جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

دیدار فرماندار بهمئی با وزیر کشور حول 5 محور مهم/محمدی از وحیدی چه خواست؟

به گزارش کرونا از بهمئی فرماندار شهرستان بهمئی در دیدار با احمد وحیدی وزیر کشور با ارائه گزارشی مفصل از مشکلات شهرستان بهمئی خواستار پیگیری و رفع این مشکلات شد. علی محمدی اختلافات مرزی شهرستان بهمئی در استان کهگیلویه و بویراحمد با شهرستان رامهرمز استان خوزستان را یکی از مطالبات مهم برشمرد و با اشاره

اختصاصی کرونا

کد خبر : 91134
تاریخ انتشار : شنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۲

کرونا :

دیدار فرماندار بهمئی با وزیر کشور حول 5 محور مهم/محمدی از وحیدی چه خواست؟

به گزارش کرونا از بهمئی فرماندار شهرستان بهمئی در دیدار با احمد وحیدی وزیر کشور با ارائه گزارشی مفصل از مشکلات شهرستان بهمئی خواستار پیگیری و رفع این مشکلات شد.

علی محمدی اختلافات مرزی شهرستان بهمئی در استان کهگیلویه و بویراحمد با شهرستان رامهرمز استان خوزستان را یکی از مطالبات مهم برشمرد و با اشاره به اینکه مردم این دو شهرستان دارای پیشینه و تاریخچه بسیار ارزشمندی هستند و اغلب آنها با هم نسبت های فامیلی و قومی دارند گفت: حفظ امنیت و وحدت در این دو حوزه استحفاظی از خواسته های جدی و مطالبات عمومی فرمانداران دو شهرستان بهمئی و رامهرمز است که نیازمند رعایت تمامی حق و حقوق اهالی این شهرستان هاست.

علی محمدی با اشاره به اینکه اغلب محورهای مواصلاتی شهرستان بهمئی به استان خوزستان ختم می شوند که علت منتهی شدن راه های خروجی شهرستان بهمئی به استان خوزستان از یک سو ناشی از وضعیت جغرافیایی بهمئی و از سوی دیگر قومیت بهئمی در بسیاری از بخش های شهرستان های رامهرمز، باغملک، امیدیه، بهبهان، آغاجاری با جمعیت غالب به شمار می آیند افزود: توجه جدی به محورهای ارتباطی از جمله محور ارتباطی شهرستان بهبهان به روستای وَرِ زَرد و به شهر لیکک، محور ارتباطی شهر لیکک به جایزان در استان خوزستان نیازمند توجه جدی هستند که انتظار می رود با توجه به اینکه ، وجود راههای دسترسی مناسب، یکی از اساسی ترین زیر ساخت ها جهت توسعه اقتصادی،فرهنگی و اجتماعی است بیش از پیش آسفالت، بهسازی ، ترمیم و تکمیل شوند.

وی یکی از معضلات مهم شهرستان بهمئی را در زمینه اشتغال جوانان و افراد جویای کار برشمرد و با اشاره به اینکه بکارگیری نیروهای غیربومی در استان های همجوار از جمله خوزستان مشکلات زیادی را برای متقاضیان کار و بویژه جوانان بوجود آورده است و در بسیاری از موارد کد ملی همشهریان ما با استان های همجوار عدم مطابقت و غیر بومی بودن را در پی دارد ادامه داد: شایسته است این مورد با جدیت مورد توجه قرار گیرد تا حقی از اهالی این دیار تضییع نشود و در اشتغال افراد جویای کار هم گام مثبتی برداشته شود.

استاندار: مدرسه کپری در کهگیلویه و بویراحمد وجود ندارد
دنبال کنید

فرماندار شهرستان بهمئی به وجود بیش از ۸۰ حلقه چاه در شهرستان بهمئی و عدم بهره مندی مردم از مزایای آن اشاره کرد و از وزیر خواست که در راستای احقاق حقوق مردم این شهرستان اقدامات اساسی صورت گیرد.

علی محمدی همچنین به خطرات زیست محیطی و موضوع آلایندگی حلقه های چاه نفتی و زیان و ضررهای آن برای محیط زیست و زندگی مردم بهمئی ، بویژه شهر لیکک اشاره کرد و گفت: همچون دیگر مناطق کشور باید سهم و درصد اعتبارات لازم از این محل در اختیار شهرستان قرار گیرد ، کارهای عمرانی و آبادانی اجرایی شود و جوانان هم از اشتغال آن بهره مند شوند.

وی همچنین برخی از موضوعات و مشکلات مهم شهرستان را به صورت مکتوب و حضوری طی نامه ای جداگانه به وزیر کشور ارائه کرد.

احمد وحیدی وزیر کشور هم با ابراز خرسندی از پیگیری مطالبات و خواسته های مردم این دیار گفت: طی هفته آینده با حضور متخصصان و کارشناسانی از وزارت کشور، موضوعات مرز شهرستان های بهمئی و رامهرمز بررسی خواهد شد و در راستای حفظ امنیت، آسایش و آرامش ساکنان تلاش خواهد شد و هیچ گونه مشکلی نخواهد بود.

احمد وحیدی موضوع محورهای ارتباطی مناسب و استاندارد، استفاده از نیروهای شهرستان در مناطق مختلف، توجه جدی به ظرفیت موجود در حوزه نفت شهرستان و موضوع آلایندگی ها را از حقوق ضروری مردم دانست و ابراز امیدواری کرد که همه موارد با جدیت پیگیری شود.

پایان پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi