جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

انتقاد شدید امام جمعه یاسوج از رواج شیرهای سنگی/گذاشتن مجسمه شیر روی سنگ قبر مردگان را رنج می‌دهد

به گزارش خبرگزاری…. از یاسوج، آیت الله سید نصیر حسینی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و دوری از گناه و معصیت اظهار کرد: امیرالمومنین امام علی علیه السلام در خطبه ۲۸ نهج البلاغه فرمود« بدانید که دنیا می گذرد و آخرت در پیش است و

اختصاصی کرونا

کد خبر : 90169
تاریخ انتشار : شنبه ۱۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۱

کرونا :

انتقاد شدید امام جمعه یاسوج از رواج شیرهای سنگی/گذاشتن مجسمه شیر روی سنگ قبر مردگان را رنج می‌دهد

به گزارش خبرگزاری…. از یاسوج، آیت الله سید نصیر حسینی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و دوری از گناه و معصیت اظهار کرد:
امیرالمومنین امام علی علیه السلام در خطبه ۲۸ نهج البلاغه فرمود« بدانید که دنیا می گذرد و آخرت در پیش است و فرشته ای در آغاز روز به همه انسان ها خطاب می کند، بگذارید برای مردن و بنا کنید برای خراب شدن».

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج گفت: میلیاردها انسان بر روی این کره خاکی زندگی کرده‌ و از این دنیا به سرای آخرت نیز کوچ کرده‌اند و این نشانه ای است که دنیا عبور خواهد کرد حیات ما در این دنیا به پایان خواهد رسید و آخرت را در پیش داریم.
وی با اشاره به اینکه دنیا جایی برای بهره گیری و سپس ورود به سرای آخرت است، ادامه داد: دنیا روز تمرین، تلاش و کار برای آخرت است و هر کس در در این مسابقه برنده شد، بهشت از آن او و هرچه از عقب ماند، جهنم ازآن او است.

آیت الله حسینی خاطرنشان کرد: در هر صفحه ای از آیات قرآن که تلاوت می شود، سخن از بهشت و آتش جهنم است طرح انسان به سوره و آیه می رسد که در آن سخن از بهشت و جهنم وجود نداشته باشد.

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه بهشت و جهنم اساس زندگی انسان است، ادامه داد: اگر انسان مراقبت و مواظبت نداشته و نماز، روزه، خمس، زکات، حیا، حجاب و … نباشد، به بهشت نخواهد رفت.

وی ضمن تاکید بر اینکه چنین شخصی توسط آتش جهنم گرفتار خواهد شد، بیان کرد: کسی که اهل نماز و روزه بوده از دنیا خوب استفاده کرده است.

آیت الله حسینی یادآور شد: کسانی که عمل صالح و ایمان دارند، چنین افرادی پیروز و رستگار هستند.

خطیب جمعه یاسوج گفت: انسان ها در این مسابقه دنیا باید به سمت بهشت بروند، برخی ها مسابقه، سبقت و سرعت آنها در جهت جهنم بوده و کسانی که پشت به دین و ارزش های الهی می کنند، جایگاه چنین افرادی در جهنم است.

وی تاکید کرد: عمرها کوتاه و برای خدا زمان مطرح نیست، هزار سال که برای ما طولانی به نظر می رسد، برای خداوند یک لحظه است.

آیت الله حسینی افزود: انسان یک آغاز داشته ولی بی پایان است، و ما ابدیتی بی انتها در پیش داریم.

امام جمعه یاسوج با اشاره به اینکه نماز، روزه و ماه مبارک رمضان مغفرت الهی است که انسان می‌تواند آنها را در این دنیا به دست بیاورد، اظهار کرد: بهشت برای اهل تقوا آماده شده ولی باید با عمل خیر آن را به دست آورد.

وی ضمن تأکید بر اینکه انسانی که دچار خطا و اشتباه شد راه توبه برای او باز است، ادامه داد: توبه و استغفار عاملی است که انسان را می تواند بهشتی کند و خداوند زمینه توبه را برای انسان فراهم کرده است.

آیت الله حسینی با بیان اینکه راه رسیدن به خدا و بهشت خداوند سخت و پیچیده پیچیده نیست، گفت: دینداری مثل معادله شیمی، ریاضی و فلسفه سخت و پیچیده نیست، شناخت خدا و رسیدن به بهشت مهم ترین مسئله در دنیا است.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد دوری از آتش جهنم را نیز مهم ترین مسئله برای انسان ها دانست و افزود: دوری از آتش جهنم پیچیدگی نداشته و یک انسان ساده  با عبادت، نماز، حیا، حجاب، روزه و … به خدا می رسد.

برنامه حوزه‌های علمیه برای تربیت امام جماعت/ نرم‌افزار مسجدی‌ها را بشناسید؟
دنبال کنید

وی ضمن تاکید بر اینکه مسئله دینداری و خداشناسی سخت نیست، گفت: خداوند این مسئله ها را آسان کرده که همه بتوانند در این مسیر حرکت کنند.

آیت الله حسینی در خطبه دوم نماز جمعه امروز یاسوج ضمن توصیه مجدد خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و دوری از گناه و معصیت، بهروز سلامتی اشاره کرد و افزود: زندگی انسان باید سرشار از سلامتی و همچنین باید مراقب سلامت جسم، روح و روان که امانت الهی است، باشیم.

خطیب جمعه یاسوج ضمن تاکید بر اینکه باید از همه اعضای ظاهری و باطنی برای جلوگیری از بیماری مراقبت لازم را داشته باشیم، بیان کرد: سلامتی به اندازه‌ای مهم بوده که حتی اگر روزه که فرمان واجب الهی است برای انسان ضرر داشته باشد، نباید روزه گرفته شود.

وی خاطرنشان کرد: همه اعضا و جوارح مخلوق خداوند بوده و ما موظف به مراقبت از جسم، روح و روان خود هستیم.
آیت الله حسینی ادامه داد: مهمتر از سلامت جسم و روان، سلامت روح است چون روح باقی بوده و ناراحتی انسان را درک می‌کند؛ ضمن اینکه سلامت روح با نماز و روزه به دست می آید.
امام جمعه یاسوج با اشاره به نزدیکی شب های قدر، افزود: قرآن دو نزول داشته که یکی در شب های یکجا بر حضرت محمد (ص) نازل شده و نزول تدریجی داشته که در طول ۲۳ سال بر پیامبر اکرم (ص) نازل شد.

وی با اشاره به اینکه شب های قدر شب های ارزشمندی است، اظهار کرد: باید این شب ها را قدر بدانیم و از آنها بهره لازم را ببریم.

آیت الله حسینی تاکید کرد: بسیاری از افرادی که از این دنیا رخت بر بسته اند آرزو دارند به نماز جمعه، مساجد برگردند و شب های قدر برای آنها تکرار شود، خداوند می فرماید این کار غیر قابل بازگشت است.

خطیب جمعه یاسوج با اشاره به شب ضربت خوردن امام علی (ع) و تسلیت این ایام، عنوان کرد: وقتی امام به شهادت رسید همه عالم تکوین می گریند و اشکبار هستند.

وی با اشاره به اینکه امام علی علیه السلام با آن همه عظمت با شهادت خود نیز به ما درس می آموزد، تاکید کرد: جهالت، گناه و معصیت باعث می شود که برخی به روی اولیا الهی شمشیر کشیده و آنها را به شهادت برسانند.

آیت الله حسینی تصریح کرد: اگر جامعه ای از خرد ورزی، اخلاق، عقلانیت و معنویت فاصله گرفت، باید منتظر چنین وضعیتی در جامعه باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج گفت: امروز برخی ها تلاش می کنند که جامعه را به سمت سوی ولنگاری اخلاقی، رفتاری و فکری سوق دهند و اعتقادات دینی را به زمین بزنند که در این زمینه هیچ گاه اولیا الهی ساکت نمی‌مانند.

وی یادآور شد: امروز کسانی هستند که شاگرد و شیعه مکتب امیرالمومنین علیه السلام و شاگرد حماسه کربلا بوده که اینها در برابر این مسائل ساکت نخواهند بود عده‌ای بخواهند حکومت طاغوتی را سرکار بیاورند و در تلاش برای حاکم کردن فساد و فحشا در جامعه باشند.

آیت الله حسینی افزود: امروز بسیاری از کشورها و افراد مزدور داخلی، خبیث و لعینی هستند که اگر فرصت پیدا کنند، دچار خطا و جنایت خواهند شد.

امام جمعه یاسوج به سالروز تاسیس بنیاد مسکن و حساب ۱۰۰ امام (ره) اشاره کرد و گفت: این بنیاد در سال ۱۳۵۸ با تدبیر حضرت امام خمینی (ره) تاسیس شد کارهای بسیار ارزشمندی انجام داد.

فیلم زیارت در حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد نقد و بررسی شد
دنبال کنید

وی ضمن تاکید بر اینکه مسکن یکی از دغدغه‌های مهم مردم است، اظهار کرد: مردم بخشی از هزینه های زندگی خود را برای تهیه مسکن پیش بینی می کنند و افرادی که مسکن ندارند، همیشه در اضطراب هستند.

آیت الله حسینی تصریح کرد: امروز تورم به ویژه در حوزه مسکن کمرشکن بوده و زمین و مصالح ساختمانی نیز گران شده که می‌طلبد مردم و مسئولان برای مهار تورم تلاش لازم را داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج در فراز دیگری از خطبه های نماز جمعه به فرهنگ های غلط در تشییع، تدفین و ترحیم وفات یافتگان اشاره کرد و گفت: تیراندازی غلط، خلاف قانون و خطرناک است و در مراسمات تشییع جنازه شاهد کشته شدن برخی افراد به دلیل تیراندازی بودیم.

وی ضمن تاکید بر اینکه در هیچ کجای قرآن و سخنان ائمه علیهم السلام اسمی از تیراندازی در مراسمات نیامده، ادامه داد: تیراندازی برای میت ثوابی نداشته و او را رنج و زجر می دهد، جان دیگران را به خطر می اندازد و آرامش را از مردم سلب می کند.

آیت الله حسینی با اشاره به اینکه باید آگاه، فهیم و بصیر باشیم، تصریح کرد: اسلحه به دست گرفتن و تیراندازی در مراسمات کار انسان های آگاه نیست، بلکه از آدم های جاهل سر میزند.

خطیب جمعه یاسوج با اشاره به مصوبه همسان سازی در قبرستان ها، افزود: اینکه کسی پول داشته و قبرهای ۵۰۰ میلیونی، صد میلیونی و … بسازد خطا و اشتباه بوده، فرهنگ غلط بوده و چشم هم چشمی ایجاد می کند.

وی ضمن تاکید بر اینکه این کار یک فرهنگ غلط بوده و کسانی که پول ندارند باید به واسطه این کارها زیر قرض بروند، تصریح کرد: بخشداران، شهرداران، دهیاران و مسئولان باید توجه داشته باشند قانون را باید اجرا کنند.

آیت الله حسینی ضمن تأکید بر اینکه قانون همسان سازی قبرها اعلام شده، یادآور شد: باید تعریفی از سنگ قبر متعادل و متعارف داشته باشیم و همه در قبرستان ها سنگ قبر اموات را نیز به همین شکل بسازند.

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد به نصب مجسمه شیر که به تازگی در برخی از مناطق استان بر روی قبرها مشاهده می شود اشاره کرد و گفت: این چه کار و حرکت غلطی است که ما در حال انجام آن هستیم.

وی ضمن تاکید بر اینکه نصب شیر بر روی قبر در هیچ جایی از دین ما نیامده، خاطرنشان کرد: ما باید در تشییع، تدفین و ترحیم تابع ادب الهی و احکام باشیم.

آیت الله حسینی با اشاره به اینکه گذاشتن شیر بر روی قبر میت را زجر و رنج می دهد، گفت: گذاشتن یک شیر ۳۰ و ۵۰ میلیونی برای میت اجری نداشته و اگر کسی می خواهد برای میت کاری انجام دهد به جای این هزینه ها باید آن را به نیابت از مرده خرج نماز، روزه و کمک به فقرا و نیازمندان کنند.

 نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج ضمن تاکید بر اینکه همه وظیفه دارند جلوی چنین کاری ایستادگی کنند، تصریح کرد: معتمدین، ریش سفیدان، خردمندان و فرهنگیان جلوی تیراندازی و این حرکت ها بگیرند.

وی با اشاره به اینکه دین به این شکل از بین می‌رود، ادامه داد: وقتی خرافات را وارد مسائل دینی می کنند، دین از بین می‌رود و شهرداران، دهیاران، بخشداران و مسئولان و فرمانداران توجه لازم را به این مسائل داشته باشند.

پایان پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi