جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

سرمایه‌گذاران بهمئی صبور باشند/حرف‌های امیدبخش دادستان در خصوص صندوق حاشیه‌ساز

سید علی ملک‌حسینی دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص آخرین جزئیات پرونده سرمایه گذار بهمئی اظهار کرد: وضعیت اقتصادی کشور را همه ما می‌دانیم مشکلاتی که کشور با آن دست و پنجه نرم می‌کند و بخشی از مشکلات مربوط به نحوه مدیریت اقتصادی داخل کشور است. وی ادامه داد: برخی ناشی از مشکل

اختصاصی کرونا

کد خبر : 86350
تاریخ انتشار : شنبه ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۴

کرونا :

سرمایه‌گذاران بهمئی صبور باشند/حرف‌های امیدبخش دادستان در خصوص صندوق حاشیه‌ساز

سید علی ملک‌حسینی دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص آخرین جزئیات پرونده سرمایه گذار بهمئی اظهار کرد: وضعیت اقتصادی کشور را همه ما می‌دانیم مشکلاتی که کشور با آن دست و پنجه نرم می‌کند و بخشی از مشکلات مربوط به نحوه مدیریت اقتصادی داخل کشور است.

وی ادامه داد: برخی ناشی از مشکل مدیریتی، برخی ناشی از قوانین حوزه اقتصادی که قوانین به روز نیست و همچنین اغتشاشات اخیر از طرف دیگر مشکلاتی ایجاد کرده و دیدیم که دشمن با یک هجمه تمام عیار در شرایطی که وضعیت اقتصاد در بعضی آیتم‌ها به خوبی پیش می‌رفت و شاهد کاهش قیمت برخی کالاهای اساسی بودیم باعث ایجاد مشکل شد.

دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: برخی از ساختارها در حال اصلاح بود که دشمن از آن واهمه داشت و شرایطی برای سودجویی خود ایجاد کرد.

مدعی العموم مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: علی‌رغم همه هشدار های مختلف در خصوص منع سرمایه گذاری در موسسات فاقد مجوز با سودهای نامتعارف در حالی که بنگاه های دولتی ما یک وضعیت خاصی دارند و یک درصد خاصی از سود را به به زحمت می‌توانند فراهم کنند کسی ادعا می‌کند من ده درصد یا بیشتر به سپرده شما می‌دهم و در این مسیر از یک سری قرارداد های حتی شاید شرعی استفاده می‌کنند.

ملک حسینی خاطرنشان کرد: در عقد مضاربه یک طرف وجه نقدی را اختیار طرف دیگر قرار می‌دهد تا با آن تجارت کند و در سود آن شریک باشد اما تایید قرارداد عقد مضاربه تاییدی بر رفتارهای بعدی نیست.

وی گفت: در جامعه ما افرادی هستند که در شرایط اقتصادی حال وارد عرصه بورس شدند و متاسفانه یک ورود با تبلیغات فراوان بدون اینکه عده ای سواد و علمش را داشته باشند خیلی ها درگیر بحث های دلال بازی شدند ،خیلی ها سرمایه هایشان در بورس در یک مقطع کوتاهی چند برابر شد و عده ی زیادی سرمایه هایشان را از دست دادند.

 وی ادامه داد: در سالهای گذشته نیز صندوق های وام خانگی بوده که مشکلاتی ایجاد شده متاسفانه در این پرونده یک جوانی که خانواده مومن متدین و شناخته شده ای نیز دارند چنین کاری انجام داده و با توجه به کوچک بودن شهرستان همگی هم دیگر را می‌شناسند.

ملک‌حسینی گفت: در یکی دوسال گذشته یک فعالیت بورسی انجام داده (اطلاعات اولیه بوده و گفته های خود این فرد و آنچه که ضابطین تا الان به آن دست یافته اند) یک سری فعالیت انجام داده و به یک سودی می‌رسد ، سرمایه های بستگان و خویشان و دوستان را در اختیار او قرار داده و در یک سال گذشته خیلی تبلیغ می‌شود هر چند این جوان هیچ گونه تحصیلات بورسی و اقتصادی نداشته و صرفا مدعی است چند دوره آشنایی با وضعیت بورس را گذارنده است.

آسمان کرونایی ایران آبی است/320 شهر در وضعیت آبی
دنبال کنید

ملک حسینی افزود: با توجه با هشدار های مسئولین متاسفانه با تبلیغات زیاد مردم شروع به سرمایه گذاری کرده اند و تکنیک آنها به موقع پرداخت کردن سود به مردم بود.

وی گفت: با توجه به محروم بودن شهرستان بهمئی شاید سرمایه اندک سرمایه تمام زندگی یک خانواده باشد و شرایط اقتصادی مردم را ترغیب می‌کند این سرمایه ها را از کم تا مبالغ مورد توجه در اختیار این فرد قرار بدهند.

دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: از زمانی که موضوع به مرکز استان منتقل شد نهاد های امنیتی فعال شدند و دستوراتی داده شد که بررسی کنند چند ماه اینها زحمت کشیدند ضابطین ما و ضابطین دادگستری در نهادهای امنیتی تمام حساب ها بررسی شد.

مدعی العموم مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: این شرکت های تاسیس شده مجوز هم دارند منتها فعالیت اقتصادی نداشته اند.

وی گفت:  از زمانی که اطلاع داده شد دستورات صادر شد با اینکه این پرونده اساساً در صلاحیت دادسرای مرکز استان نبود خواهش کردیم مجوزات قانونی گرفتیم این پرونده بیاید و با تمام توان مرکز استان در حوزه استانی و دادگستری و ضابطین عمل شود که این پرونده زودتر به نتیجه برسد.

ملک حسینی گفت: آن چیزی که این فرد تعریف کرده و هنوز هم خیلی ها در فضای مجازی میگویند این فرد پول دار است تمامی اموال و پول های ایشان توقیف شده است که اگر نمی‌شد هیچ چیزی از سرمایه مردم باقی نمی ماند بخاطر دفاع از حقوق مردم ما وام اینها را توقیف کردیم.

وی ادامه داد: بخشی از این سودهایی که مردم در چند ماه اخیر گرفته اند سرمایه خودشان است.

این مسئول بیان کرد: نمیخواهیم نا امیدی در دل مردم ایجاد شود اما امید بی‌خود هم نمی‌خواهیم ایجاد شود و لذا پیشنهاد دادیم تا نمایندگان مردم انتخاب شوند ما صفر تا صد پرونده را با نمایندگان مردم در میان میگذاریم مطالبه گری حق مردم است ما باید پاسخگو باشیم.

دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد خاطر نشان کرد: مردم بدانند تجمعات و دعوت به تجمعات متهم کردن مسئولین نه تنها مشکلی را حل نخواهد کرد بلکه مشکلی به مشکلات دیگر اضافه خواهد کرد.

ملک حسینی افزود: حسابرسی ضابطین انجام شده است اما اینکه سرمایه هر فرد چقدر است و تا الان چقدر سود دریافت کرده است بررسی نشده است و از فردا توسط تیم خبره شروع خواهد شد و مدتی زمان خواهد برد.

فرایند انتخابات در کهگیلویه وبویراحمد نیمه الکترونیک برگزار می شود
دنبال کنید

دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: صندوق حدودا ۱۶ هزار عضو دارد ما مطابق قانون از سرمایه های مردم صیانت خواهیم کرد در شرایط عادی بازگشت چنین اموالی باید در رای دادگاه باشد و تصمیم بگیرد با توجه به زیاد بودن اعضای صندوق زمان زیادی برای بررسی دقیق پرونده نیاز است.

ملک حسینی افزود: سرمایه دریافتی هیچ مدیریتی نشده و از آن به عنوان سود به مردم پرداخت شده است ما تمام تلاش خود را خواهیم کرد که کمترین خسارت به مردم وارد شود.

دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: از زمانی که این پرونده به مرکز استان واگذار شد دستورات اولیه صادر شد ضرورت داشت که سرمایه هایی که شناسایی شده توقیف شود.

مدعی العموم مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ما سرمایه گذارانی خارج از استان و شهرستان بهمئی داشتیم اما ۱۶ هزار نفر غالبشان از شهرستان بهمئی است و حسابرسی اموال مردم از فردا آغاز شد.

ملک حسینی بیان داشت: تلاش میکنیم مجوزات ریاست محترم قوه قضائیه را بتوانیم اخذ کنیم و در اولین فرصتی که حساب و کتاب ما مشخص شد بدون اینکه منتظر مراحل دادگاه بمانیم با عدالت و مطابق قانون سرمایه مردم به آنها برگشت داده شود.

وی با اشاره به بحث نمایندگان هم گفت: یک سری معتمدین در خود شهر لیکک و بهمئی شناخته شده هستند و شورای تامین آنجا با آنها ارتباط دارد و یک سری مسائلی را به آنها منتقل میکند و آنها هم به مردم منتقل خواهند کرد.

دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد بیان داشت: ما پیشنهاد دادیم علاوه بر این معتمدین چند نفر به نمایندگی از خود مردم نیز پیگیر پرونده باشند‌.

ملک حسینی افزود: در تلاش هستیم بدون نیاز به ثبت شکایت قضایی که هزینه ای برای مردم بخواهد ایجاد کند شکایت ها را با یک فرمولی رایگان ثبت شوند.

وی گفت: برنامه ریزی دقیقی باید داشته باشیم که در سریع ترین زمان ممکن شکایت های مردم ثبت شود و به دنبال اخذ مجوز جهت ثبت شکایت به صورت رایگان هستیم.

دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: اگر مردم عزیز به توصیه های خادمین خودشان توجه کنند در کوتاه ترین زمان و بهترین نحو شکایت های مردم ثبت خواهد شد.

ملک حسینی در پایان با بیان اینکه اجتماعات دردی را دوا نخواهد کرد بیان کرد: تا پایان این پرونده کنار مردم خواهیم بود.

انتهای پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi