جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

مخاطبان فارس‌من: درباره تشکیل استان جدید در غرب تهران تجدیدنظر شود/ وزیر کشور: این طرح هنوز در حال بررسی است

به گزارش کرونا : مخاطبان فارس با ثبت پویشی با عنوان « لزوم تجدیدنظر درباره تشکیل استان جدید در غرب تهران» با بیش از ۲ هزار امضاء در سامانه مردمی فارس من خواستار پیگیری این مسئله شدند.     مخاطبان فارس من در این پویش درباره دلیل خواسته خود به چند موضوع اشاره کرده اند که

اختصاصی کرونا

کد خبر : 91827
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۰

کرونا :

مخاطبان فارس‌من: درباره تشکیل استان جدید در غرب تهران تجدیدنظر شود/ وزیر کشور: این طرح هنوز در حال بررسی است

به گزارش کرونا : مخاطبان فارس با ثبت پویشی با عنوان « لزوم تجدیدنظر درباره تشکیل استان جدید در غرب تهران» با بیش از ۲ هزار امضاء در سامانه مردمی فارس من خواستار پیگیری این مسئله شدند.

 

مخاطبان فارس‌من: درباره تشکیل استان جدید در غرب تهران تجدیدنظر شود/ وزیر کشور: این طرح هنوز در حال بررسی است 3

 

مخاطبان فارس من در این پویش درباره دلیل خواسته خود به چند موضوع اشاره کرده اند که در ادامه آمده است:

۱ . عدم شفافیت کافی در نحوه تصمیم‌گیری و عدم انتشار و ارائه‌ مطالعات لازم و نامشخص بودن دلایل پیشنهاد اولیه درباره الحاق رباط کریم و بهارستان و پرند به استان جدید

۲. ضعف طبیعی ساختارهای اداری نوپا در استان جدید که به احتمال قوی منجر به تشدید تاخیر در رفع مشکلات انباشته و کمبودهای منطقه رباط‌کریم و بهارستان و پرند می‌شود.

۳. ضعف زیرساختهای ارتباطی شهریار که در صورت تعریف بعنوان مرکز استان می بایست در دسترس تمام شهرستانهای مربوطه باشد و به عکسِ آن، وجود راههای مواصلاتی و زیرساختهای ارتباطی در منطقه رباط‌کریم و بهارستان و پرند نظیر بزرگراه تهران – ساوه، ارتباط با فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره)، راه‌آهن و مترو که درحال تکمیل است و دسترسی به پایتخت را تسهیل می نماید.

۴. وجود استعدادها و ظرفیتهای مختلف اقلیمی و انسانی از جمله جمعیت فزاینده همچنین محدوده‌های تاریخی، مراکز علمی و فنی و حساس اعم از نیروگاه، شهرکهای صنعتی، استعدادهای کشاورزی و مراکز نظامی در منطقه رباط‌کریم و بهارستان که بعلت جایگاه و اهمیت راهبردی آنها نیاز است تا توسط استان تهران مدیریت شود.

۵. توسعه طرحهای ملی مسکن که مهمترین موارد از آنها در شهر پرند توسط دولت محترم سیزدهم بصورت ویژه در حال پیگیری است و به دلیل حجم، وسعت و ویژگیهای ملی نیازمند نظارت قوی و متمرکز می باشد لذا تا اتمام این طرحها بهتر است توسط استان تهران مدیریت شود.

انتشار ۳۲۰ کتاب در حوزه تاریخ شفاهی دفاع مقدس/ عاملی: دفاع مقدس، اهمیت تاریخ شفاهی را دوچندان کرد
دنبال کنید

۶٫ اشتغال به کار بخش عظیمی از ساکنان منطقه رباط کریم و بهارستان و پرند در شهر تهران که مستلزم تردد مکرر شهروندان است و الحاق این مناطق به استان جدید منجر به تشدید یا ایجاد مشکلات جدید بعنوان مشکلات تردد بین استانی می گردد.

متن این پویش را اینجا بخوانید.

ثبت‌کننده این پویش در گفت­‌وگو با خبرنگار فارس در تهران با اشاره به اینکه مطابق اخبار غیر رسمی شهرستان­‌های ملارد، شهر قدس، رباط‌کریم، بهارستان، شهر جدید پرند و شهریار مناطق مدنظر جهت تشکیل استان جدید با مرکزیت شهریار هستند، گفته است: یکی از مطالباتی که در این پویش مطرح شد عدم اطلاع‌رسانی و توجیح طرح جدید از جانب مسؤولان است که این مسئله باعث ایجاد ابهاماتی در بین مردم شده است و باعث شده مردم بنا بر اندک شناختی که از طرح داشتند، موضع‌گیری کنند‌ که امیدواریم مسؤولان مطالبات مردم را در نظر گرفته و با کار کارشناسی به ابهامات مردم پاسخ دهند.

طرح تشکیل استان‌های تهران غربی و شرقی در وزارت کشور در حال بررسی است

احمد وحیدی وزیر کشور  در گفت و گو با خبرنگار سیاسی کرونا ، در مورد تقسیم تهران به دو استان تهران شرقی و غربی گفت: این بحث از قبل مطرح بوده است که استان‌های جدیدی را در استان تهران ایجاد کنیم، بررسی‌ها در این زمینه نیز انجام شده است.

وی با بیان اینکه نتیجه یک مورد از بررسی‌ها به دولت ارسال شده است و باید در کمیسیون مربوطه مورد مطالعه قرار گیرد، تصریح کرد: مورد دیگر نیز در آینده نزدیک به دولت ارسال خواهد شد.

اقدام ماندگار بانوی باشتی در زمینه وقف
دنبال کنید

وزیر کشور در پاسخ به این سوال که چه زمانی نتایج بررسی‌ها مشخص می‌شود، گفت: باید مساله ابتدا در کمیسیون مربوطه در دولت بررسی شود و سپس به صحن دولت بیاید و ادامه روند طی شود.

پایان پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi