جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

مشکلات اراضی شهرستان‌های مسجدسلیمان و هفتکل با حضور معاون توسعه مدیریت وزارت دفاع بررسی شد

نماینده مردم مسجدسلیمان، لالی، هفتگل و اندیکا در مجلس شورای اسلامی از تشکیل جلسه بررسی مشکلات املاک و اراضی شهرستان مسجدسلیمان و هفتکل با حضور معاونان وزارت دفاع، وزارت راه و شهرسازی، نمایندگان ارتش‌ و مسئولان استانی و شهرستانی خبر داد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 92460
تاریخ انتشار : شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۰

کرونا :

مشکلات اراضی شهرستان‌های مسجدسلیمان و هفتکل با حضور معاون توسعه مدیریت وزارت دفاع بررسی شد

علیرضا ورناصری قندعلی در گفت و گو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت در مورد آخرین اقدامات حوزه انتخابیه خود، گفت: جلسه‌ای با محوریت بررسی مشکلات املاک و اراضی شهرستانهای مسجدسلیمان و هفتکل با حضور سردار رضا طلایی نیک معاون توسعه مدیریت و برنامه ریزی راهبردی وزارت دفاع، سعید امیری مدیر کل اداره امور املاک سازمان ملی زمین ومسکن، ناصرکلهری مدیرکل وزارت دفاع، امیرارجمندی معاون مهندسی نزاجا، یعقوب مجرد مدیراراضی نزاجا، رضا امیری کارشناس اراضی نزاجا، سعید اختلاط نماینده وزیر دفاع و ارشد ودجا در خوزستان و مسئولان شهرستانی برگزار شد.

نماینده مردم مسجدسلیمان، لالی، هفتگل و اندیکا در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه خود افزود: در این جلسه گزارشی از مشکلات دو شهر مسجدسلیمان و هفتکل ارائه شد که پیگیر رفع این مشکلات جهت توسعه و آبادانی بیشتر دو شهر نفتی مسجدسلیمان و هفتکل هستیم،همچنین رفع مشکلات فرودگاه مسجدسلیمان، تعیین تکلیف زمین فرودگاه ارتش در شهرستان هفتکل، اراضی منطقه نفت سفید ارتش، بازسازی سینما ارتش، برخورداری این شهرستان از حق ماده ١١٢ مناطق جنگی، رهاسازی بخشی از املاک در تصرف ارتش به منظور توسعه شهری در هفتکل و مسجدسلیمان را در دستور کار قرار دادیم.

وی ادامه داد: صدور سند برای شهرک ولیعصر (عج)، بررسی تعهدات وزارت مسکن ،زمین ۱۸ هکتاری ارتش، شهرک خیبر، رسیدگی جهت تکمیل نیروی انسانی نیروهای مسلح ، ساماندهی به حقوق پرسنل، تجهیز فضای اداری، توسعه زیرساختی و دعوت از سازمان اتکا وابسته به وزارت دفاع به منظور امکان سنجی جهت سرمایه‌گذاری در حوزه انتخابیه از دیگر موارد و مشکلاتی بود که مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

تعویض شبکه آب روستاهای استان مرکزی الزامی است
دنبال کنید

نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد:در این جلسه سردار رضا طلایی نیک معاون راهبردی و امور مجلس به هویت‌های متنوع و مهم  مسجدسلیمان و هویت دینی، انقلابی، جهادی توام با ظرفیت‌های طبیعی خداوند در این شهرستان اشاره کرد.

وی افزود: همه ما ملت و دولت، ارتش و… از یک خانواده ایم و باید گره گشایی کنیم. اگر ارتش ظرفیت مازادی در عرصه اراضی دارد که مردم در تنگنا قرار می گیرند اراده بر آن خواهد بود که این مشکل برطرف شود.

ورناصری یادآور شد: این هیئت که متشکل از نمایندگان وزارت دفاع، ارتش، وزارت راه و شهرسازی و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی می باشند برای حل مشکل آمده بودند که نتیجه آن را مردم مسجدسلیمان و هفتکل خواهند دید.

نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس تاکید کرد: با توجه به بررسی‌ها و بازدید میدانی صورت گرفته مشکلاتی از جمله نقل و انتقال بعضی از اراضی، تغییر کاربری اراضی،صدور مجوز منازل احداث شده شهرک ولیعصر، همچنین تسریع فرودگاه مشترک مسجدسلیمان و برخی موضوعات دیگر در حوزه توسعه و سرمایه گزاری و پیشرفت عمرانی شهرستان مربوط به سازمان اتکا مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد، با تشکیل  کارگروهی  در تهران  موضوعات مطرح شده پیگیری شود و مشکلات مربوط به هفتکل در ارتباط با بهره‌برداری‌های بهینه و مولدسازی املاک و اراضی دنبال خواهد شد.

ورناصری در پایان خاطر نشان کرد: در این جلسه مقرر گردید، کارگروهی در تهران متشکل از بنده و نمایندگان وزارت دفاع و وزارت راه و شهرسازی، نمایندگان استانداری خوزستان و دستگاه مجری شهرستان‌ها با برگزاری جلسات در فاصله‌های زمانی چهارده روز، روند نهایی و اجرایی شدن مصوبات را بررسی و تسریع نمایند./

کارکنان شبکه بهداشت با فرمانده سپاه باشت دیدار کردند+تصاویر
دنبال کنید

پایان پیام

 

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi