پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

جاده فیروزان با کسب اعتبارات ملی در حال احداث است

نماینده مردم نهاوند در مجلس گفت: جاده فیروزان با اعتبارات ملی و ظرفیت های ماده ۵۶ با اعتبار ۱۲۰ میلیارد تومانی با عاملیت بانک سپه با سرعت در حال انجام است.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 92803
تاریخ انتشار : جمعه ۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۷

به گزارش کرونا به نقل از خانه ملت، علیرضا شهبازی در جلسه هم اندیشی با استاندار همدان و نماینده ولی فقیه در استان، ائمه جمعه، مجمع نمایندگان و فرمانداران گفت: بحمدالله مجمع نمایندگان استان همدان یکی از بهترین مجامع کشور است و باید از این ظرفیت حداکثر استفاده را برای توسعه استان ببریم. باید مصوبات جلسات گذشته در ملایر و تویسرکان در این جلسه مطرح تا برای مردم شریف استان نیز دستاوردها ملموس تر شود.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: دولت سیزدهم تلاش زیادی کرده و ما هم تلاش کردیم اعتبارات استانی و ملی بیشتری جذب کنیم. علاوه بر این سعی کرده‌ایم از ظرفیت های کشوری علی الخصوص در زمینه ماده ۵۶ کمبودهای اعتباری را جبران نماییم که در این راستا برای پروژه های بزرگ شهرستان از جمله سد گرین، جاده نهاوند به سه راهی کنگاور و جاده نهاوند به بروجرد اقدامات لازم صورت پذیرفته است.

وی ادامه داد: سد گرین اگر با اعتبارات قطره چکانی قرار بود ساخته شود ۱۰۰ سال طول می کشید که از طریق ماده ۵۶ و با همکاری سه بانک کشاورزی، ملت و صادرات مبلغ ۱۷۸ میلیارد تومان اعتبار برای سد مصوب شده که سه قسط آن تا به امروز  پرداخت شده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: جاده فیروزان با اعتبارات ملی و ظرفیت های ماده ۵۶ با اعتبار ۱۲۰ میلیارد تومانی با عاملیت بانک سپه با سرعت در حال انجام است. برای جاده نهاوند به بروجرد هم با موافقت و عاملیت بانک توسعه تعاون مبلغ ۱۴۰ میلیارد تومان اعتبار ماده ۵۶ در حال پیگیری‌ است. همچنین با دعوت از طلایی نیک، معاون وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به شهرستان، پیگیر حل مشکلات شرکت پیمانکار پروژه محور آورزمان هستیم که در این راستا باید از پیگیری های استاندار هم قدردانی کرد.

شورای امنیت سازمان ملل باید مقابل رفتارهای رژیم صهیونیستی بایستد
دنبال کنید

شهبازی تصریح کرد: از استاندار در خواست دارم کمک کنند که  اعتبارات تخصیصی برای پروژه ها صرف حل مشکلات معارضین نشود و برای پیشبرد پروژه هزینه شود. یک سال و نیم است موفق نشدیم مشکل معدن سد گرین را حل کنیم؛ متأسفانه این وقفه باعث طولانی شدن مدّت پروژه‌ای شده که سال ۹۹ با اعتبار موجود قابل اجرا بود ولی امروز بخاطر افزایش قیمت ها باید پیگیری کنیم که اعتبار آن افزایش یابد؛ البته در این زمینه‌ اقداماتی صورت پذیرفته و در بودجه ۱۴۰۲ لحاظ شده است.

نماینده مردم نهاوند در قوه مقننه گفت: دو الی سه سال است مجوز معدن مس برای نهاوند گرفته شده اما معارضین اجازه نمی دهند معدن مس نهاوند که از مس کرمان با کیفیت تر است راه اندازی شود در حالی که احداث این معدن هزار نفر اشتغالزایی دارد. همچنین علاوه بر اعتبارات ملی و استانی و ماده ۵۶ مبلغ ۵۰ میلیارد تومان برای جاده های نهاوند از طریق مدیران وزارت راه و شهرسازی اعتبار گرفتم اما معارضین اجازه کار نمی دهند مانند تعریض جاده نهاوند _گیان که امید داریم این مشکلات هرچه سریع‌تر مرتفع شود.

وی تاکید کرد: معتقدم فرصت سوزی به ضرر مردم است و باید در اجرای پروژه ها تسریع شود. مجوز کارخانه داروسازی ،کارخانه تولید کاغذ و … را گرفته ایم که انتظار داریم آقای استاندار دستور همکاری بدهند. همچنین سهمیه خوراک پتروشیمی نهاوند که به راحتی داده نمی شود را گرفتیم و امیدواریم هرچه سریعتر با کمک استاندار در کمیته امور زیربنایی استان تایید شود تا پروژه کلنگ زنی شود. این مجموعه بزرگ در صورت راه اندازی می تواند ۳۰۰نفر اشتغالزایی کند.

صنایع نفت،گاز و پتروشیمی نسبت به مسئولیت‌های اجتماعی خود در استان بوشهر پایبند باشند
دنبال کنید

وی افزود: هر کسی به ما مراجعه می کند مشکل اصلی را اشتغال بیان می‌کند و همه ما اعم از نمایندگان، استاندار و سایر مدیران باید در این راستا تلاش مضاعف کنیم. در این بین در بحث صدور مجوزها برای اقدام، سرعت نیاز است.

بر اساس این گزارش، آیت الله شعبانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان در این نشست هم اندیشی گفت: بنده سال ۷۵ در شروع طلبگی در نهاوند حضور داشتم و همانطور که اشاره شد این شهر یک شهر فرهنگی است که دروازه ورود اسلام به کشور است. مسئولان ارشد استان در این جلسه هستند و قطعا وقتی به محل کار خود برگردند، ساعت ۲ یا ۳ خواهد بود، این وقت مردم است و باید این جلسات خروجی داشته باشد.

وی تصریح کرد: نهاوند با توجه به  پتانسیل های موجود باید در حوزه گردشگری و زیر ساخت های آن توسعه یابد. این شهرستان ظرفیت بالایی در زمینه‌ی صنایع تبدیلی کشاورزی دارد./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi