شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

گن بعد از عمل لیپوماتیک

گن بعد از عمل لیپوماتیک مراقبت های بعد جراحی زیبایی عاملی تعیین کننده در نتیجه بعد از عمل هستند. پوشیدن گن بعد از عمل لیپوماتیک به شکل درست و به طور منظم مهم ترین وظیفه شما بعد از انجام این جراحی زیبایی است. بنابراین اگر تصمیم به انجام لیپوماتیک دارید باید چون و چرای پوشیدن

اختصاصی کرونا

کد خبر : 86378
تاریخ انتشار : شنبه ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۱

کرونا :

گن بعد از عمل لیپوماتیک

گن بعد از عمل لیپوماتیک

مراقبت های بعد جراحی زیبایی عاملی تعیین کننده در نتیجه بعد از عمل هستند. پوشیدن گن بعد از عمل لیپوماتیک به شکل درست و به طور منظم مهم ترین وظیفه شما بعد از انجام این جراحی زیبایی است. بنابراین اگر تصمیم به انجام لیپوماتیک دارید باید چون و چرای پوشیدن گن بعد از عمل لیپوماتیک را بدانید.

گن لیپوماتیک چیست؟

گن به طور کلی نوعی لباس است که احتمالا همه‌ی بانوان با ان آشنایی دارند. در حالت معمولی گن به لباسی کشی و بسیار تنگ گفته می شود که در انواع و سایزهای مختلف وجود دارد و معمولا زنان از ان برای جمع کردن چربی های خود استفاده می کنند تا در مجالس با تناسب اندام بهتری ظاهر شوند.

گن تنها عملکرد زیبایی نداشته و می تواند خاصیت درمانی نیز داشته باشد. گن های طبی را با هدف کاهش عوارض و تثبیت فرم جدید بدن بعد از انجام انواع جراحی های پیکرتراشی مانند لیپوماتیک به کار می برند. گن لیپوماتیک با ایجاد فشار یکسان در تمام نواحی جراحی شده موجب تخلیه خونابه و سایر ترشحات پس از جراحی از طریق لوله های درن شده و مانع تجمع مایع در زیر پوست ناحیه عمل می گردد.

پوشیدن گن بعد از عمل لیپوماتیک اصلی ترین اقدامی است که به هیچ وجه نباید در انجام ان کوتاهی کنید. اگر می خواهید دوره نقاهت یک الی دو هفته ای پس از جراحی شکم را با کمترین عوارض ممکن پشت سر گذاشته و در کوتاه ترین زمان ممکن نتیجه را مشاهده کنید باید پوشیدن گن لیپوماتیک را جدی بگیرید.

پزشک جراح و تیم همراه او در جلسات مشاوره قبل از عمل به خوبی شما را برای خرید گن مخصوص راهنمایی کرده و اموزش های لازم در خصوص نحوه استفاده از ان را می دهند.

 

گن های مخصوص بعد از لیپوماتیک

گن لیپوماتیک با توجه به نوع عمل یعنی ناحیه‌ای که لاغری موضعی بر روی ان انجام شده متفاوت می باشد. این گن ها معمولا از جنس نخ همراه با الیاف پلاستیکی هستند که از پارچه های کشی در چندین سایز برای نواحی مختلف بدن طراحی می شوند. گن لیپوماتیک معمولا بدون درز دوخته شده تا هنگام استفاده از توالت نیازی به دراوردن ان نباشد.

آشنایی با انواع پروتز سینه
دنبال کنید

گن لیپوماتیک شکم و پهلو

لیپوماتیک شکم و پهلو را می توان پرطرفدارترین نوع این عمل لاغری موضعی دانست که اگر توسط یک تیم جراحی متخصص و باتجربه انجام شود نتایج ان شگفت انگیز خواهد بود. در کمتر از دو هفته می توانید جلوی آینه بایستید و از دیدن شکم صاف و سفت خود لذت ببرید اما برای رسیدن به این منظور باید تا مدت تعیین شده از سوی پزشک، حتی برای یک روز، پوشیدن گن مخصوص را ترک نکنید.

گن لیپوماتیک شکم و پهلو تمام ناحیه تخلیه چربی از قسمت فوقانی تا قسمت تحتانی شکم و پهوها را به طور کامل پوشش داده و با ایجاد فشار یکسان در تمام سطح پوست مانع از ایجاد ناهمواری و افتادگی پوست می گردد.

گن لیپوماتیک بازو

این نوع لیپوماتیک برای کسانی مفید است که به دلیل کاهش و افزایش پی در پی وزن دچار شل شدگی و افتادگی چربی های ناحیه بازو شده‌اند. این نوع گن معمولا به شکل یکپارچه بوده و هر دو دست را در بر می گیرد. مدل گن لیپوماتیک بازو در زنان و مردان متفاوت بوده و یکی از اثرات مهم آن ایجاد تقارن در فرم نهایی هر دو بازو می باشد.

گن لیپوماتیک ران

در این گن نیز معمولا مدل های زنانه و مردانه کمی با یکدیگر تفاوت دارند اما اکثرا به شکل شلوارک کوتاهی هستند که سرتاسر هر دو ران را می پوشاند. پوشیدن گن لیپوماتیک ران برای ایجاد تقارن در فرم نهایی ران ها ضرورت داشته و از مزایای ان این است که می توانید به راحتی زیر شلوار بپوشید بدون ان که ظاهر ناخوشایندی داشته باشد.

گن لیپوماتیک سینه

پیکرتراشی و جراحی زیبایی ناحیه سینه در میان بانوان طرفداران بسیاری دارد اگر شما هم متقاضی زیباتر کردن سینه های خود هستید لیپوماتیک سینه می تواند گزینه‌ای طلایی برای رسیدن به فرم و سایز دلخواه باشد. پوشیدن گن لیپوماتیک سینه از الزامات این جراحی است.

شرکتهای ایرانی برای مشارکت و اجرای طرحهای توسعه ای سریلانکا آماده اند
دنبال کنید

این گن، مانند یک سوتین بزرگ است که سینه ها و تمام اطراف ان را در بر گرفته و با سفت نگه داشتن سینه ها مانع از افتادگی مجدد و ناقرینگی آن ها پس از جراحی می گردد.

گن لیپوماتیک کمر و پشت

پوشیدن این گن مخصوص برای کسانی است که با انجام عمل لیپوماتیک پشت کمر چربی های اضافه ناحیه کمر و پشت خود را تخلیه می کنند. هدف اصلی از پوشیدن این گن نیز کاهش تورم و پیشگیری از تجمع ناهموار چربی ها در زیر پوست ناحیه جراحی می باشد.

گن لیپوماتیک ساق پا

از جمله مزایای جدیدترین روش پیکرتراشی یعنی جراحی لیپوماتیک این است که با این روش می توان چربی های موضعی تمام نواحی بدن را تخلیه کرد که یکی از این نواحی ساق پا می باشد. در صورتی که عمل لیپوماتیک ساق پا را انجام دهید درست مانند سایر انواع لیپوماتیک باید برای مدت ۶ تا ۸ هفته از گن مخصوص استفاده کنید.

علت پوشیدن گن لیپوماتیک چیست؟

اصلی ترین دلایل تاکید جراحان بر پوشیدن گن مخصوص بعد از جراحی لیپوماتیک عبارت است از:

  • کاهش تورم و کبودی در ناحیه جراحی
  • جلوگیری از تجمع مایع در زیر پوست ناحیه جراحی
  • تسریع بهبود زخم و کم رنگ کردن اسکار
  • جلوگیری از ایجاد چین و چروک و افتادگی پوست در ناحیه جراحی

تا چه مدت بعد از لیپوماتیک باید گن پوشیده شود؟

پزشکان به طور معمول توصیه می کنند که تا زمان رسیدن به بهبودی نسبی یعنی حدود ۶ تا ۸ هفته بعد از عمل گن مخصوص پوشیده شود تا احتمال عوارضی همچون افتادگی پوست، ناقرینگی، ایجاد ناهمواری زیر پوست و چین و چروک از بین برود. این مدت زمان می تواند بنا بر سن بیمار، نوع عمل لیپوماتیک و گستردگی ناحیه جراحی کمتر یا بیشتر باشد که باید توسط جراح متخصص تعیین شود.

جمع‌بندی

اگر شما نیز به دنبال جراح متخصص لیپوماتیک در تهران هستید، پیشنهاد می‌کنیم از سایت دکتر کامبیز ایزدپناه به نشانی drkambizizadpanah.com دیدن کنید.

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi