شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

محفل انس با قرآن کریم و تکریم فرزندان و همسران «اکرام» و «محسنین» برگزار شد

به گزارش گروه دانشگاه کرونا به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، محفل انس با قرآن کریم و تکریم فرزندان و همسران «اکرام» و «محسنین» روز گذشته با حضور محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و  همزمان با ایام شهادت مولی الموحدین علی بن ابیطالب علیه السلام در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام

اختصاصی کرونا

کد خبر : 90355
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۱

کرونا :

محفل انس با قرآن کریم و تکریم فرزندان و همسران «اکرام» و «محسنین» برگزار شد

به گزارش گروه دانشگاه کرونا به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، محفل انس با قرآن کریم و تکریم فرزندان و همسران «اکرام» و «محسنین» روز گذشته با حضور محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و  همزمان با ایام شهادت مولی الموحدین علی بن ابیطالب علیه السلام در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام (ره) برگزار شد.

طهرانچی در این مراسم ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت علی (ع) گفت: در عالم خلقت یتیم بودن یا برخوردار نبودن از موهبت پدر و مادر نقص و مانع رشد نیست، چرا که پیامبر مکرم اسلام نیز یتیم بودند، در دورانی که حضرت آمنه (س)، پیامبر گرامی اسلام را باردار بودند، حضرت عبدالله پدر ایشان از دنیا رفتند و پس از آن نیز پیامبر مادر بزرگوارشان را در دوران کودکی از دست دادند، اما این موضوع مانع نشد تا خداوند متعال ایشان را برای پیامبری برگزیند.

* نقش مادر در عالم خلقت بسیار اساسی است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اهمیت نقش مادر، افزود: نقش «مادر» در عالم خلقت بسیار اساسی است، خداوند متعال زمانی که در قرآن کریم می‌خواهد از نماد مومن و مظهر کفر یاد کند، دو زن را نام می‌برد که یکی همسر نوح و دیگری همسر لوط است. این موضوع نشان می‌دهد که نقش مادر بسیار مهم و اساسی است به طوری‌که وقتی برای حضرت مریم (س) هم‌کفوی وجود نداشت، حضرت عیسی از دامن ایشان متولد شد که نشان از اهمیت نقش مادر دارد.

عضو هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی افزود: اینکه به زبان اصلی هر فرد «زبان مادری» می‌گویند حاکی از آن است که فرزندان تفکر را از مادرشان می‌آموزند. پس اگر زبان هر فرد «زبان مادری» است، نوع تفکر هم بر اساس تفکر مادری شکل می‌گیرد.

صادرات کهگیلویه و بویراحمد ۳۲ درصد افزایش یافت
دنبال کنید

وی در ادامه با اشاره به اعمال سیئه و حسنه به آیه ۳۶ سوره نساء اشاره کرد و اظهار داشت: سیئات آن چیزی است که نزد خداوند مکروه است و حسنات نیز آن چیزی است که خداوند دوست دارد، پس احسان موضوعی است که به ما مسلمانان و به حاکمیت اسلامی امر شده است و چیزی نیست که کسی منت آن را داشته باشد که به دیگری احسان می‌کند. خداوند در این آیه شریفه می‌فرماید «… و به پدر و مادر و خویشاوندان و یتیمان و مستمندان و همسایه نزدیک و همسایه دور و همنشینان و همراهان و در راه ماندگان و بردگان نیکی کنید…»

طهرانچی با تأکید بر اینکه احسان وظیفه مردم و حاکمیت است، گفت: احسان وظیفه است و نباید از احسان کردن مکتبر شویم. پیامبر گرامی اسلام (ص) می‌فرمایند «اَنَا وَ عَلِی اَبَوَا هَذِهِ الْاُمَّه؛ من و علی پدران این امت هستیم» بنابراین کسانی که پدر و مادرشان نیز قید حیات هستند باید احسان‌شان را به پدران معنوی خود که همان پیامبر و امیرالمومنین علی (ع) هستند، داشته باشند.

در این مراسم که علی سروری مجد مشاور ریاست و رئیس مرکز حوزه ریاست، روابط عمومی و هماهنگی استان‌ها، علیرضا لادن مقدم رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام (ره)، مصطفی خاکسار قهرودی قائم مقام رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) و جمعی از خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد حضور داشتند، علاوه بر اجرای برنامه‌های قرائت قرآن کریم، تواشیح، حاج مرتضی طاهری مداح اهل بیت (ع) نیز به مرثیه‌خوانی در سالروز شهادت امیرالمومنین (ع) پرداخت.

پایان پیام/


امنیت پایدار در گرو حفظ محیط زیست
دنبال کنید

منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi