پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

اعلام آخرین نرخ بیکاری در گچساران/ چه تعداد کارگر گچسارانی در پتروشیمی و نفت مشغول کار هستند؟

صدراله چهره آزاد در گفت و گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: در سال گذشته ۸۰۰ نفر جویای کار در این شهرستان بطور مستقیم بکار گمارده شده اند. وی بیان کرد: در گچساران ۳۳۱ پرونده کارفرمایان در سال گذشته از همه صنوف و مشاغل به شوراهای حل اختلاف وارد شده که از این

اختصاصی کرونا

کد خبر : 90007
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۰

کرونا :

اعلام آخرین نرخ بیکاری در گچساران/ چه تعداد کارگر گچسارانی در پتروشیمی و نفت مشغول کار هستند؟

صدراله چهره آزاد در گفت و گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: در سال گذشته ۸۰۰ نفر جویای کار در این شهرستان بطور مستقیم بکار گمارده شده اند.

وی بیان کرد: در گچساران ۳۳۱ پرونده کارفرمایان در سال گذشته از همه صنوف و مشاغل به شوراهای حل اختلاف وارد شده که از این تعداد ۲۷۰ مورد بررسی شد.
 
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گچساران تصریح کرد: کارفرمایان در صورت سهل‌انگاری در عدم پرداخت حق بیمه کارگران و نیروی کار دچار مشکل می‌شوند و طبق ماده ۱۴۸ قانون کار باید کارفرما بیمه کارگران را به موقع واریز کند.
 
چهره آزاد عنوان کرد: در سال گذشته ۹۵۰ پرونده و دادخواست به مراجع رسیدگی دعاوی کارگری و کارفرمایی گچساران ارجاع شده که در حال رسیدگی بوده و یا مختومه شده است.
 
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گچساران خاطرنشان کرد: تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری در سال گذشته در شهرستان ۱۴۵نفر بوده ست.
 
چهره آزاد با اشاره به اینکه بر اساس آخرین آمار ثبت شده ،نرخ بیکاری در شهرستان گچساران بیش از ۱۶ درصد بوده بیان کرد: با بررسی انجام شده در چند سال گذشته ۶ هزار نفر بیکار در گچساران با ثبت نام در کاریابی های این شهرستان متقاضی کار هستند.
 
وی افزود: در گچساران ۶۰۰ نفر جویای کار با جنسیت مرد و زن سال گذشته در کاریابی های این شهرستان ثبت نام کرده اند که تمام آنها دارای مدارک عالی هستند.
 
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گچساران ادامه داد: در سال گذشته۴۰ نفر از بیکاران این شهرستان برای دریافت تسهیلات و ایجاد اشتغالزایی خانگی به بانک های عامل معرفی و موفق به دریافت تسهیلات شدند.
 
چهره آزاد اضافه کرد: تعداد کارگران مشغول به کار در شرکت های این شهرستان ۱۱ هزار نفر می باشد که از این تعداد کارگر چهار هزارو ۳۳۸ نفر در شرکت نفت، چهار هزار نفر شرکت های زیر مجموعه پتروشیمی ، ۸۳۵ نفر سد چم شیر و … مشغول به فعالیت هستند.
 
وی گفت: تعداد تعاونی های تولیدی و خدماتی این شهرستان ۱۴۲ مورد است و ۹۵ درصد از این تعاونی ها معادل ۱۳۵ مورد فعال هستند.
 
چهره آزاد اظهار کرد: با راه اندازی شرکت های تعاونی تولیدی و خدماتی برای بیش از ۲ هزار نفر از افراد جویای کار این شهرستان فرصت شغلی ایجاد شده است.
 
وی عنوان کرد: شرکت های تعاونی تولیدی و خدماتی شهرستان گچساران در رشته های مختلف شامل تامین نیازهای تولیدکنندگان، مصرف کنندگان و صنوف خدماتی، تعاونی های نوع جدید، چندمنظوره، حمل و نقل، خدمات، صنعتی، عمرانی، فرش دستبافت، کشاورزی، مسکن و معدنی ایجاد شده اند.
 
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گچساران تصریح کرد: ۱۷ درصد از جمعیت این استان در گچساران ساکن هستند که ۷۸ درصد از این میزان در شهر و مابقی در روستاها سکونت دارند.
 
پایان پیام/ ۸۲۰۳۳
 
 
 


رفع تصرف ۳ هزار متر مربع اراضی ملی گچساران+فیلم
دنبال کنید

منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi