پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

انتقال حوزه به حوزه آب در کشور باید فرهنگ‌سازی شود

نماینده مردم قم در مجلس در نشست جهاد تبیین با رویکرد مهار تورم و رشد تولید که به همت شورای فرهنگی صنعت آب و برق استان قم و همکاری مؤسسه طلاب نهضت صرفه‌جویی در سرمایه‌های ملی برگزار شد، با اشاره به اهمیت موضوع آب در کشور گفت: انتقال حوزه به حوزه آب در کشور باید فرهنگ‌سازی شود.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 91788
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۰

کرونا :

انتقال حوزه به حوزه آب در کشور باید فرهنگ‌سازی شود

ه گزارش خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت؛ احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در نشست جهاد تبیین با رویکرد مهار تورم و رشد تولید که به همت شورای فرهنگی صنعت آب و برق استان قم و همکاری مؤسسه طلاب نهضت صرفه‌جویی در سرمایه‌های ملی برگزار شد، با اشاره به اهمیت موضوع آب در کشور گفت: نگاه ما در سطح کلان کشور به مسئله آب باید همانند نگاه به نفت باشد و مناطقی که با کمبود آب مواجه هستند بتوانند از منابع آب موجود در سایر مناطق بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه انتقال حوزه به حوزه آب در کشور باید فرهنگ‌سازی شود، افزود: البته در انتقال حوزه به حوزه باید تصمیمات به گونه‌ای باشد که به مناطقی که در مبدأ هستند خسارت وارد نشود.

امیرآبادی فراهانی با اشاره به افزایش ساخت‌وسازها در شهر قم و گسترش شهرها و روستاهای استان گفت: همین امر باعث شده تا آب انتقالی از سدکوچری تا زمان پیش‌بینی شده کفاف نیاز آبی شهر قم را ندهد و باید تمهیدات دیگری برای تأمین آب استان در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی‌هایی برای تأمین آب قم در بلندمدت انجام شده است، خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم با صرفه‌جویی از آبی که در حال حاضر در اختیار داریم به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت تلاش برای کاهش هدر رفت آب در شبکه و عدم استفاده از آب شبکه بهداشتی برای فضای سبز تأکید کرد و گفت: با توجه به رشد خوبی که در زمینه ایجاد شبکه و تأسیسات جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب در شهر قم داشتیم می‌توانیم از پساب برای فضای سبز استفاده کنیم.

سودجویان اراضی بکر "مازندران" را تصرف کرده‌اند
دنبال کنید

وی با اشاره به نقش مهم مردم در زمینه صرفه‌جویی در مصرف آب خاطرنشان کرد: پرداخت پاداش به مشترکین کم‌مصرف آب می‌تواند در تشویق مردم به صرفه‌جویی نقش مؤثری ایفا کند./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi