جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

مسئولان کم کاری خود را گردن مردم نیاندازند/  ضرورت جمع آوری زباله ها و انتقال آنها به لندفیل جدید

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس با اشاره به قول مسئولین ملی و استانی پیرامون ساماندهی پسماند زباله سراوان گفت: در یکسال گذشته مقرر بود مسئولین امر لندفیل جدیدی به منظور جایگزینی محل سراوان احداث و زباله های شهرستانهای تابعه را به آن وارد کنند.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 90916
تاریخ انتشار : سه شنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۶

کرونا :

مسئولان کم کاری خود را گردن مردم نیاندازند/  ضرورت جمع آوری زباله ها و انتقال آنها به لندفیل جدید

محمدرضا احمدی سنگری در گفت‌وگو با  خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت با اشاره به قول رئیس جمهور، وزیر کشور و استاندار گیلان در خصوص ساماندهی محل پسماند زباله سراوان، که آخر سال ۱۴۰۱ سال پایان ورود زباله به سراوان خواهد بود، گفت: مسئولان مربوطه متعهد شده بودند که هیچ گونه زباله و حتی ریجکت زباله‌ای هم وارد سایت زباله سراوان نخواهد شد.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس اظهار کرد: بنابراین مردم ولایت مدار و انقلابی سراوان طبق وعده دولت اجازه سوء استفاده به برخی نخواهند داد تا زباله یا ریجکتی را وارد لندفیل سراوان کنند.

نماینده مردم رشت و خمام  در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان مردم ولایت مدار سراوان مبنی بر اینکه تا آخر محکم پای دولت انقلابی ایستاده اند، تصریح کرد: طبق قولی که استاندار مبنی بر پایان ورود زباله به سایت پسماند سراوان داده بودند و در ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ درختکاری در سایت زباله سراوان باهدف بازگشت سراوان به طبیعت انجام شد، مردم سراوان برای احقاق این مهم، محکم پای این تعهد مسئولان ایستاده اند.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان در مجلس با بیان اینکه از مسئولان درخواست می‌کنم ناتوانی و ناکارآمدی خود را به پای مردم سراوان نیاندازند، اظهار کرد: زیرا با توجه به برخورد فیزیکی صورت گرفته با مردم روزه دار سراوان، در یک سال گذشته طبق تعهد مسئولان مرتبط مقرر بود، احداث و آماده سازی لندفیل جدید به منظور جایگزینی محل سراوان انجام شود و زباله های شهرستانهای تابعه به لندفیل جدید وارد شود.

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی با تاکید به جمع آوری زباله های شهرستانهای رشت و خمام در سطوح شهرها و روستاها ، گفت: این موضوع بسیار حائز اهمیت است زیرا موجب آلودگی مناطقی از شهرها و روستاها شده است.

تحول در صادرات با بازگشایی پایانه مرزی در سراوان
دنبال کنید

احمدی سنگری با بیان اینکه از مسئولان کشوری و استانی خواستاریم باجدیت در اسرع وقت نسبت به جمع آوری زباله ها در سطح شهرهای تابعه به ویژه شهرستانهای رشت و خمام اهتمام ورزند، اظهار کرد: باید در راستای انتقال زباله ها به محل لندفیل جدید سریعا اقدام عاجل صورت پذیرد.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ از  تذکر خود به رئیس جمهور و احمد وحیدی وزیر کشور خبر داد و افزود در متن تذکر  آمده است؛ آقای رئیس جمهور و وزیر محترم کشور، آیا یک سال گذشته را فراموش کردید؟ زمانی که مردم روزه‌دار سراوان برای جلوگیری از ورود زباله به محل پسماند زباله سراوان تجمع آرامی داشتند تا پس از حدود ۴۰ سال از ورود زباله ۱۷ شهرستان گیلان به محل زندگی خود جلوگیری کنند. مسئولین گیلان در سال گذشته برای متفرق کردن مطالبات به حق مردم سراوان به زور متوسل شدند و با روزه داران با باتوم و زور برخورد فیزیکی کردند که البته تعدادی از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران هم حضور داشتند. ولی باقول دولت صادق الوعد، وزیر کشور و استاندار گیلان که سال ۱۴۰۱سال، پایان ورود زباله سراوان خواهد بود همه دلسوزان نظام و مردم آسیب دیده سکوت کردند و منتظر پایان سال ۱۴۰۱ ماندند تا زخم های به جا مانده از ضرب و شتم را با برگشت محل پسماند سراوان به طبیعت التیام بخشند.

وی افزود: در ادامه این تذکر نیز آمده که مردم سراوان همچنان نگرانند ولی طبق وعده دولت و وزیر کشور، اجازه ورود هیچ زباله ای حتی ریجکت را به سراوان نخواهند داد لذا درخواست عاجل دارم تا برای بررسی وضعیت زباله‌های شهرستانهای رشت و خمام و تحقق قول دولت صادق الوعد هیئتی را به گیلان اعزام کنید./

۲۰نفر از دستگیر شدگان حوادث اخیر آذربایجان‌غربی آزاد شدند
دنبال کنید

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi