جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

نیروگاه سیکل ترکیبی امنیت شبکه برق بروجرد را ارتقا می دهد

نماینده مردم بروجرد در مجلس گفت: این پروژه عظیم در بازه زمانی حدود سه‌ساله به بهره‌برداری می‌رسد و زمینه‌های جذب سرمایه‌گذار را نیز به‌دنبال دارد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 91447
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۹

کرونا :

نیروگاه سیکل ترکیبی امنیت شبکه برق بروجرد را ارتقا می دهد

به گزارش کرونا به نقل از خانه ملت، فاطمه مقصودی  در آیین کلنگ‌زنی نیروگاه ۱۲۰ تا ۱۴۰ مگاواتی این شهرستان اظهار کرد: مجلس یازدهم در ششم خرداد ۱۳۹۹ آغاز به فعالیت کرد و تفاهم‌نامه نیروگاه سیکل ترکیبی بروجرد در سیزدهم خرداد ۱۳۹۹ نوشته شد.

وی با اشاره به خرید زمین کشاورزی برای نیروگاه سیکل ترکیبی بروجرد توسط شرکت مادرتخصصی برق حرارتی افزود: این زمین به‌مقدار حدود ۱۲ میلیارد تومان در زمان گذشته خریداری شد.

نماینده مردم بروجرد در مجلس نیروگاه سیکل ترکیبی این شهرستان را ابرپروژه خواند و عنوان کرد: این پروژه صنعت‌های کوچک را حمایت و برق صنعت و خانگی را نیز تأمین می‌کند.

وی با اشاره به اشتغال‌زایی بیش از یک‌هزارنفری در نیروگاه سیکل ترکیبی بروجرد بیان کرد: این پروژه عظیم در بازه زمانی حدود سه‌ساله به بهره‌برداری می‌رسد و زمینه‌های جذب سرمایه‌گذار را نیز به‌دنبال دارد.

مقصودی با بیان اینکه احداث نیروگاه سیکل ترکیبی بروجرد گردش مالی را در بروجرد افزایش می‌دهد، گفت: اشتغال غیرمستقیم در بنگاه‌های اقتصادی کوچک نیز افزایش می‌یابد.

نماینده مردم بروجرد در مجلس با اشاره به ایجاد یک سرمایه عظیم برای لرستان عنوان کرد: آب در نیروگاه سیکل ترکیبی این شهرستان به بخار تبدیل می‌شود و این فرایند سپس در چرخه‌های بعدی تکرار می‌شود.

مقصودی با اعلام اینکه امنیت شبکه برق لرستان با ایجاد نیروگاه سیکل ترکیبی بروجرد ارتقا می‌یابد، اظهار کرد: هزاران میلیارد سرمایه این پروژه است و مردم ما لایق پروژه‌های کلان‌تر هستند.

وی با بیان اینکه پروژه راه‌آهن بروجرد در حال اجرا‌ست، اضافه کرد: کارگاه این پروژه تجهیز شده است و در حال رفع موانع هستیم؛ پروژه‌های دیگر را نیز در این شهرستان احداث می‌کنیم.

پیگیر احداث پروژه مسکن ایثارگران پرند
دنبال کنید

نماینده مردم بروجرد در مجلس با تأکید به اینکه سد آبسرده این شهرستان به‌دست وزیر نیرو امسال آبگیری می‌شود، ابراز کرد: این سد هم‌اکنون به یکی از طرح‌های اضطراری کشور تبدیل‌ شده است.

مقصودی با اشاره به تنش آبی در بروجرد اظهار داشت: ۴ هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی این شهرستان با آبگیری سد آبسرده سیراب می‌شود و علاوه بر آن آب شرب شهرها و روستاها نیز تأمین می‌شود.

وی با بیان اینکه سد آبسرده بروجرد را از خشکسالی نجات می‌دهد، افزود: این سد طی ۲۰ سال  گذشته فقط در بودجه وجود داشت و تحت هر شرایطی باید ساخته شود.

 نماینده مردم بروجرد در مجلس با توجه به اشتغال ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در نساجی این شهرستان عنوان کرد: ۵۰۰ نفر از زنان بی‌سرپرست بروجرد در این واحد مشغول به کار شده‌اند.

وی حمایت از سرمایه‌گذار را یکی از روش‌های توسعه اقتصاد دانست و متذکر شد: عدم جذب سرمایه‌گذاران بزرگ‌ترین خیانت به مردم است و باید شرایط حضور آنان را در بروجرد فراهم کرد.

مقصودی با یادآوری اینکه کارخانه سامان کاشی بروجرد به‌مدت هفت سال تعطیل بود، گفت: این واحد فقط به‌دلیل اختلاف جزیی بین سرمایه‌گذار و کارگر راکد شده بود.

نماینده مردم بروجرد در مجلس با اعلام اینکه “۹۰ درصد کارخانه سامان کاشی امروز به‌روزرسانی شده است”، تصریح کرد: این واحد تولیدی به‌زودی افتتاح می‌شود.

مقصودی با تأکید به اینکه کارخانه خودروسازی بروجرد طی سال‌های متمادی تعطیل‌ شده بود، اظهار داشت: حساب سرمایه‌گذار این پروژه که بلوکه شده بود به‌دست دادستان‌کل کشور باز شده است.

وی با ابراز اینکه کارگران از کار بیکارشده کارخانه خودروسازی بروجرد اکنون مشغول به کار شده‌اند، افزود: این کارخانه مقدمه اشتغال ۶هزارنفری را در این شهرستان فراهم می‌کند.

تجهیز بیمارستان 32 تختخوابی باشت تا پایان سال 97+تصاویر
دنبال کنید

نماینده مردم بروجرد در مجلس راجع به شهرک صنعتی شماره دو این شهرستان در اشترینان عنوان کرد: سرمایه‌گذار این پروژه را دوباره جذب کرده‌ایم و ماشین‌آلات این کارخانه نیز خریداری شده است.

وی به جاده‌سازی، برق‌رسانی، گازرسانی و آب‌رسانی برای شهرک صنعتی اشترینان اشاره و بیان کرد: ۴۰۰ نفر از مردم این بخش در این کارخانه مشغول به کار می‌شوند./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi