شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

اختصاص اعتبار به حوزه بهداشت و درمان گرمی

نماینده مردم گرمی در مجلس گفت: تمام تلاشمان بر این است تا در حوزه بهداشت و درمان طرح‌های مصوب را اجرایی کنیم که در این زمینه ۲۷ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه بیمارستان‌های گرمی و همچنین مرکز درمانی انگوت اختصاص می‌یابد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 91884
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۳

کرونا :

اختصاص اعتبار به حوزه بهداشت و درمان گرمی

به گزارش کرونا به نقل از خانه ملت، ولی اسماعیلی اظهار کرد: مسئولان استانی و شهرستانی در کوتاه‌ترین زمان امدادرسانی به حادثه‌دیدگان سیل اخیر را انجام دادند تا شرایط بحرانی و حاد به وجود آمده به سرعت سپری شود.

وی تصریح کرد: سیل اخیر علاوه بر باغات، اراضی زراعی و دامی شهرها و روستاهای گرمی و انگوت بیش از یک‌هزار میلیارد تومان به زیرساخت‌های روستایی، شهری و همچنین راه‌ها و تأسیسات آبرسانی خسارت زده که در حال جمع‌بندی نهایی خسارت وارده هستیم.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی گفت: سیل اخیر و تداوم خشکسالی به بیش از ۴۵ هزار هکتار از اراضی و باغات این شهرستان تا ۷۰ درصد آسیب زده و در برخی از مناطق شرایط بحرانی و وحشتناکی را در وارد آمدن خسارات هنگفت شاهد هستیم.

اسماعیلی به برگزاری جلسات اضطراری با مسئولان استانی و کشوری برای پیگیری مشکلات و دغدغه‌ها و همچنین جبران خسارت و پرداختی غرامت یادآور شد و افزود: وزیر کشور و سرپرست وزارت جهاد کشاورزی قرار است در جلسه هفته جاری با جمع‌بندی نهایی راهکارهای جبران خسارت را اعلام کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: علاوه بر کمک صندوق بیمه محصولات کشاورزی که تا صد درصد خسارت را پرداخت خواهد کرد برخی کشاورزان، باغداران و دامداران به دلیل بدعهدی این صندوق اقدام به پوشش بیمه‌ای نکردند که برای آنها نیز قرار است از طریق دولت تسهیلات بلاعوض و بلند مدت پرداخت شود.

اسماعیلی درخواست اصلی را امهال بدهی و کمک به کشت و زرع سال زراعی آینده برای کشاورزان منطقه اعلام کرد و ادامه داد: تلاش ما بر این است تا با تعمیر و اصلاح برخی زیرساخت‌ها بتوانیم به اهالی روستاها خدمات بهتری را ارائه کنیم.

مساجد مرکز ثقل و محلی برای افزایش ارتباط مردم با حاکمیت است
دنبال کنید

وی از راهداری، هلال احمر و سایر دستگاه‌های خدمات‌رسان به ویژه سپاه و بسیج در امدادرسانی به اهالی این منطقه سیل‌زده قدردانی کرد و گفت: تلاش بر این است تا بخشی از نارسایی‌ها برطرف و امکان سکونت در واحدهای مسکونی برای روستاییان فراهم آید.

اسماعیلی به وضعیت آب منطقه موران نیز اشاره کرد و افزود: در سه فاز این پروژه با تلاش شبانه‌روزی مجموعه سپاه و بسیج سازندگی در حال انجام است که ۶۰ درصد کارها نیز انجام شده است.

وی اضافه کرد: ۴۲ هزار میلیارد تومان منابع برای ارتقای تصفیه‌خانه گرمی و آبرسانی به موران نیاز بود که بخشی از آن تأمین شده و امیدواریم تا آخر امسال به شکل کامل پروژه آبرسانی به موران به بهره‌برداری برسد.

اسماعیلی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: ۵۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر برای ارتقای تصفیه‌خانه انگوت نیاز است که در مدت ۲ سال بتوانیم آب این منطقه و تازه‌کند را پایدار کنیم.

وی آبرسانی به گرمی را از سد عمارت یادآور شد و تصریح کرد: در افق ۱۰ ساله مشکل آب گرمی و روستاهای همجوار نیز با عملیاتی شدن این طرح برطرف خواهد شد.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی از اختصاص ۲۷ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه بیمارستان انگوت و گرمی خبر داد و گفت: تمام تلاشمان بر این است تا در حوزه بهداشت و درمان طرح‌های مصوب را اجرایی کنیم که در این زمینه ۲۷ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه بیمارستان‌های گرمی و همچنین مرکز درمانی انگوت اختصاص می‌یابد.

اسماعیلی بهره‌برداری از پانسیون پزشکان و افتتاح شبکه بهداشت انگوت را از دیگر برنامه‌ها عنوان کرد و افزود: کمبود نیروی متخصص به ویژه چشم‌پزشک، راه‌اندازی اتاق عمل و پیگیری برای خرید دستگاه ام. ار. آی برای این شهرستان از دیگر اولویت‌ها است که بخشی از آنها امسال آماده راه‌اندازی خواهد شد.

تبدیل وضعیت ایثارگران به خصوص شهرداری ها باید عملیاتی شود
دنبال کنید

وی ساخت ۱۵ خانه بهداشت را در مناطق روستایی گرمی و انگوت یادآور شد و خاطرنشان کرد: منطقه گردشگری گیلارلو آماده حضور گردشگران با زیرساخت‌های مناسب است که سرمایه‌گذاران سعی کردند امکانات روشنایی و تجهیزات تفریحی، توریستی را برای این منطقه مهیا کنند.

اسماعیلی از تحویل زمین برای احداث درمانگاه تأمین اجتماعی گرمی خبر داد و اضافه کرد: ۳۰ میلیارد تومان اعتبار در این زمینه اختصاص یافته است.

وی احداث دانشکده دامپزشکی و اختصاص ۳۰ میلیارد تومان برای راه‌های آنتنی این شهرستان را یادآور شد و بیان کرد: احداث پارک علوی و همچنین ساخت سد کله‌سر با ۳۰ میلیارد تومان اعتبار در این شهرستان مورد توجه و دقت نظر است.

اسماعیلی گفت: برای اولین بار ۳۰ میلیارد تومان برای آبرسانی به قشلاقات گرمی اختصاص یافته تا عشایر منطقه نارسایی در تأمین آب شرب نداشته باشند.

وی در مورد نهضت ملی مسکن نیز گفت: متقاضیانی که در این طرح ثبت‌نام کردند از سرپناه مناسب برخوردار خواهند شد که تأمین زمین در این زمینه انجام شده است.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی از ساخت و بهسازی ۲۷ کیلومتر راه در منطقه موران خبر داد و افزود: تا آخر سال ۲۷ کیلومتر راه آسفالت در شهرستان‌های گرمی و انگوت آماده بهره‌برداری خواهد شد./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi