شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

کمپین زیست محیطی جالب در گچساران/ محلی‌ها برای جلوگیری از آتش‌سوزی دست به کار شدند

قدرت الله علیپور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: تجربه سنوات گذشته نشان می داد، نقطه شروع اغلب آتش سوزی ها از حاشیه جاده هایی بوده است که از کنار یا داخل  مناطق حفاظت شده می گذرند. وی بیان کرد: با هدف مدیریت این موضوع، طی نشستی که با جوامع عشایری، اعضا شورا

اختصاصی کرونا

کد خبر : 91125
تاریخ انتشار : شنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۷

کرونا :

کمپین زیست محیطی جالب در گچساران/ محلی‌ها برای جلوگیری از آتش‌سوزی دست به کار شدند

قدرت الله علیپور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: تجربه سنوات گذشته نشان می داد، نقطه شروع اغلب آتش سوزی ها از حاشیه جاده هایی بوده است که از کنار یا داخل  مناطق حفاظت شده می گذرند.

وی بیان کرد: با هدف مدیریت این موضوع، طی نشستی که با جوامع عشایری، اعضا شورا و مردم روستای دیل برگزار شد،  روشنگری لازم در این خصوص صورت گرفت.

معاون محیط زیست گچساران تصریح کرد:در این نشست و با نظر شرکت کنندگان یکی از بهترین راه جلوگیری از شروع آتش سوزی ها،  قطع جمع آوری و انتقال علف های کنار جاده ها اعلام شد.

علیپور عنوان کرد: با هدف قطع و جمع آوری علف های کنار جاده که نقطه شروع اغلب آتش سوزی ها در سنوات گذشته بود،  با همکاری جوامع محلی و جوانان عشایر روستای دیل کمپینی تحت عنوان ” علف زنی جاده های خطر ساز ” راه اندازی و آغاز شد. 

وی گفت : با استقبال و همراهی جوامع محلی ، اعضای شورای اسلامی روستا از این کمپین تا کنون علوفه های کنار جاده اصلی دیل به گچساران به طول ۵ کیلومتر با علف زن های بنزینی و داس موتوری قطع جمع آوری و منتقل شده است. 

معاون محیط زیست گچساران با اشاره به ادامه دار بودن این کمپین خاطرنشان کرد: این اقدام‌می‌تواند گام‌ موثری در کاهش حریق هایی باشد که نقطه شروع آنها‌ از کنار جاده ها بوده است.

پایان پیام/۸۲۰۳۳


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi