پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

مسئولان بگویند برای جاده‌های چاروسا چه کرده‌اند؟/جان 50 هزار نفر در خطر است

به گزارش کرونا از چاروسا، حجت الاسلام علی حیدر حیدرخواه امام جمعه قلعه رئیسی در خطبه‌های نماز جمعه با دعوت همگان به رعایت تقوی الهی بیان کرد: تعبیر رهبر معظم انقلاب ماه رمضان در هر سال، قطعه ای از بهشت است که خدا در جهنم سوزان دنیای مادی ما  را وارد آن می کند و

اختصاصی کرونا

کد خبر : 90975
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۲

کرونا :

مسئولان بگویند برای جاده‌های چاروسا چه کرده‌اند؟/جان 50 هزار نفر در خطر است

به گزارش کرونا از چاروسا، حجت الاسلام علی حیدر حیدرخواه امام جمعه قلعه رئیسی در خطبه‌های نماز جمعه با دعوت همگان به رعایت تقوی الهی بیان کرد: تعبیر رهبر معظم انقلاب ماه رمضان در هر سال، قطعه ای از بهشت است که خدا در جهنم سوزان دنیای مادی ما  را وارد آن می کند و به ما فرصت می دهد که خودمان را بر سر این سفر الهی در این ماه وارد بهشت کنیم، بعضی همان سی روز را وارد بهشت می شوند و بعضی به برکت آن سی روز، هم سال را و بعضی هم عمر را؛ بعضی هم از کنار آن، غافل عبور می کنند که مایه تأسف و خسران است.

امام جمعه قلعه رئیسی در ادامه به سالروز تاسیس سپاه پاسداران اشاره کرد و گفت: امام راحل فرمود: من از سپاه راضی هستم و به هیچ ‏وجه نظرم از شما برنمی‌‏گردد اگر سپاه نبود کشور هم نبود؛ من سپاه پاسداران را بسیار عزیز و گرامی می‌‏دارم و چشم من به شماست؛ شما هیچ سابقه‏ ای جز سابقه اسلامی ندارید و مقام معظم رهبری می‌فرماید سپاه در تاریخ شناخته شده خود ما، یک پدیده کم‏ نظیر و شاید بی ‏نظیر است؛ یعنی سپاه، موجودی است که ولادت و رشد و نمای آن در صحنه انقلاب، آن هم در عرصه دشوارترین آزمون‏های انقلاب بود».

وی افزود: رویش سپاه پاسداران انقلاب  ثمره تحول در توجه و نگاه به نسل جوان بود که توسط امام امت و در ادامه توسط مقام معظم رهبری اتفاق افتاد و این در سیر روییش و رشد و تکامل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کاملا مشخص است. فقط کافی است که نگاهی به فرماندهان سپاه و سرداران شهید ما در دفاع مقدس کنیم و امروز نیز اگر ما بخواهیم در مسائل نگاه تحولی داشته باشیم مخصوصا در عرصه اقتصاد باید به نسل جوان اعتماد کنیم و از این حلقه محدود و محافظه کارانه در حوزه اقتصاد که سالهاست در این حوزه سلطه پیدا کرده و از این دولت به آن دولت از این حزب به آن حزب تغییر مکان و اسم دادند رها شویم.

ممنوعیت تبلیغ و ترویج زندگی مجردی در تبلیغات شهری
دنبال کنید

حیدرخواه تصریح کرد: خیلی از مشکلات ما در حوزه اقتصاد ناشی از روحیه کسالت بار پیری است که خیلی از تصمیم گیران در این عرصه به آن مبتلا هستند و جرأت جوانی جسارت جوانی و نوآوری جوانی وجود ندارد و در مساله مالیات در مساله خصوصی سازی و سپردن اقتصاد به دست مردم اسیر این تفکر هستیم.

امام جمعه قلعه رئیسی به روز ایمنی حمل و نقل اشاره و خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین الزامات ایمنی در حمل و نقل توسعه حمل و نقل عمومی است و متاسفانه در منطقه ما و در این بخش به غیر از حمل و  نقل برون شهری که آن هم ضعیف است در درون شهری تقریبا صفر هستیم در حالی که در منطقه ما اکثرا خودرو شخصی ندارند خیلی ها سالخورده هستند هیچ حمل و نقل تعریف شده ای وجود ندارد و معدود آژانس های مسافربری هم که وجود دارد گرانقیمت هستند برای استفاده عموم که برای این امر باید فکر و چاره ای شود.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین دغدغه های مسئولین توسعه فرهنگ استفاده از حمل و نقل عمومی است و ادامه داد:  این بهترین فرصت در این منطقه است برای فرهنگ سازی و جا انداختن این مساله در این منطقه است، چه اشکال دارد چند نفر از جوانان بیکار در این منطقه حمایت شوند وسایل نقلیه یک مینی بوس یا ون در اختیارشان قرار داده شود هم به مردم خدمت کنند هم شغلی ایجاد شود هم فرهنگ ایجاد شود، خواهشم از مسئولین هم در بخش هم در شهرستان و استان این هست که به جد دنبال این مساله باشند.

امام جمعه قلعه رئیسی با بیان اینکه یکی دیگر از الزامات ایمنی در حمل و نقل مساله خود وسیله نقلیه است که باید از کیفیت و امنیت کافی برخوردار باشد گفت: اما مهمترین و اصلی ترین مساله در مساله امنیت در حمل و نقل عمومی راه هاست و وسیله نقلیه امنیت ندارد کیفیت ندارد همه اینها درست، اما راه و جاده که در دست خودمان است و قیر و آسفالت که تولید خودمان است و پیمانکار که از خودمان است

انتقاد از مدیرکل‌هایی که چشمشان یک بار به دیشموک نیفتاده است
دنبال کنید

وی با انتقاد از وضعیت راه ارتباطی چاروسا با بیان اینکه در سال گذشته در این زمینه چه اقدامی صورت گرفته است؟ آیا حتی یک تابلوی راهنما در نقاط حادثه خیز نصب شده است؟ادامه داد: مسئولان رفت و آمد به منطقه دارند هم بخش چاروسا هم بخش دیشموک، مگر می شود از اهمیت این مسائل غافل باشیم یا خبر نداشته باشیم.

وی گفت: در این یک ماه که ما در منطقه حضور داشتیم هم نماینده مردم در مجلس هم تعدادی از مدیران کل به منطقه سفر کردند، واقعا آدم خجالت می کشد از این همه بی توجهی نسبت به امنیت و جان مردم. از بودجه ای که صرف برطرف کردن نقاط حادثه خیز در سال گذشته شده سهم این دو منطقه چه بوده؟ نمی شد حداقل چهار تابلو در نقاط حادثه خیز هم نصب کرد؟ نمیشد برای چند عدد پل محافظ گذاشت؟ امیدواریم در آستانه سفر دولت مردمی و خدمتگزار به منطقه توجه ویژه به راه های ارتباطی این منطقه شود و از نزدیک مسئولین مربوطه جهت بررسی حضور پیدا کنند، دستگاه های نظارتی نیز بیشتر توجه کنند؛ نه پل ها محافظ دارد نه نقاط حادثه خیز و خطرناک اصلاحی شده.در همین ایام عید و حضور مسافرین نوروزی  امار تصادفات زیاد شده بود.در حالی میشد با یک تابلوی راهنما از خسارت به مردم و به خطر افتادن جان آنها جلوگیری کرد.واقعا جان ۵۰ هزار نفر در این دو منطقه در معرض تهدید است.

انتهای پیام/۸۲۰۲۱


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi