شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳

آغاز فعالیت خط آبی بندر آبادان – بندر سیبه با پیگیری‌های معاونت نظارت مجلس

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی از آغاز فعالیت خط آبی بندر آبادان – بندر سیبه با پیگیری مجلس و محوریت معاونت نظارت خبر داد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 91453
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۰

کرونا :

آغاز فعالیت خط آبی بندر آبادان – بندر سیبه با پیگیری‌های معاونت نظارت مجلس

سیدمحمد مولوی  در گفت و گو خبرنگار  کرونا به نقل از خانه ملت با اشاره به حضور هیأتی از ایران در بندر سیبه عراق، عنوان کرد: پس از یک سال پیگیری مستمر اکنون شمارش معکوس برای راه‌اندازی خط آبی بندر آبادان- سیبه عراق آغاز شده است. این اقدامات با محوریت معاونت نظارت مجلس شروع و نهایتا به نتیجه رسید.

وی با بیان اینکه با اقدامات انجام شده جابه جایی مسافر و زائر از این معبر ظرف زمان ۶ دقیقه انجام می‌شود، افزود: ظرف یک الی ۲ ماه آینده بهره برداری‌های تجاری نیز از این بندر آغاز می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس ادامه داد: تحت عنوان هیأتی جمهوری اسلامی ایران به منظور انجام آخرین مذاکرات و بازدید از وضعیت آماده‌سازی بندر سیبه در استان بصره کشور عراق حضور به عمل آوردیم.

نماینده مردم آبادان در مجلس توضیح داد: مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند به همراه معاونان و کارشناسان این سازمان، فرماندار ویژه آبادان، مدیرکل بنادر و دریانوردی آبادان و مشاور استاندار خوزستان، اعضای هیئت جمهوری اسلامی ایران بودند.

مولوی توضیح داد: طبق اعلام طرف عراقی، بندر سیبه بصره عراق ظرف یک ماه آینده (خردادماه ۱۴۰۲) فعالیت خود را آغاز می‌کند.

وی عنوان کرد: جلسه‌ای در کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در استان بصره کشور عراق برگزار شد و سرکنسول این کنسولگری به طرف عراقی اعلام کرد از سوی ایران هیچ مانعی وجود ندارد و همه اقدامات لازم انجام شده است.

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس ادامه داد: ظرفیت همکاری دانشگاه‌ها، حضور پُررنگ‌تر فعالان اقتصادی ایران در استان بصره، جذب گردشگران عراقی برای توریسم سلامت و افزایش صادرات به عراق از دیگر موضوعات بود که در کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در استان بصره کشور عراق مطرح شد.

ناحیه مقاومت بسیج باشت پیشگام در تجلیل از خبرنگاران شهرستان/رسانه های بیگانه اخبار را غیرواقعی منعکس می کنند +تصاویر
دنبال کنید

مولوی، راه‌اندازی خط آبی آبادان- بندر سیبه عراق را موجب توسعه اقتصادی عنوان کرد و گفت: بندر آبادان-سیبه بصره عراق با هدف افزایش تجارت و بازرگانی، گردشگری، تاکسی آبی و تقویت ترانزیت دریایی در جنوب غرب ایران راه‌اندازی می‌شود./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi