مواجه می شوند و همچنین در نشانگر عمر ساختمان است. شما هر چقدر هم که از لوکس ترین وسیله ها در داخل منزلتان استفاده کنید. نمی توانید ظاهر ناخوشایند دربهای قدیمی را نادیده بگیرید. در رنگ آمیزی درب چوبی، باید یک رنگ مناسب انتخاب کنید تا از کیفیت بالایی برخوردار باشد. رنگ آمیزی درب با ابزار ها و شیوه های مختلفی صورت می گیرد. در ادامه اصولی ترین روش و مراحل رنگ آمیزی درب چوبی را بررسی خواهیم کرد.

بهترین و جدیدترین عکس مدل درب اتاق خواب چوبی

انواع رنگ درب چوبی

رنگ درب چوبی لابی و ورودی انواع مختلفی دارد و در زیبایی درب بسیار موثر است. عواملی مانند سلیقه و بودجه در انتخاب نوع رنگ درب چوبی دخیل هستند. رنگ آمیزی درب چوبی می تواند پولیش، پلی اورتان و یا پلی استر باشد.

رنگ پولیش: یکی از بهترین رنگ‌ها برای درب چوبی می‌باشد اما مراحل انجام آن بسیار زمانبر است، زیرا در این روش، درب چوبی چندین لایه رنگ می‌خورد. این نوع رنگ دارای براقیت زیادی است و مقاوم در برابر رطوبت است؛ اما از معایب آن می توان به هزینه بالا، شکنندگی سطح در نسبت به ضربه شدید و نیاز به اجرای آن در کارگاه های مخصوص اشاره کرد.

رنگ پلی اورتان: این نوع رنگ، یک رنگ دوجزئی است که قابلیت استفاده بر روی تمامی سطوح به خصوص چوب را دارد و در اکثر مواقع به عنوان رنگ نهایی استفاده می‌شود. از مزایای آن می توان به مقاومت بالا در برابر رطوبت و نور خورشید و خشک شدن سریع آن اشاره کرد.

رنگ پلی استر: اگر به دنبال یک رنگ با هزینه کم ولی مناسب درب چوبی هستید، پیشنهاد ما این رنگ است. درسته که نسبت به دو رنگ قبل از مقاومت کمتری در برابر رطوبت و نور برخورداره، اما قیمت مناسب دارد.

قبل از سفارش درب پیشنهاد می کنم نوشته راهنمای درب چوبی رو مطالعه کنید. و عکس های جدید آن را ببینید.

مراحل رنگ آمیزی درب چوبی

یکدست کردن سطح چوب

قبل از هر کاری سطح چوب باید صاف و یکنواخت شود و تمام فرورفتگی ها و برجستگی های سطح چوب، مانند جای چکش، لهیدگی، شکاف و ترک ترمیم شود. با ترفندها و نکات ساده مانند می‌توان به راحتی قبل از رنگ کردن درب چوبی قدیمی این مشکلات را برطرف کرد. به منظور از بین بردن ترک و شکاف های موجود در سطح چوب می توانیم از روش های مختلفی استفاده کنیم.

رنگ بندی درب چوبی

میتوان یک قطعه چوب را با سطح مقطع مثلثی شکل بریده، سپس به چسب چوب آغشته می‌کنیم و با چکش در محل شکاف و خرابی فرومی‌کنیم و بعد به وسیله رنده می‌توانیم قسمت های بیرون زده را صاف کنیم تا سطحی یک دست و یکنواخت داشته باشیم. یا اگر سطح چوب فقط دارای ریختگی یا ترک های درشت باشد، یک پیشنهاد بسیار کاربردی برای پر کردن شکاف و ترک استفاده از مخلوط خاک اره و چسب می‌باشد.

عملکرد دولت‌ها متناسب با انقلاب اسلامی نبوده است
دنبال کنید

به این صورت که قبل از رنگ آمیزی درب چوبی، کمی خاک اره یا پودر چوب را با چسب چوب مخلوط کرده، به شکل بتونه در می‌آوریم و به کمک یک کاردک، به ترمیم ترک ها و شکاف ها می‌پردازیم. به غیر از اینها می شود از رزین اپوکسی یا پلی استر پوست و پولیش هم استفاده کرد. در این روش ابتدا باید مقداری رزین را داخل یک ظرف ریخته و به مقدار لازم به آن هاردنر اضافه کرده و بعد از آماده شدن محلول آن را بر روی ترک ها و شکاف ها ریخته تا کاملا پر شوند.

بتونه کاری سطح چوب

مرحله بعد در رنگ کردن درب چوبی، بتونه کاری سطح چوب می‌باشد. که بعد از تمیز کردن اولیه سطح چوب نوبت به بتونه کاری می‌رسد. بتونه کاری به این روش صورت می گیرد که ابتدا ماده اصلی بتونه را باید حاضر کنید که اغلب شامل پودرهای رنگی و مل می‌باشد و سپس با استفاده از کاردک و لیسه باید بتونه را روی سطح چوب اعمال کنید.

در این مرحله از طریق رنگ کردن درب چوبی، نوبت به انتخاب بتونه برای رنگ درب چوبی قدیمی تان می‌رسد. توجه کنید که بعد از ساخت بتونه می توانید آن را داخل کیسه قرار داده و مجددا در مراحل بعدی برای رنگ کردن درب چوبی هم از آن استفاده کنید. با بتونه کاری تمام فرو رفتگی ها و ترک‌های سطحی پر می‌شود و سطحی صاف و هموار خواهید داشت.

سنباده زنی سطح چوب

یکی از مراحل مهم طریق رنگ آمیزی درب چوبی، بعد از اتمام مرحله بتونه کاری، سمباده زنی سطح چوب می‌باشد که حتما قبل از رنگ کردن درب چوبی باید آن را انجام دهید. ابزار اصلی مورد نیاز برای رنگ کردن درب چوبی در این مرحله سنباده می‌باشد که از یک ورق پارچه ای یا کاغذی که روی سطح آن دانه های سیلیس چسبانده شده است، ساخته شده است. هرچه تعداد دانه های سیلیس کمتر باشد و اندازه دانه های آن درشت تر باشد، سنباده زبرتر خواهد بود و شماره آن کمتر می‌باشد.

بطور کلی تعداد دانه های سیلیس در سطح سنباده به شماره آن بستگی دارد. بعد از اینکه قسمت های از چوب را که بتونه کاری کرده ایم، خشک شدند؛ سمباده می زنیم که تا به سطح چوب برسیم. با این کار بتونه های اضافی از روی سطح چوب جمع آوری شده و سطحی صاف را فراهم می کند. همچنین می توانیم در رنگ کردن درب چوبی قسمت هایی از درب چوبی را که مایل به رنگ کردن آن نیستیم را با نوار چسب کاغذی بپوشانیم.

آستری زدن

قبل از شروع رنگ آمیزی درب چوبی ابتدا باید به چوب رنگ آستری بزنید. یک آستری معروف شاپان نام دارد که در دو نوع قهوه ای و مشکی در بازار موجود می باشد که با استفاده از آن می توان طیف های مختلف رنگ قهوه ای مانند رنگ چوب فندقی را ایجاد کرد. شاپان نیز توسط بنزین رقیق شده و به وسیله پارچه بدون پرز، روی سطح کار اعمال می شود.

به این نکته توجه کنید که در هنگام شاپان کاری هر چقدر مقدار بنزین بیشتر باشد و شاپان کمتر، رنگ آن روشن تر می شود و برای تیره شدن چوب بهتر است شاپان بیشتر و مقدار بنزین آن کمتر باشد. این نکات در یادگیری طریق رنگ کردن درب چوبی بسیار مهم می‌باشند.

انتقاد از بی توجهی مسئولان به اجرای سیاست‌های جمعیتی رهبری/ دولت نازایی را تحت پوشش بیمه قراردهد
دنبال کنید

سیلر زدن  و رنگ آمیزی

برای رنگ درب چوبی اتاق باید بلافاصله بعد از آسترکاری، سطح چوب را با سیلر پوشش بدهید تا طریق رنگ کردن درب چوبی را به‌درستی انجام دهید. یکی از پرکاربردترین مواد برای رنگ آمیزی و پرداخت چوب سیلر است که از آن برای اشباع چوب استفاده می‌شود. از آنجا که بافت چوب منافذی دارد که باید اشباع شود تا رنگ را به خوبی جذب کند باید از ماده‌ای مناسب برای اشباع آن استفاده کرد.

سیلر از نفوذ رنگ به داخل چوب جلوگیری می‌کند و قبل از رنگ زدن باید بر روی چوب زده شود به این صورت که سیلر را با تینر فوری رقیق کنید و با قلم مو به سطح چوب بزنید. توجه کنید که سیلر زدن را باید در چند نوبت و با فاصله زمانی کمتر از نیم ساعت روی سطح چوب انجام دهید و یک تا دوساعت زمان دهید تا کاملا خشک شود.

کیلر زدن و پولیش

بعد از خشک شدن سیلر، با توجه به اینکه سطح کار کمی زبر می‌شود، عملیات سنباده کاری و پرداخت سیلر را باید انجام دهید. تا سطح کار کاملا صاف و صیقلی شود. بعد از صیقلی یا صابونی کردن سطح چوب، باید از کیلر برای پوشش سطح چوب استفاده کنید. کیلر رنگ شفافی است که برای پوشش بعد از سیلر با قلمو یا پیستوله روی چوب به کار برده می‌شود.

برای تغییر رنگ درب چوبی باید کیلر را با رنگ‌های مختلف فوری ترکیب کنید تا به تم رنگ مورد نظرتان دست یابید. توجه داشته باشید که برای رنگ کاری با قلم مو، باید کیلر کمی غلیظ‌تر از حالتی باشد که برای رنگ کردن درب چوبی با پیستوله استفاده می‌کنید، باشد تا به‌درستی طریق رنگ کردن درب چوبی را انجام دهید. در نهایت پس از خشک شدن کامل سطح کار رنگ کردن درب چوبی به پایان می‌رسد و در آخر می‌توانید با پوست و پولیش مناسب به براقیت نهایی و کیفیت بالا برسید.

به جای کیلر از نیم پلی استر هم می شود استفاده کرد. اجرای نیم پلی استر به عنوان رنگ نهایی باید با دقت و حساسیت بیشتری انجام شود. فاصله زمانی نوبت های اول، دوم یا سوم پلی استر بسیار مهم است. از نظر کیفیت نیم پلی استر بسیار بهتر از کیلر می‌باشد و در دو نوع مات و براق در بازار عرضه می‌شود. همچنین از تینر برای رقیق کردن نیم پلی استر می‌توانید استفاده کنید.

رنگ درب چوبی نوین کابینآموزش رنگ آمیزی درب چوبی

آموزش رنگ درب چوبی

کلام آخر

سرویس چوبی در دکوراسیون هر خانه ای نقش مهمی دارد و از آنجایی که چوب و رنگ چوب جلوه خاصی به دکور خانه می دهد، پس باید استفاده مناسبی از چوب در دکور خانه شود. از درب های چوبی می توان به دو صورت در دکور خانه بیشترین تاثیر را گرفت. اول اینکه درب را با دکور چوب خانه ست کرد، دوم اینکه می توان از درب میان دو دیوار با استفاده از یک رنگ تضاد بین رنگ و در و دیوار از لحاظ تیره و روشنی تضاد زیبایی ایجاد کرد.

در ضمن اگر دکور چوبی که در اتاق و سالن استفاده شده با هم از لحاظ رنگی فرق دارند شما میتوانید برای پشت و روی درب خود از دو رنگ استفاده کنید. نوین کابینت ارائه دهنده انواع درب چوبی می باشد که می توانید برای ثبت سفارش با شماره های ۰۲۱۷۷۰۰۵۴۶۷ – ۰۲۱۷۷۰۰۴۵۸۱ تماس حاصل فرمایید.

 

 

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi