پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

تغییر ساعات کاری اداری در همدان مصرف گاز را تا ۲۰ درصد کاهش داد

به گزارش کرونا روابط عمومی شرکت گاز استان همدان، محمدصادق محبی نظر افزود: ظرف ۴۸ ساعت گذشته با وجود بارش برف ، برودت هوا و کاهش شدید دما مصرف گاز طبیعی به نسبت روزهای پیش تا حدودی افزایش داشته اما بدون شک چنانچه ساعات کاری ادارات تغییر نمی کرد درصد رشد مصرف بسیار بیشتر از

اختصاصی کرونا

کد خبر : 86055
تاریخ انتشار : دوشنبه ۵ دی ۱۴۰۱ - ۲:۰۹

کرونا :

تغییر ساعات کاری اداری در همدان مصرف گاز را تا ۲۰ درصد کاهش داد

به گزارش کرونا روابط عمومی شرکت گاز استان همدان، محمدصادق محبی نظر افزود: ظرف ۴۸ ساعت گذشته با وجود بارش برف ، برودت هوا و کاهش شدید دما مصرف گاز طبیعی به نسبت روزهای پیش تا حدودی افزایش داشته اما بدون شک چنانچه ساعات کاری ادارات تغییر نمی کرد درصد رشد مصرف بسیار بیشتر از میزان فعلی بود.

بر اساس تصمیم شورای اداری استان همدان، از ابتدای دی ماه ساعت آغاز وقت اداری در همه ادارات و دستگاه های اجرایی استان به ساعت ۹ صبح تا ۱۴ ظهر تغییر پیدا کرده است.

مدیرعامل شرکت گاز همدان پیش تر و پیش از تغییر ساعات کاری اداری به ایرنا گفته بود که میزان مصرف گاز نزدیک به هشت درصد افزایش داشته است.

محبی نظر اظهار داشت: با توجه به تاکید وزارت نفت که از سوی شورای عالی امنیت ملی ابلاغ شده و مورد تایید هیات وزیران است، با کاهش ۱۰ درصدی مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری به راحتی از زمستان امسال عبور خواهیم کرد.

محبی نظر با اشاره به اینکه چند خط پدافند برای گازرسانی استان همدان اجرا شده است و شرایط انتقال گاز را از نقاط مختلف کشور به استان داریم، اظهار داشت: با توجه به بارش برف در طول سه روز گذشته، میزان حجم گاز مصرفی در استان نسبت به هفته های گذشته افزایش یافته است اما با توجه به کاهش ۲ ساعته کار ادارات، این میزان نسبت به سال گذشته کاهش را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه اداره‌ها، سازمان‌ها و دیگر مراکز دولتی و عمومی باید وسایل گرمایشی را یک ساعت پیش از آغاز کار روشن و یک ساعت پیش از پایان کار خاموش کنند، گفت: دمای این اداره‌ها همواره به نحوی تنظیم شود که در طول ساعات کاری بیش از ۱۸ درجه سانتیگراد نباشد؛ در صورت رعایت نکردن این موارد، اخطار صادر و چنانچه ترتیب اثر داده نشود، گاز مجموعه قطع خواهد شد.

درمانگاه فرهنگیان، کانون امید بازنشستگان و شاغلان است
دنبال کنید

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان افزود: مشترکان خانگی که مصرف گاز آن‌ها در ماه‌های سرد سال نسبت به دوره مشابه سال پیش کمتر شود، به ازای هر یک واحد درصد کاهش، مشمول تخفیف یا همان پاداش صرفه‌جویی معادل سه واحد درصد در گازبهای صورتحساب همان دوره می‌شوند که این تخفیف تا سقف ۴۵ درصد گازبها در صورتحساب آن‌ها اعمال خواهد شد.

به گزارش ایرنا، در فصل زمستان، روزانه ۱۴ میلیون متر مکعب گاز در شبکه گازرسانی استان همدان توزیع می‌شود که ۷۰ درصد آن توسط مشترکان خانگی مصرف می‌شود.

این استان ۱۰ هزار کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع گاز دارد و در سال ۱۳۹۷ به عنوان نخستین استان سبز کشور همه شهرها و روستاهای بالای ۲۰ خانوار آن از نعمت گاز برخوردار شدند.

۱۰۰ درصد مناطق شهری و روستایی بالای ۲۰ خانوار استان گازرسانی شده است و ۲۵ روستای کمتر از ۲۰ خانوار نیز در فهرست گازرسانی قرار دارند.

منبع : قدس آنلاین

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi