جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

تشییع شهدای گمنام در استان‌ها؛ پیچیدن عطر یاس در کشور

آغاز تشییع شهدا در شیراز ایسنا/فارس همزمان با سالروز شهادت صدیقه کبری(س)، آیین تشییع ١٠ شهید دوران دفاع مقدس با حضور پر شور مردم ولایتمدار شیراز آغاز شد. پیکر مطهر ۱۰ شهید دوران دفاع مقدس در روزهای گذشته وارد استان فارس شده که هشت شهید از این شهدا گمنام هستند. آیین تشییع پیکر مطهر این

اختصاصی کرونا

کد خبر : 86128
تاریخ انتشار : سه شنبه ۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۹

کرونا :

تشییع شهدای گمنام در استان‌ها؛ پیچیدن عطر یاس در کشور

آغاز تشییع شهدا در شیراز

ایسنا/فارس همزمان با سالروز شهادت صدیقه کبری(س)، آیین تشییع ١٠ شهید دوران دفاع مقدس با حضور پر شور مردم ولایتمدار شیراز آغاز شد.

پیکر مطهر ۱۰ شهید دوران دفاع مقدس در روزهای گذشته وارد استان فارس شده که هشت شهید از این شهدا گمنام هستند.

آیین تشییع پیکر مطهر این ۱۰ شهید صبح امروز سه شنبه ۶ دیماه همزمان با شهادت فاطمه زهرا (س) از میدان ارم شیراز آغاز شده و به سمت میدان دانشجو و میدان امام حسین(ع) این کلانشهر خاتمه پیدا خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، پیکر مطهر چهار شهید گمنام امروز بعد از برگزاری آیین تشییع در شیراز و در محل استانداری فارس، اداره کل آموزش و پرورش این استان، پردیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز واقع در شهر جدید صدرا و مجموعه صدرشیمی در منطقه آب باریک شیراز به خاک سپرده خواهد شد.

بنابراعلام استانداری فارس، وزیر کشور در آیین خاکسپاری پیکر یک شهید گمنام که قرار است در محل استانداری انجام شود، شرکت خواهد کرد.

همچنین پیکر مطهر سایر شهدا نیز پس از برگزاری آیین تشییع در شیراز به سایر شهرستان‌های استان فارس برای خاکسپاری منتقل می‌شود.

بر این اساس پیکر پاک این شهیدان به تازگی توسط کمیته مفقودان ستاد کل نیروهای مسلح در مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس در محدوده استان‌های میسان و بصره در جنوب شرق عراق کشف شده است.

پیکر شهدا مربوط به عملیات‌های والفجر مقدماتی، والفجر یک، خیبر، بدر، کربلای پنج، بیت المقدس هفت و تک‌های دشمن در سال ۶۷ است که به تازگی تفحص شده است.

آیین استقبال از پیکرهای پاک ۱۰ شهید دفاع مقدس در استان فارس روز شنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۱ در فرودگاه بین‌المللی آیت‌الله دستغیب برگزار شد و پس از آن، مناطق مختلف این استان میزبان برنامه‌های وداع با شهدا بوده‌اند.

وضعیت «پایانه برکت» مهران در خدمات دهی به زائران قابل قبول است
دنبال کنید

پیش از این، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس، شهدای تازه شناسایی شده استان که امروز دی تشییع می‌شوند را معرفی کرد.

سردار سعید کوشکی‌ جهرمی در این باره گفت: بسیجی شهید رحمان خسروانیان در سال ۶۷ از قادرآباد و بسیجی شهید سلیمان زارع نیز در سال ۶۷ از خرامه و هر دو از لشکر ۱۹ فجر به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام شده بودند.

به گفته وی، شهید رحمان خسروانیان در روز چهارم خردادماه سال ۶۷ در جریان عملیات تک دشمن در شلمچه به فیض شهادت نائل آمده و مفقود شده بود.

همچنین شهیدسلیمان زارع نیز در روز ۲۳ خردادماه سال ۶۷ در جریان عملیات بیت‌المقدس در شلمچه به شهادت رسیده و مفقود شده بود.

آغاز مراسم تشییع ۶ شهید گمنام در بیرجند

ایسنا/خراسان جنوبی مراسم تشییع شش شهید گمنام از دقایقی پیش در بیرجند آغاز شد.

پیکرهای مطهر شش شهید گمنام دفاع مقدس شنبه شب هفته گذشته با استقبال مسئولان استان، فرماندهان نظامی و انتظامی و خانواده‌های شهدا و ایثارگران وارد فرودگاه بین‌المللی شهید کاوه بیرجند شدند و به کهف الشهدا منتقل شد.

پیکر پاک چهار شهید گمنام در قالب کاروانی به بشرویه منتقل شد و در ۱۰ روز گذشته مردم شهرستان‌های استان با حضور کاروان حامل شهدای گمنام در شهرستان‌های آستان، علاوه بر استقبال از آنها در مکان‌های مختلف با این شهدا وداع کردند.

پس از چندین روز وداع مردم با پیکر شهدا در شهرستان‌ها، امروز همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) همزمان با همه مراکز استان‌های کشور، پیکر مطهر شش شهید گمنام دفاع مقدس از میدان شهدا تا میدان ابوذر بیرجند بر روی دست‌های مردم مرکز استان تشییع می‌شوند.

قرار است پیکرهای سه شهید گمنام در بیرجند و در استانداری، حوزه علمیه و کویر تایر دفن شده و دو شهید گمنام دیگر در مسجد جامع طبس و روستای محمد آباد طبس دفن شوند. پیکر یک شهید گمنام هم در روستای دهشک قاین دفن می‌شود. مراسم تشییع دو شهید گمنامی که در طبس دفن می‌شوند روز چهارشنبه برگزار خواهد شد.

محصولات فوراور را از کجا بخریم؟
دنبال کنید

شهدا ناجی ملت ایران هستند

ایسنا/مازندران معاون سیاسی، امنیتی استاندار مازندران، گفت: شهیدان این سرزمین پرچم خون‌رنگ اباعبدالله‌الحسین(ع) را با نثار جان خود تقدیم ملت ایران کردند و بدون ادعای ملی‌گرایی ناجی نوامیس، حافظ جان دختران و پسران این سرزمین هستند.

به گزارش ایسنا، روح‌الله سلگی دیشب در آئین استقبال و بدرقه پیکر شهید گمنام در جویبار گفت: شهیدان این سرزمین پرچم خون‌رنگ اباعبدالله‌الحسین(ع) را با نثار جان خود تقدیم ملت ایران کردند. شهدا بدون ادعای ملی‌گرایی؛ ناجی نوامیس، حافظ جان دختران و پسران این سرزمین هستند.

وی با اشاره به حوادث اخیر کشور و تلاش معاندان برای تقابل دهه هشتادی‌ها با انقلاب، افزود: دهه هشتادی‌ها بدانند جان‌نثار این ملت چه کسانی هستند در یک‌سو قهرمانان واقعی که جان خویش را فدا کردند و در دیگر سو قهرمانان مجازی و کذایی ایستاده‌اند که سرسپرده دشمنان ملت ایران هستند.

سلگی در ادامه با تجلیل از ولایت‌مداری مردم مازندران که در ترویج روحیه شهادت طلبی پیشتازند، یادآور شد: درشب شهادت بانوی دو عالم عرض می‌کنیم که بانوان این سرزمین در راه امام حسین(ع) نه فقط با اشک که با تقدیم خون جگر گوشه‌های خود، به دفاع از ولایت و مرزهای شرف و عقیده برخاستند.

معاون استاندار مازندران گفت: ملت ما با تقدیم هزاران شهید آبدیده شدند و در راه آرمان‌های والای انقلاب محکم ایستاده است‌.

این مسئول اظهار کرد: امروز دفاع از امنیت ملی و مرزهای فرهنگی انقلاب ماموریت کلیدی دل‌باختگان ایران اسلامی است.

ادامه دارد…

منبع : قدس آنلاین

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi