جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

شکوه بندگی در اقامه نماز عید فطر/ طنین بانگ «اللهم اهل الکبریا و العظمه» در استان تهران

کرونا -تهران؛ عید فطر پایان یک ماه پربرکت و آغاز یک راه پرامید و فصلی جدید برای عبودیت و بندگی خداوند است. عید فطر روز عیدی گرفتن روزه دارانی است که در میهمانی خدا حاضر شدند و شب های قدر را درک کرده و دست های نیاز خود را به سوی آسمان گشودند و از

اختصاصی کرونا

کد خبر : 90842
تاریخ انتشار : دوشنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۷

کرونا :

شکوه بندگی در اقامه نماز عید فطر/ طنین بانگ «اللهم اهل الکبریا و العظمه» در استان تهران

کرونا -تهران؛ عید فطر پایان یک ماه پربرکت و آغاز یک راه پرامید و فصلی جدید برای عبودیت و بندگی خداوند است. عید فطر روز عیدی گرفتن روزه دارانی است که در میهمانی خدا حاضر شدند و شب های قدر را درک کرده و دست های نیاز خود را به سوی آسمان گشودند و از پروردگار خویش بهترین ها را طلب کردند.

عید فطر، جشن بندگی، عید نو شدن و طراوت بندگی است. در روز عید فطر، بانگ ملکوتی «اللهم الکبریا و العظمه» طنین انداز می شود و روزه داران به شکرانه یک ماه مهمانی و بندگی خالصانه و عاشقانه، با قلب هایی پر از نور، گوی سبقت را از هم می ربایند تا در صفوف ملکوتی نماز عید فطر شکر نعمت مهمانی خدا را به جای آورند.

امروز اول ماه شوال مصادف با عید سعید فطر؛ مساجد، امامزادگان و مصلا‌های سراسر استان تهران، مملو از عاشقانی بود که به پاس یک ماه بندگی و عبادت خالصانه، به نماز ایستادند تا به حق این روز عزیز و پربرکت از باری‌تعالی عیدی بگیرند.

خطبای نماز فطر هم صبح امروز در مصلاها و مساجد شهرستان‌های استان پس از اقامه نماز عید سعید فطر، در خطبه های این نماز باشکوه علاوه بر دعوت مردم به تقوی الهی، مسائل مربوط به پرداخت زکات فطریه را تشریح کردند.
 

شکوه بندگی در اقامه نماز عید فطر/ طنین بانگ «اللهم اهل الکبریا و العظمه» در استان تهران 11
نماز فطر در شهرری

 شکرانه یک ماه بندگی در شهرری

نماز پر خیر و برکت عید سعید فطر، صبح امروز با حضور مردم متدین و خداجوی شهرری، به امامت حجت الاسلام عبدالعلی ابراهیمی امام جمعه موقت شهرری در جوار آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و مساجد این شهرستان برگزار شد. 

مردم مومن و ولایتمدار قبله تهران با حضور یکپارچه و باشکوه خود شکرانه یک ماه بندگی و عبودیت و روزه داری را با اقامه نماز عید سعید فطر، به درگاه خدای متعال به جا آورند.

امام جمعه موقت شهرری در خطبه های نماز فطر با بیان اینکه حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز قدس در اقصی نقاط کشور و جهان چشمگیر بود و قابل تقدیر است، اظهار کرد: امسال نماز جمعه ای که در بیت المقدس با حضور هزاران نفری نمازگزاران و روزه‌داران برگزار شد در تمامی رسانه‌های جهان منعکس شد به‌گونه‌ای که تعداد نمازگزاران را بیش از ۲۵۰ هزار نفر تخمین زدند.
 

شکوه بندگی در اقامه نماز عید فطر/ طنین بانگ «اللهم اهل الکبریا و العظمه» در استان تهران 12
نماز فطر در شهرقدس

اقامه نماز وحدت بخش عید فطر در شهرقدس 

نماز وحدت آفرین عید فطر با حضور اقشار مختلف مردم متدین و ولایتمدار در مساجد و مصلی شهرقدس صبح امروز برگزار شد. 

حجت الاسلام رضا جوکار امام جمعه شهرقدس در خطبه‌های نماز عید سعید فطر با بیان اینکه امروز روز دریافت پاداش، رحمت و مغفرت از خداوند و توجه به محرومین و پرداخت زکات فطره است، اظهار کرد: نماز عید فطر، اجتماع وحدت بخشی است که دل‌ها را به هم گره می‌زند و لازم است در حاکمیت اسلامی بر کسانی که بر وحدت امت اسلامی ایجاد تفرقه می‌کنند برخورد کنند و اجازه ندهند بر اقدامات وحدت شکن ادامه دهند.
 

وی با تاکید بر زیست عفیفانه و سبک زندگی اسلامی و قدردانی از اقدامات نیروی انتظامی در طرح مقابله با هنجارشکنان افزود: لازم است دیگر دستگاه‌ها نیز همکاری داشته و فضای مجازی ساماندهی شده و به فعالان فرهنگی و به خصوص سلبریتی‌ها رسیدگی شود و بر تولیدات فیلم‌ها و سینمایی نظارت دقیق صورت گیرد و آموزش موثر و خلاقانه در مدارس و دانشگاه مورد توجه قرار گرفته و بر تولید کنندگان و عرضه کنندگان پوشاک نظارت انجام شود.‌

امام جمعه یاسوج: پیشرفت‌های انقلاب اسلامی نتیجه وحدت میان حوزه و دانشگاه است
دنبال کنید

امام جمعه شهرقدس ادامه داد: پشتیبانی‌ تبلیغاتی و تبیینی توسط صدا و سیما و تشکیل هسته‌های مردمی و ایده پردازی و اجرای آن مورد توجه قرار گیرد و از همه دانشگاهیان و فرهنگیان دعوت می‌شود در ارائه راهکار فرهنگی در ترویج فرهنگ عمومی با پیشنهادات خود مشارکت کنند. 
 

شکوه بندگی در اقامه نماز عید فطر/ طنین بانگ «اللهم اهل الکبریا و العظمه» در استان تهران 13
نماز فطر در پرند

 

نماز باشکوه عید سعید فطر در پرند برگزار شد

نماز عید سعید فطر صبح امروز بعد از یک ماه بندگی خالصانه و حضور در میهمانی ماه خدا و با حضور گسترده، پرشور و وحدت‌آفرین مردم مومن و خداجوی پرند از افشار مختلف خصوصا دهه هشتادی و نودی‌ها در کنار مسئولین شهر و به امامت حجت‌الاسلام اسماعیل کاظمی امام جمعه شهرستان پرند در بلوار چمران جنوبی برگزار شد.

امام جمعه پرند در خطبه‌های نماز عید سعید فطر خود و دیگران را به رعایت تقوای الهی در گفتار و رفتار دعوت کرد.
 

شکوه بندگی در اقامه نماز عید فطر/ طنین بانگ «اللهم اهل الکبریا و العظمه» در استان تهران 14
نماز فطر در دماوند

نماز عید سعید فطر در دماوند

حجت‌الاسلام کاظم فتاح‌دماوندی، امام نماز جمعه دماوند صبح امروز در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز عید سعید فطر دماوند در جمع باشکوه نمازگزاران اظهار کرد: عید سعید فطر عید جشن بزرگ بندگی و اطاعت خدای متعال است.

وی افزود: هدف از روزه‌داری کسب تقوا است؛ تقوا یعنی اینکه مراقب باشیم از دستورات خداوند تخطی نکنیم، بلکه اطاعت کنیم؛ کمک به نیازمندان و دستگیری از محرومان دستاورد ماه مبارک رمضان است که باید در ماه های دیگر هم ادامه یابد.
 

امام جمعه دماوند گفت: امر به معروف و نهی از منکر دستور مهم الهی در همه زمان‌ها است و اگر این کارها را انجام ندهیم، افراد بد بر ما مسلط می‌شوند و آنگاه دعاها مستجاب نخواهد شد؛ حفظ حجاب و عفاف از عوامل حفظ خانواده هاست و همه در این باره مسئولیم.

فتاح‌دماوندی تصریح کرد: تذکر دادن به مسئولین و انتقاد صحیح و دلسوزانه از عملکرد کارگزاران نظام وظیفه همگانی است و مسئولان باید از انتقادات استقبال کنند؛ اگر فسادی را مشاهده کردیم، نباید بی‌تفاوت باشیم و دستگاه‌های نظارتی نظام آماده دریافت گزارش مردم هستند.

وی بیان کرد: در شرایط اقتصادی فعلی که تورم و عدم ثبات قیمت‌ها مردم را رنج می‌دهد، اگر افرادی گرانفروش یا کم فروشی کنند با گزارش مردم شناسایی و مجازات شوند.
 

شکوه بندگی در اقامه نماز عید فطر/ طنین بانگ «اللهم اهل الکبریا و العظمه» در استان تهران 15
نماز فطر در ورامین

نماز عید سعید فطر در ورامین

نماز عید سعید فطر به امامت حجت الاسلام سید محمد محمودی امام جمعه موقت ورامین در بلوار مادر این شهرستان با حضور گسترده مردم خداجوی برگزار شد.

حجت الاسلام سید محسن محمودی در خطبه‌های نماز عید فطر ورامین ضمن تبریک سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: سپاه خار چشم دشمنان خارجی و نفوذی‌های داخلی است.
 

وی با بیان اینکه مسئولیت‌ها ماندگار نیست، از مسئولین در تمام سطوح مدیریتی کشور خواست، قدر مردم را بدانند و گفت: این مسئولیت‌ها دائمی نیست، باید در این مدت محدود به مردم خدمت کرد، وضع نابسامان اقتصادی زندگی اقشار مختلف مردم را تحت تأثیر قرار داده است، باید با تصمیمات جهادی این وضع اصلاح شود.

امام جمعه موقت ورامین با اشاره به مصوبات سفر ریاست جمهوری به ورامین گفت: برای برخی از پروژه‌ها نیز تاریخ تعیین شده است، انتظار است، مسئولان امر برای تحقق این مصوبات تا حصول نتیجه تلاش کنند.
 

شکوه بندگی در اقامه نماز عید فطر/ طنین بانگ «اللهم اهل الکبریا و العظمه» در استان تهران 16
نماز فطر در پیشوا

نماز باشکوه عید سعید فطر در پیشوا اقامه شد

با حضور مردم مومن شهرستان پیشوا نماز عید سعید فطر در امامزاده جعفر بن موسی کاظم(علیه السلام) اقامه شد.

چه زیباست یک ماه بندگی را با هدف نزدیکی به معبود خویش، نماز و روزه بگیری و زیباترین ماه سال را صرف راز و نیاز با خدای خویش کنی.

۴۷ واحد بوم گردی جدید در کهگیلویه وبویراحمد راه اندازی می شود
دنبال کنید

ماه مبارک رمضان بهانه‌ای بود تا ضمن نزدیکی به خداوند، بهتر حال فقرا و نیازمندان را درک کنیم و  هم نوعان خود را نیز دریابیم.

امروز و با حضور پرشور مردم مومن شهرستان پیشوا، نماز عید سعید فطر در صحن مطهر حرم حضرت جعفر بن موسی الکاظم (علیه السلام) به امامت حجت الاسلام باقری امام جمعه این شهرستان اقامه شد.

شکوه بندگی در اقامه نماز عید فطر/ طنین بانگ «اللهم اهل الکبریا و العظمه» در استان تهران 17
نماز فطر در پیشوا

حجت الاسلام باقری امام جمعه پیشوا در خطبه های نماز عید فطر، ضمن تبریک این عید با آرزوی قبولی طاعات و‌عبادات مومنین اظهار کرد: پیشوا به برکت برادر بلافصل امام رضا(ع) بیمه شده است و تمام‌ توفیقات حاصل شده در این شهر از برکت امامزاده جعفر بن موسی الکاظم(ع) است.

وی ادامه داد: از مردم مومن پیشوا به جهت راهپیمایی پرشور روز قدس و همچنین مراسم‌های معنوی شب های قدر تشکر و قدردانی می کنم.

حجت الاسلام باقری افزود: از همه مردم، اشخاص، اقشار و نهاد های مختلف که در ماه مبارک رمضان تلاش کردند تا ماه بندگی را به بهترین شکل بگذرانیم نهایت قدردانی را به عمل می آورم.

امام جمعه شهرستان پیشوا گفت: ما در ماه مبارک رمضان بندگی خدا را تمرین کردیم و با عبادات و روزه خود سعی کردیم ضمن بندگی خداوند متعال، فقر را درک‌ کنیم و هم نوعان خود را که با مشکلات روربرو اند را بفهیم و به کمکشان بشتابیم.
 

شکوه بندگی در اقامه نماز عید فطر/ طنین بانگ «اللهم اهل الکبریا و العظمه» در استان تهران 18
نماز فطر در پردیس

نماز بندگی با حضور هزاران نفر از پردیسی‌ها اقامه شد

صبح امروز نماز عید فطر پردیس در بلوار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و با حضور چندی هزار نفری شهروندان دو شهر بومهن و پردیس برگزار شد.

حجت الاسلام سید حسین حسینی امام جمعه پردیس در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز عید سعید فطر اظهار کرد: از عید فطر سال قبل تا کنون پیگیری‌های بسیاری برای رفع مشکلات انجام و منجر به افتتاح بیمارستان الغدیر، تخصیص زمین آرامستان، زمین صدا و سیما، مصلی، بارنداز مرکزی میوه و تره‌بار، طرح مترو، طرح‌های ترافیکی، رفع مشکل اسناد سیاهسنگ، شهرک طلاییه و نهایی سازی تحویل دو بافت صنعتی کمرد و تپه سیف به شرکت شهرک‌های صنعتی شد.

وی اضافه کرد: با نبود مترو با ضعف حمل و نقل عمومی و برون شهری مواجه هستیم و در کنار آن کمبود سرانه تفریحی و ورزشی جغرافیای موجود سرانه ورزشی و فضای مذهبی فازهای جدید مشکلاتی را به وجود اورده است.

حجت الاسلام حسینی تصریح کرد: در فازهای جدید مسجد نداریم بلکه نمازخانه است و جمعیت ۶۰ هزار نفری این فازها یک نمازخانه دارد و در کنار آن باید پیش بینی فضای آموزشی در فازهای جدید را داشته باشیم.

شکوه بندگی در اقامه نماز عید فطر/ طنین بانگ «اللهم اهل الکبریا و العظمه» در استان تهران 19
نماز فطر در قرچک

نماز عید سعید فطر در قرچک

حجت‌الاسلام حجت اله اسماعیلی امام جمعه قرچک در خطبه های نماز عید سعید فطر در شهرستان قرچک اظهار کرد: باید در مسیر حق باشیم و معاویه ها و یزیدهای زمان را بشناسیم، اگر دشمن شناس خوبی نباشیم بنده و شیعه خوبی نخواهیم بود، پشتیبان ولایت باشیم چرا که اعتقاد داریم که ولایت فقیه ادامه دهنده ولایت حضرت علی (ع) است.

وی گفت: سال های سال شهدایی تقدیم راه حق کردیم تا به این عزت امروز برسیم، دشمن امروز زبون و ذلیل است، دشمن بیش از هر زمان گذشته ذلیل تر است، طرح اسلام ستیزی دشمن شکست خورده است.

پایان پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi