شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳

علائم خرابی شیر برقی

علائم خرابی شیر برقی همانطور که می‌دانید افزایش قدرت یا افزایش سرعت دنده از نیرویی حاصل می‌شود که گیربکس از موتور خودرو دریافت می‌کند. حال اگر به هر دلیلی گیربکس اتوماتیک با مشکل مواجه شود و اجزای آن به درستی کار نکند، ممکن است در تعویض دنده خودرو یا هر عمل مربوط به آن به

اختصاصی کرونا

کد خبر : 93051
تاریخ انتشار : سه شنبه ۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰

کرونا :

علائم خرابی شیر برقی

علائم خرابی شیر برقی

همانطور که می‌دانید افزایش قدرت یا افزایش سرعت دنده از نیرویی حاصل می‌شود که گیربکس از موتور خودرو دریافت می‌کند. حال اگر به هر دلیلی گیربکس اتوماتیک با مشکل مواجه شود و اجزای آن به درستی کار نکند، ممکن است در تعویض دنده خودرو یا هر عمل مربوط به آن به مشکل بخورید. خراب شدن شیربرقی یکی از اصلی‌ترین عوامل مربوط به خرابی گیربکس اتوماتیک است که در نهایت به بروز مشکل در تعویض دنده و مشکلات عجیب و غریب دیگر منجر می‌شود. آنچه در تعمیر گیربکس اتوماتیک اهمیت دارد، تشخیص درست خرابی شیر برقی و تعویض به موقع آن است. برای اینکه از خراب شدن شیربرقی گیربکس مطمئن شوید، باید با نشانه‌های ایراد در شیر برقی آشنا باشید. از آنجا که تعمیر شیربرقی، تعمیر گیربکس اتوماتیک یک فرایند مکانیکی تخصصی است، باید در انتخاب تعمیرگاه گیربکس دقت بسیاری داشته باشد.

 

نشانه‌های خراب شدن شیربرقی

حتما می‌دانید که وظیفه اصلی شیر برقی تعویض به موقع دنده است. به این ترتیب شیر برقی با عملکرد بهینه خود از افزایش بیش از حد دور موتور جلوگیری کرده و سلامت موتور خودرو را تامین می‌کند. در نتیجه خراب شدن شیربرقی می‌تواند علاوه بر آسیب رساندن به گیربکس اتوماتیک، موتور خودرو را نیز تحت تاثیر قرار دهد. با توجه به اینکه شیر برقی عملکرد خود را از طریق دریافت اطلاعات از سنسور کیلومتر امکان‌پذیر می‌کند، در بررسی علت خرابی آن می‌توانید نمایشگر سیستم الکترونیکی روی داشبورد را مورد بررسی قرار دهید. در ادامه نشانه‌های خرابی شیر برقی گیربکس اتوماتیک را بررسی می‌کنیم.

  • اولین علامت که می‌توانید از طریق آن خراب شدن شیربرقی را تشخیص دهید، روشن شدن چراغ چک است. چراغ چک مربوط به موتور خودرو است؛ اما در صورت بروز مشکل در گیربکس آن نیز روشن می‌شود. در این زمان می‌توانید با دستگاه زدن چراغ گیربکس از وجود مشکل در آن اطمینان حاصل کنید. برخی از خودروهای اتوماتیک به چراغ هشدار جداگانه‌ای برای گیربکس مجهز هستند.

علائم خرابی شیر برقی 5

  • از دیگر علائم خراب شدن شیربرقی می‌توان به تعویض دنده خودرو با تاخیر اشاره کرد. در واقع بروز هرگونه ایراد در شیر برقی می‌تواند تعویض دنده را با تأخیر انجام داده و عملکرد گیربکس را کند نماید.
  • پریدن دنده نیز می‌تواند یکی از علائم اصلی خرابی شیر برقی گیربکس باشد. برای هر دنده در خودرو یک یا چند شیر برقی تعویض دنده تعبیه شده است. اگر شیر برقی مربوط به هر دنده خراب شود، گیربکس نمی‌تواند به آن دنده برود.
  • یکی از نشانه‌های بزرگ خراب شدن شیربرقی، گیر کردن دنده است. اگر شیر برقی هنگام درگیر شدن دنده دچار مشکل شود، گیربکس در آن دنده گیر می‌کند.
  • با توجه به اینکه عملکرد شیر برقی به صورت مستقیم در عملکرد دنده تاثیر می‌گذارد، طبیعی است که هر گونه مشکل از جمله مشکل در افزایش یا کاهش دنده، هشداری برای تشخیص خرابی شیر برقی باشد.
  • اگر گیربکس اتوماتیک از روی دنده ۳ تعویض انجام ندهد، در واقع موتور خودرو با حالت اضطرار مواجه شده که علت آن خراب شدن شیره برقی است.
شکست فوتبالیست های نوجوان نفت وگاز گچساران مقابل برق نوین شیراز
دنبال کنید

 

دلایل خراب شدن شیربرقی

حال که با نشانه‌های خرابی شیر برقی گیربکس آشنا شدید، بهتر است دلایل خرابی آن را نیز بشناسید. یکی از دلایل اصلی و عمده خرابی شیر برقی گیربکس اتوماتیک استفاده از روغن نامرغوب است. استفاده از روغن بی کیفیت سبب می‌شود ساچمه شیر برقی داخل محفظه خود گیر کند و عملکرد درستی ارائه ندهد. به این ترتیب خودرو هنگام حرکت یا تعویض دنده با مشکل مواجه می‌شود. از دیگر دلایل خرابی شیر برقی گیربکس می‌توان به بروز مشکل الکترونیکی در آن اشاره کرد. گاهی پیش می‌آید که پلاتین‌های برق ورودی شیر برقی بر اثر گرد و خاک، شدت جریان الکتریکی کم‌تری را وارد شیر برقی کرده و عملکرد آن را ضعیف می‌کنند. در این مواقع اهمیت سرویس‌های دوره‌ای مشخص می‌شود. معمولاً در سرویس‌های دوره‌ای سوکت‌های شیر برقی با استفاده از اسپری‌های سوکت شور شستشو داده و گرد و خاک آن‌ها پاک می‌شود.

علائم خرابی شیر برقی 6

اهمیت تعمیر گیربکس در تعمیرگاه معتبر

برای اینکه بتوانید از خراب شدن شیربرقی گیربکس اتوماتیک جلوگیری کنید، بهتر است زمان انجام سرویس‌های دوره‌ای از روغن‌های مرغوب مخصوص گیربکس استفاده کنید. گذشته از اینکه تعمیر یا تعویض شیر برقی گیربکس کار چندان ساده نیست، هزینه تعمیر آن نیز بالا است؛ بنابراین بهتر است سرویس‌های دوره‌ای را جدی بگیرید. اگر به هر دلیلی به تعمیر گیربکس اتوماتیک و تعمیر شیربرقی آن نیاز پیدا کردید یا از نشانه‌های خراب شدن شیربرقی اطمینان حاصل کردید، بهتر است به یک تعمیرگاه معتبر مراجعه کنید و از ارائه خدمات آن مطمئن باشید. در این راستا تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک هادیلو می‌تواند انتخاب ایده‌آلی برای شما باشد. تعمیرکاران حرفه ای در تعمیرگاه هادیلو سعی می‌کنند تا جای ممکن شیر برقی گیربکس را تعمیر کنند؛ اما اگر شیر برقی قابلیت تعمیر نداشته باشد، نسبت به تعویض آن اقدام می‌کنند. نکته اینجاست که تعمیرکاران این مجموعه از بهترین شیرهای برقی استفاده می‌کنند تا طول عمر گیربکس را افزایش دهند.

نامه نوبخت برای اختصاص ۱۲۰ میلیارد از اعتبار کرونا به یک دانشکده + سند
دنبال کنید

 

تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک هادیلو

تعمیرگاه هادیلو به عنوان یک تعمیرگاه معتبر و تخصصی فعالیت خود را از سال ۱۳۹۱ آغاز کرده و در طی این سال‌ها تلاش کرده است که بهترین خدمات را در راستای تعمیر حرفه‌ای گیربکس اتوماتیک و تعویض شیر برقی آن ارائه دهد. این مجموعه با بهره‌مندی از تعمیرکاران متخصص و باتجربه، همچنین استفاده از ابزار آلات پیشرفته و به‌روز، خدمات فنی مربوط به تعمیر گیربکس اتوماتیک و بررسی دلایل خراب شدن شیربرقی را ارائه می‌دهد. تست و عیب‌یابی رایگان، استفاده از قطعات اورجینال و با کیفیت، ارائه ضمانت‌نامه قطعات و خدمات از جمله ویژگی‌های قابل‌توجه تعمیرگاه هادیلو است. هزینه تعمیر شیربرقی و گیربکس در این مجموعه نسبت به کیفیت خدمات آن بسیار مناسب و مقرون‌به‌صرفه است.

علائم خرابی شیر برقی 7

جمع‌بندی

در این مطلب به بررسی نشانه‌های خراب شدن شیر‌برقی گیربکس اتوماتیک و دلایل خرابی آن پرداختیم و در نهایت تعمیرگاه گیربکس هادیلو را به عنوان یک تعمیرگاه معتبر گیربکس اتوماتیک معرفی کردیم. با توجه به اینکه عملکرد شیر برقی در نهایت عملکرد بهینه در دنده را امکان‌پذیر می‌کند، بهتر است عیب‌یابی و تعمیر آن را به یک مجموعه معتبر و متخصص بسپارید. تعمیرگاه هادیلو در این زمینه خدمات با کیفیتی ارائه می‌دهد.

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi