چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

برنامه هفتم توسعه بایستی متکی بر مسئله ‌محوری و تمرکز زدایی باشد

نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی، گفت: برنامه هفتم بایستی متکی بر مسئله‌محوری و تمرکززدایی باشد تا امکان خلق فرصت‌های جدید در موضوعات اقتصادی فراهم شود.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 86776
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۱

کرونا :

برنامه هفتم توسعه بایستی متکی بر مسئله ‌محوری و تمرکز زدایی باشد

به گزارش خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت، آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی‌فقیه در استان فارس در نشست مشترک مجمع نمایندگان فارس با نماینده ولی‌فقیه و استاندار فارس خطاب به نمایندگان مجلس و نماینده دولت در این استان با تاکید بر اینکه مطالبات جامعه باید با محوریت موضوعات هدفمند پیگیری شود، گفت: مطالبه‌گری در جوامع روشنفکر و فرهیخته به سمت مسائل جزئی رفته است که مجموعه نخبگان استان بایستی با اطلاعات کافی و درست از محورهای بودجه و موضوعات توسعه‌ای نسبت به تهیه و تدوین برنامه اقدام جدی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه برخی از طرح و برنامه‌های کلیدی استان فارس جنبه ملی دارد، افزود: هم‌افزایی و پیشبرد منافع استان با برگزاری جلسات راهبردی در عرصه امنیت غذایی نیازمند تفکر منسجم و نقشه راه جامع است تا بتوانیم ظرفیت‌های موجود بخش کشاورزی و دامپروری فارس را در حوزه تولید فعال‌تر نماییم.

نماینده ولی فقیه در استان فارس در رابطه با اهمیت وحدت‌رویه دولت و مجلس در تصویب قانون بودجه ۱۴۰۲ و برنامه هفتم توسعه با محوریت توسعه جنوب کشور، عنوان کرد: نمایندگان فارس بایستی محورهای توسعه‌ای مدنظر فارس را با یک نگاه جامع علمی و دقیق در متن قانون لحاظ کنند تا زمینه لازم برای پیشرفت نیز فراهم شود.

آیت الله دژکام بر ضرورت نگاه جدی نمایندگان فارس به موضوع امنیت غذایی با هدفگذاری نسبت به تولید بیشتر و تکمیل زنجیره ارزش اشاره کرد.

محمدجواد عسکری، رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع‌طبیعی و محیط‌زیست در مجلس شورای اسلامی هم در بخشی از جلسه با تاکید بر اینکه بایستی جایگاه استان فارس در زمینه تولید بهینه محصولات کشاورزی و دامپروری افزایش پیدا کند، مطرح کرد: باید با برنامه‌ریزی مناسب بتوانیم حوزه‌های ماموریتی هر یک از دستگاه‌ها را در عرصه امنیت غذایی عملیاتی کنیم.
وی با اشاره به اینکه برنامه هفتم توسعه در بخش کشاورزی و دامپروری باید با نگاه به ظرفیت‌های تمامی استان‌ها در کشور باشد، افزود: برنامه هفتم بایستی متکی بر مسئله‌محوری و تمرکززدایی باشد تا امکان خلق فرصت‌های جدید در موضوعات اقتصادی فراهم شود.

وزارت بهداشت برای برطرف کردن مشکلات مراکز درمانی کوهدشت و رومشکان اقدام کند
دنبال کنید

عسکری اقتصاد دانش‌بنیان با رویکرد مشارکتی را یک نگاه جدید به بخش کشاورزی و دامپروری معرفی کرد و در این زمینه گفت: دانش‌بنیان کردن حوزه‌های تخصصی علاوه بر بهینه‌سازی تولید محصولات و فرآورده‌های کشاورزی و دامپروری به میزان قابل توجهی در اجرایی کردن قوانین و برنامه‌های توسعه‌ای کشور نیز تأثیرگذار خواهد بود.

نماینده مردم داراب و زرین‌دشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نگاه حاکم در بخش کشاورزی و دامپروری استان باید در تکمیل زنجیره‌‌ ارزش تولید محصولات باشد، عنوان کرد: ارتقاء زیرساخت‌ها و تامین اعتبارات لازم به منظور ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی در استان فارس یکی از اولویت‌های اساسی توسعه پایدار محسوب می‌شود که علاوه بر ارزش افزوده محصولات به رونق اقتصادی و اشتغال‌آفرینی استان نیز کمک می‌کند./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi