جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

دولت سیزدهم سراوان پاک را برای گیلان به یادگار بگذارد

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس شورای اسلامی گفت: گیلان امروز میراث دار مدیرانی شده است که حدود یک میلیون تن زباله را در این مکان به ارث گذاشتند، امیدوارم مسئولان و متولیان دولت سیزدهم از وزیر کشور تا استاندار بتوانند پاکی سراوان را برای مردم گیلان به یادگار بگذارند.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 92289
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۸

کرونا :

دولت سیزدهم سراوان پاک را برای گیلان به یادگار بگذارد

جبار کوچکی نژادارم ساداتی در گفت‌وگو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت در مورد آخرین وضعیت انتقال زباله‌ها به سراوان؛ گفت: از استاندار تا وزیر کشور وعده سروسامان دادن زباله‌های سراوان را در گیلان داده بودند و تا به امروز هیچ کدام از وعده‌های داده شده به سرانجام مطلوب نرسیده و عملیاتی نشده است.

جبار کوچکی نژاد

 

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به پیگیری شورای تامین استان‌ها افزود: طی پیگیری‌های شواری تامین استان‌ها امروز مسئولان معضل چهل ساله سراوان را در انتقال زباله‌ها دیده‌اند و درصدد مهیا کردن زیر ساخت‌هایی جهت دفن آنها هستند تا مانع از خروج شیرابه و بوی بد پسماندها شوند.

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان با اشاره به دفن زباله‌ها، تاکید کرد: طرح تثبیت محل زباله‌ها قرار شد در کوتاهترین زمان ممکن با دیواره سازی لازم مهیا شود و در پایین دست زباله‌ها یک تصفیه خانه برای تصفیه شیرابه‌ها احداث شود، تمام این وعده‌های داده شده در حال پیگیری است.

وی در ادامه یادآور شد: نمایندگان استان گیلان در حال پیگیری اعتبارات لازم برای سروسامان دادن پسماندهای سراوان هستند، این پسماندها مشکلات عدیده‌ای برای مردم ایجاد کرده است.

کوچکی نژاد در ادامه ، تاکید کرد: درخواست مردم منطقه رشت آماده سازی سریع زباله سوز، تبدیل پسماند و زباله‌ها به کودآلی، پوشاندن کوه زباله و تبدیل شیرابه به آب با فناوری جدید است که باید مسئولان تمام تلاش خود را برای تحقق این مهم داشته باشند.پیمانکار پروژه بهسازی لندفیل سراوان با تمام ظرفیت تلاش می‌کند تا طی مدت یکسال این پروژه به پایان برسد و این محل نیز به دامن طبیعت برگردد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: گیلان امروز میراث دار مدیرانی شده است که حدود یک میلیون تن زباله را در این مکان به ارث گذاشتند و نه تنها هیچ راهکاری برای برون رفت از آن انجام نداده بلکه فرار رو به جلو داشتند، امیدوارم مسئولان و متولیان دولت سیزدهم از وزیر کشور تا استاندار بتوانند پاکی سراوان را برای مردم گیلان به یادگار بگذارند./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi