شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

دوره سواد آموزی در خراسان شمالی جایگاه خوبی در سطح ملی و استانی دارد/ بهره‌برداری از ۵۰ کلاس درس در مهرماه ۱۴۰۲

نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان گفت: دوره سواد آموزی در خراسان شمالی جایگاه خوبی در سطح ملی و استانی دارد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 86079
تاریخ انتشار : دوشنبه ۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۰

کرونا :

دوره سواد آموزی در خراسان شمالی جایگاه خوبی در سطح ملی و استانی دارد/ بهره‌برداری از ۵۰ کلاس درس در مهرماه ۱۴۰۲

محمد وحیدی در گفت‌وگو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت با اشاره برگزاری سومین جلسه شورای پشتیبانی سواد آموزی استان و نهمین شورای آموزش و پرورش که با حضور استاندار خراسان شمالی برگزار شد، اظهار داشت: انسداد مبادی ورودی و نگاه به آینده و آمار و برنامه ریزی دو شاخص مهم سواد آموزی، باید همیشه مورد تاکید قرار گیرد تا شاهد ارتقای جایگاه سواد آموزی باشیم پس از کرونا باید ظرفیت سازی جدیدی در سواد آموزی شاهد باشیم.

وی به ۸۰۰ هزار نفر افت تحصیلی در کشور اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ۳۰۰ هزار بازمانده تحصیلی در مقطع ابتدایی و ۵۰۰ هزار نفر نیز در نرخ گذر تحصیلی کمبود داریم.

وی ادامه داد: اکنون بودجه آموزش و پرورش در دولت رییسی افزایش یافته اما باید شاهد تحرکات جدی تر باشیم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی گفت: با نگاه به آینده و آمار ، آمارها پالایش نشده که باید در حوزه سواد آموزی در مناطق روستایی ، عشایری و شهری این موضوع انجام شود.

وحیدی تاکید کرد: در محور اصلی بازمانده از تحصیل، دستگاه های اجرایی همچون مخابرات پیام فراگیر دهند تا کودکان به سیستم آموزش و پرورش  بازگردند همچنین کمک از حوزه بهزیستی ، دهیاران و شوراها گروه های جهادی و بسیج نیز همکاری های لازم در شناسایی کودکان داشته باشند.

نماینده پنج شهرستان خراسان شمالی از جذب ۱۰ روانشناس و اعزام چهار روانپزشک در آینده نزدیک خبر داد و گفت: موضوع غربالگری دانش آموزان با محوریت مجموعه ای از دستگاه های اجرایی باید به سهولت انجام شود.

بررسی مسائل و مشکلات روستای شهرستانک استان البرز
دنبال کنید

 وحیدی بر ضرورت شکل گیری قرارگاه فرهنگی با محوریت خانواده تاکید کرد و گفت: همچنین با توجه به حوادث اخیر قرارگاه فرهنگی باید عمق بخشی به فعالیت های فرهنگی در دستور کار قرار گیرد زیرا یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری نیز همین موضوع است .

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی به رتبه بندی معلمان اشاره و بیان داشت: در کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی موضوع  رتبه بندی معلمان باید پیام جامعه معلمان را دریافت کرد تا کار به درستی انجام شود و این قانون به کام معلمان شیرین شود.  در حال حاضر با کمبود معلم مواجه هستیم لذا با تاکید بر دانشگاه فرهنگیان باید محور جذب معلمان از این طریق باشد.

وی کمبود هیات علمی نخبگان فرهنگی را اولویت ورود به دانشگاه های فرهنگیان دانست و گفت: هزار نفر  از کل کشور در این راستا جذب خواهند شد.

وحیدی در پایان از تحویل۵۰ کلاس درس در مهر ماه سال آینده به آموزش و پرورش استان خبر داد./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi