جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

برخی خواص در حوادث اخیر مردود شدند

به گزارش کرونا، سردار مجتبی فدا، فرمانده سپاه حضرت صاحب الزمان(عج) استان اصفهان در جمع مسؤولان و کارمندان ادارات و دستگاه‌های اجرایی شهرستان نجف‌آباد، ضمن عرض تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(س) و گرامی‌داشت دهه بصیرت و مقاومت اظهار داشت:۱٠٠ سال پیش در چنین روزهایی انگلیسی‌ها رضا خان را از میان سه گزینه به عنوان پادشاه

اختصاصی کرونا

کد خبر : 86244
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۹

کرونا :

برخی خواص در حوادث اخیر مردود شدند

به گزارش کرونا، سردار مجتبی فدا، فرمانده سپاه حضرت صاحب الزمان(عج) استان اصفهان در جمع مسؤولان و کارمندان ادارات و دستگاه‌های اجرایی شهرستان نجف‌آباد، ضمن عرض تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(س) و گرامی‌داشت دهه بصیرت و مقاومت اظهار داشت:۱٠٠ سال پیش در چنین روزهایی انگلیسی‌ها رضا خان را از میان سه گزینه به عنوان پادشاه ایران انتخاب کردند، او پس از این انتخاب با پشتیبانی انگلیس یک ارتش ۱٠٠ هزار نفری تشکیل داد و آن را برای سرکوب مخالفین به خدمت گرفت و در اولین اقدام قیام عشایر در زاگرس مرکزی را سرکوب کرد، ۴ هزار نفر در این قیام و قیام‌های تبریز و مسجد گوهر شاد به شهادت رسید و همچنین حوزه علمیه و مراسمات فرهنگی و مذهبی به دستور انگلیس تعطیل شد.

وی با اشاره به تصاحب املاک و زمین‌های حاصل‌خیز کشاورزی توسط ارتش رضا خان بیان کرد: رضا خان زمانی که در حال تبعید بود، ۱ میلیون متر مربع زمین حاصل‌خیز را در اختیار و مالکیت خود داشت ولی همین ارتش در جنگ جهانی دوم وقتی از شمال و جنوب به کشورمان حمله می‌شد، یک دقیقه در مقابل آن‌ها مقاومت نکردند.

وی با اشاره به گوش به فرمان بودن رضاخان بیان کرد: پادشاه یک کشور وقتی در حال رفتن به بندرعباس بوده، حتی به خاطر استراحت در اصفهان مورد بازخواست انگلیسی‌ها قرار گرفته است، در بندرعباس پس از این‌که سوار کشتی شد به او می‌گویند که قرار است تبعید شود و حتی بعد از حرکت به سمت هند، اجازه نمی‌دهند تا یک‌ماه از کشتی پیاده شود.

وی با اشاره به این‌که محمدرضا شاه نیز به شرط سرسپردگی به انگلیس به پادشاهی رسید، گفت: منابع،ثروت و نفت کشور به دست انگلیسی‌ها به چپاول و به غارت رفت.

فدا ادامه داد: قبل از انقلاب روزانه ۶ میلیون بشکه نفت تولید می‌کردیم و در کشور نیز ۳٠ میلیون نفر جمعیت داشتیم، ۶٠ هزار مستشار خارجی در کشور حق توحش می‌گرفتند و اجازه نمی‌دادند نخبه‌های ما مثل شهید بابائی هواپیما را روشن یا تعمیر کنند، همه نیازهای ما حتی تغذیه مدارس از خارج تأمین می‌شد.

پرداخت ۱۹ میلیارد ریال هزینه خدمات درمانی به مددجویان
دنبال کنید

فرمانده سپاه حضرت صاحب الزمان(عج) استان اصفهان با اشاره به شکل‌گیری انقلاب اسلامی ایران گفت: هنر امام خمینی(ره) این بود که بدون شلیک یک تیر رژیم ستم‌شاهی را ساقط کردند و پس از جابه جایی فلسفه قدرت، حفظ نظام و انقلاب اسلامی را به مردم سپردند و آن‌ها را در اداره کشور مشارکت دادند.

وی افزود: ظرفیت‌های مردمی نظام بوده که در ۴۳ سال گذشته توطئه‌های آمریکا را در منطقه خنثی کرده است، آمریکایی‌ها هر اقدامی انجام داده‌اند، با هدف ساقط کردن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده است.

فدا با بیان این‌که زمانی دو سوم ارتش آمریکا در منطقه استقرار داشت ادامه داد: آن زمان جرأت مقابله با نظام و انقلاب اسلامی ایران را نداشتند الان که فرار می‌کنند در حالی که میلیاردها دلار تجهیزات نظامی خود را به جای می‌گذارند.

فرمانده سپاه حضرت صاحب الزمان(عج) استان اصفهان گفت: جمهوری اسلامی ایران طبق نظر خود آمریکا مهم‌ترین دشمن آن‌ها است و این نظر به خاطر این است که جمهوری اسلامی ایران تفکر لیبرال دموکراسی و فرهنگ غربی را نشانه گرفته است.

وی ادامه داد : آمریکا گمان می‌کرد می‌تواند ایران را درگیر برجام کند در حالی که دولت جدید خود را معطل برجام نکرد و از آمریکا برای برجام ضمانت‌نامه خواست و اعلام کرد شروط قبلی نیز بر جای خود باقی است.

فدا با بیان این‌که آمریکا چاره‌ای نداشت و جنگ اکراین نیز مطابق میلش پیش نمی‌رفت، ادامه داد: در این شرایط اغتشاشات را آغاز کردند، از سال گذشته نیز گفته‌ها حاکی از این بود که نقطه شروع اغتشاشات خانم‌ها هستند و برنامه‌ریزی‌های زیادی نیز در این راستا انجام دادند.

فرمانده سپاه حضرت صاحب الزمان(عج) استان اصفهان در بخش دیگری از صحبت‌های خود به سرعت رشد علمی کشور اشاره کرد و گفت: سرعت رشد علمی ما بعد از انقلاب ۴۰ برابر شده است، توجه مقام معظم رهبری به موضوعات علمی و مراکز آموزش عالی رشد چشم‌گیری را در حوزه علم رقم زده و ایران را به ایران قوی تبدیل کرده است.

کمبود اعتبارات دستگاه قضا نادیده گرفته شد/ لزوم تعیین شاخصی برای جذب قاضی و اعتبارات در برنامه ششم
دنبال کنید

وی با اشاره تخریب نیروی خدوم انتظامی در پی حوادث اخیر در کشور،گفت: نیرویی که در طول سال دائم در حال خدمت‌رسانی است، مورد اهانت قرار گرفت و همچنین ظرفیت‌های نظام زیر سوال رفت.

فدابا بیان این‌که فضای مجازی در دو سال گذشته ذهن و فکر جوانان و نوجوانان ما را در اختیار گرفت، تصریح کرد: شبهه‌های زیادی در این فضا ایجاد شد و یک سری از چهره‌های هنری و ورزشی نیز به صورت عامدانه و یا ناآگاهانه در آتش این فتنه دمیدند.

فرمانده سپاه حضرت صاحب الزمان(عج) استان اصفهان با اشاره به تحریک نوجوانان در فضای مجازی،گفت: بعضی از افرادی که در جریانات اخیر دستگیر شدند هیچ شناختی نسبت به نظام و انقلاب نداشتند و فقط به خاطر تأثیرات فضای مجازی و گرفتاری در آسیب‌های اجتماعی موجود در خانواده در میدان اغتشاشات حضور داشتند.

وی با بیان این‌که خواص جامعه دچار تردید و انفعال شدند، گفت: خاصیت جنگ ترکیبی این است که افراد را دچار دو دلی و انفعال می‌کند، در این قضایا بعضی از خواص و نخبگان دچار شک و دو دلی شدند و نمره قبولی را کسب نکردند.

فدا با اشاره به پیشرفت‌های جمهوری اسلامی در حوزه‌های مختلف گفت: کشوری که در زمان جنگ نیازمند واردات سیم خاردار بود الان ماهواره در مدار زمین قرار می‌دهد، عظمت و اقتداری داریم که پهباد آمریکایی اگر تجاوز می‌کند سرنگون می‌کنیم.

فرمانده سپاه حضرت صاحب الزمان(عج) استان اصفهان با بیان این‌که بیانیه گام دوم انقلاب رهبر معظم انقلاب به مشارکت و نقش‌آفرینی مردم در اداره حکومت تأکید می‌کند افزود: انقلاب اسلامی ایران عزت زیادی به مردم داده است و هرچه به این مردم خدمت شود باز هم کم است، نقش بسیج نیز این است که مردمی که قصد مشارکت دارند را جذب، آموزش و سازماندهی می‌کند.

منبع : قدس آنلاین

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi