جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

نگرانی سایت موسسه رزومه نویس از مهاجرت استارتاپ های یونیکورن

نگرانی سایت موسسه رزومه نویس از مهاجرت استارتاپ های یونیکورن بررسی های انجام گرفته توسط وب سایت موسسه رزومه نویس نشان می دهد ایرانیان دهمین ملیت از لحاظ تعداد یونیکورن های تاسیس شده در آمریکا محسوب می شوند.   بررسی های انجام گرفته توسط وب سایت موسسه رزومه نویس نشان می دهد تعداد ویزاهای دریافتی ایرانیان برای

اختصاصی کرونا

کد خبر : 87971
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۰

کرونا :

نگرانی سایت موسسه رزومه نویس از مهاجرت استارتاپ های یونیکورن

نگرانی سایت موسسه رزومه نویس از مهاجرت استارتاپ های یونیکورن

بررسی های انجام گرفته توسط وب سایت موسسه رزومه نویس نشان می دهد ایرانیان دهمین ملیت از لحاظ تعداد یونیکورن های تاسیس شده در آمریکا محسوب می شوند.

 

بررسی های انجام گرفته توسط وب سایت موسسه رزومه نویس نشان می دهد تعداد ویزاهای دریافتی ایرانیان برای استارتاپ، کارآفرینی و خوداشتغالی بین سالهای ۲۰۱۹ تا اواسط ۲۰۲۲ برای کشورهای کانادا و بریتانیا بیش از ۲ هزار عدد بوده است. بنابراین همراه با مهاجرت تنها نیروی انسانی از کشور خارج نمی شود بلکه فرصت های سرمایه گذاری و اشتغال‌زایی نیز همراه با آنان کشور را ترک می کنند. آمارها نشان می دهد طی ۱۲ سال اخیر ۲ هزار ویزای موقت و دائم کاری برای ایرانیان توسط کشورهای آمریکا، کانادا، استرالیا، بریتانیا و اتحادیه اروپا صادر شده است که مقاصد اصلی ایرانیان مهاجر محسوب میشود.

 

نگرانی موسسه رزومه نویس از مهاجرت استارتاپ های یونیکورن ایرانیبررسی های وب سایت موسسه رزومه نویس نشان می دهد بنیاد ملی سیاست آمریکا تحقیقاتی را از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۲ در این کشور انجام داده که در آن اعلام شد ایرانیان دهمین ملیت از لحاظ تعداد یونیکورن های تاسیس شده در آمریکا محسوب می شوند. در اینجا یونیکورن به معنای استارتاپ های با ارزش بالای یک میلیارد دلار است. در حال حاضر در آمریکا ۵۸۲ استارتاپ یونیکورن وجود دارد که از مجموع آن ۳۱۹ مورد به مهاجران دیگر کشورها تعلق دارد که به آمریکا مهاجرت کرده اند. ارزش معادل این استارتاپ ها حدود ۱.۲ تریلیون دلار است که از ارزش تمام شرکت های بورسی بسیاری از کشورها مانند آرژانتین، کلمبیا، پرو، پرتغال، ایرلند، روسیه و مکزیک بیشتر است.

تجلیل رییس جمهوری از پیشکسوتان و برگزیدگان جامعه پزشکی کشور
دنبال کنید

مطالعات وب سایت موسسه رزومه نویس نشان می دهد دیگر کشور مقصد نیروی کار ایرانی کانادا است که در سال ۲۰۲۱ بیشترین ویزای اقامت دائم را برای ایرانیان صادر کرده است. از این میزان بیشترین مورد به ویزای بخش کسب و کار و سرمایه گذاری مربوط است. به نظر می‌رسد در آینده تغییرات گسترده‌ای در الگوهای مهاجرت ایرانی ها ایجاد می شود و احتمالاً کشورهای منطقه خاورمیانه نیز از مقاصد اصلی مهاجران ایرانی خواهند بود. زیرا از نظر جغرافیایی و تا حدودی فرهنگی به آنها نزدیک است.

دربین کشورهای منطقه خاورمیانه نیز عربستان و امارات از قطب های جدید علم و فناوری محسوب شده و میتوانند گزینه هایی برای جذب نیروی انسانی ایرانی باشد. این دو کشور به متخصصان و مستعدان مختلف برای تحقق اهداف توسعه شهری نیاز دارند. همچنین آنها برای جذب این متخصصان از سراسر جهان تسهیلات جذابی را ارائه می کنند تا بتوانند نیروهای مستعد، نوآور و خلاق را به مهاجرت ترغیب کنند.

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi