چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

بی‌تفاوتی پتروشیمی دهدشت نسبت به یک الزام قانونی/ سهمیه ۳۰ درصدی جذب ایثارگران اعمال نشد

به گزارش کرونا از کهگیلویه، رضا پارسیان‌نژاد در جلسه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت و ساماندهی گلزارهای شهداء در دهدشت اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین جلساتی که مصوبات آن رکن قانونی و ضمانت اجرایی دارد جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است. مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه وبویراحمد گفت:

اختصاصی کرونا

کد خبر : 89144
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۲

کرونا :

بی‌تفاوتی پتروشیمی دهدشت نسبت به یک الزام قانونی/ سهمیه ۳۰ درصدی جذب ایثارگران اعمال نشد

به گزارش کرونا از کهگیلویه، رضا پارسیان‌نژاد در جلسه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت و ساماندهی گلزارهای شهداء در دهدشت اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین جلساتی که مصوبات آن رکن قانونی و ضمانت اجرایی دارد جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه وبویراحمد گفت: طبق قانون یک درصد اعتبارات جاری تمام دستگاه‌ها باید برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هزینه شود.

وی شهدای شهرستان کهگیلویه را شهدای شاخص استان عنوان و از شهید سید علی نورالدینی اولین شهید انقلاب، شهید عبدالحسین زرین تک‌تیرانداز ایران و جهان، دانشجوی شهید هدایت‌الله طیب و شهیدان تقوی به عنوان نمونه‌ای از شهدای شاخص و سرآمدان فرهنگ ایثار و شهادت نام برد.

پارسیان‌نژاد تعداد گلزارهای شهدا در استان را ۵۳۰ گلزار عنوان و با بیان این‌که از این تعداد ۱۲۴ مورد آن در شهرستان کهگیلویه است بیان کرد: از مجموع ۱۲۴ گلزار کهگیلویه، ۸ مورد آن ساماندهی نشده است.

وی اعتبارات سال گذشته بنیاد شهید را چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون عنوان و با بیان این‌که اعتبارات امسال به ۱۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان رسیده است افزود: سه میلیارد از اعتبارات سفر پیگیری کردیم و بخشی به استان آمده و بخشی دیگر هم اضافه خواهد شد.

پارسیان‌نژاد خاطرنشان کرد: به غیر از اعتبارات گلزار شهدا و تملک دارایی، تمام اعتبارات بنیاد شهید ملی است و ۸۵ درصد اعتبارات استان، در شهرستان‌ها توزیع می‌شود.

وی با توجه به مشکلات برخی گلزارهای شهدا در خصوص برق، راه و آب گفت: گلزار‌های شهدا بعد از ساماندهی کامل توسط بنیاد شهید، در شهر به شهرداری‌ها، در بخش‌ها به بخشداران و در روستا‌ها به دهیاران واگذار می‌شوند.

95 هزار هکتار جنگل دیشموک و فقط یک قرق‌بان!/خبر بدی برای درختان بلوط؛ آفت کجا پنهان شده است؟
دنبال کنید

وی با بیان اینکه در کهگیلویه بنیاد علوی کمک‌های خوبی به گلزارهای شهدا کرد، خواستار همکاری اداره برق، راهداری و راه شهرسازی، بنیاد مسکن و آبفا نسبت به وظایف محوله آن‌ها در خصوص سامان‌دهی گلزار‌های شهداء شد.

وی در ادامه صحبت‌های خود با بیان این‌که در خصوص جذب اشتغال فرزندان ایثار جهش خوبی انجام شده است گفت: جلوی استخدام‌های فله‌ای گرفته شده و بنای ما بر این است در دولت انقلابی عدالت رعایت شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه وبویراحمد تعداد فرزندان شهید بیکار در استان را ۱۸۷ مورد عنوان و بیان کرد: پیگیر وضعیت استخدام فرزندان شهداء هستیم.

به گفته پارسیان‌نژاد قریب به ۸۰۰ نفر از جامعه ایثارگری در کهگیلویه از وام‌های خوداشتغالی بهره‌مند شده و به بانک معرفی شده‌اند.

وی سهمیه ۳۰ درصدی فرزندان ایثارگر در پتروشیمی‌ها را یادآور شد و اظهار کرد: متأسفانه این مهم در پتروشیمی دهدشت تاکنون لحاظ نشده است.

به گزارش فارس، در این جلسه بخشداران سوق، چاروسا و دیشموک به بررسی مشکلات گلزارهای شهدای منطقه خود پرداختند که نبود راه‌ ارتباطی مناسب برای دسترسی به گلزارهای شهداء، مطالبه اصلی این بخشداران بود.

علی دیانتی رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان کهگیلویه گفت: لیست گلزارهایی که راه دسترسی به آن‌ها مشکل دارد را مکاتبه و برای استان فرستادیم.

وی خواستار توجه ویژه فرماندار کهگیلویه در کمیته برنامه‌ریزی جهت اعتبار لازم برای ساماندهی این مسیرها شد.

سپهدار آرام رییس بنیاد مسکن کهگیلویه نیز در این جلسه گفت: روستاهایی که محدودیت نداشته باشیم کار ساماندهی راه‌های ارتباطی آن‌ها را انجام خواهیم داد.

تعداد پروازهای هفتگی فرودگاه سنندج افزایش می‌یابد
دنبال کنید

انتهای پیام/۸۲۰۳۵


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi