شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

«صلواتی» در چاروسا چه کرد؟/گذری برمطالبه‌گری و خدمات 10 ساله یک امام جمعه

کرونا چاروسا؛ حسن آرمند- این روزها مردم به مسئولانی که در کنار مشکلات آنها می‌مانند و دغدغه مشکلات آنها را دارند افتخار می‌کنند و بلعکس که در طول سالیان گذشته این موضوع بیش از پیش در جامعه نمایان شده است. هفته گذشته خبری شنیده شد مبنی بر جابجایی یک امام جمعه در کهگیلویه و بویراحمد

اختصاصی کرونا

کد خبر : 85896
تاریخ انتشار : جمعه ۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۳

کرونا :

«صلواتی» در چاروسا چه کرد؟/گذری برمطالبه‌گری و خدمات 10 ساله یک امام جمعه

کرونا چاروسا؛ حسن آرمند- این روزها مردم به مسئولانی که در کنار مشکلات آنها می‌مانند و دغدغه مشکلات آنها را دارند افتخار می‌کنند و بلعکس که در طول سالیان گذشته این موضوع بیش از پیش در جامعه نمایان شده است.

هفته گذشته خبری شنیده شد مبنی بر جابجایی یک امام جمعه در کهگیلویه و بویراحمد یکی از امامان جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد که در طول سالیان گذشته تریبون او همیشه یکی از تریبون های پرحاشیه اما مردمی بود و یکی از شلوغترین نمازهای جمعه را به خود اختصاص داده بود.

اسماعیل صلواتی امام جمعه شهر قلعه رئیسی استان کهگیلویه و بویراحمد که در سال ۱۳۹۰به عنوان امام جمعه این شهر منصوب شد؛ امام جمعه ای جوان که حتی در روزهای ابتدایی مورد نقد هم قرار گرفت اما این ابتدای کار نبود و کم کم که پیش رفتیم تریبون نماز جمعه قلعه رئیسی به یکی از تریبون های تاثیرگذار سیاسی و عبادی تبدیل شد.

شهر قلعه رئیسی که در سالهای ابتدای حضور او از نبود مکان های فرهنگی همچون نبود مصلای نماز جمعه، نبود مسجد در خور شان برای برگزاری نماز جمعه و مکان های مذهبی دیگر همچون حسینیه و داراقرآن رنج می برد کار را سخت می کرد.

اما در کنار مردم بودن امام جمعه، عملیات‌های عمرانی فرهنگی آغاز و با تشکیل هیات امناها در مناطق مختلف و حضور در جمع مردم سبب شد تا عملیات ساخت مسجد جامع شهر قلعه رئیسی شروع و بعد از چند سال این مسجد با یک بنای زیبا ساخت شد؛ ساخت مصلای نماز جمعه، خرید زمین برای دفتر، ساخت داراقرآن شهر قلعه رئیسی در سه طبقه و تکمیل دو مسجد سطح شهر و قریب به ۲۵ مسجد در روستاها با کمک ادارات فرهنگی و مهمتر از آن در کنار مردم بودن از اقداماتی بود که توانست قلعه رئیسی را به یکی از شهرهای دارای زیرساخت فرهنگی تبدیل کند.

«صلواتی» در چاروسا چه کرد؟/گذری برمطالبه‌گری و خدمات 10 ساله یک امام جمعه 14

«صلواتی» در چاروسا چه کرد؟/گذری برمطالبه‌گری و خدمات 10 ساله یک امام جمعه 15

نبود گاز در مناطقی همچون قلعه رئیسی و دیگر مناطق محروم همچون دیشموک سبب شد تا یک نفر در این خط مقدم قرار بگیرد و صدای این مردم باشد که امام جمعه قلعه رئیسی در سال ۱۳۹۴صدای مردم شد و آغاز یک پروژه بزرگ همچون گازرسانی به این مناطق را از تریبون نماز جمعه قلعه رئیسی شروع کرد و با جلسات مختلف با مردم شهرهای قلعه رئیسی و دیشموک استارت این پروژه زده شد.

حادثه برای زوار محور گچساران_ بی‌بی حکیمه با 2 کشته و ۱۴ مصدوم
دنبال کنید

و امروز دو منطقه قلعه رئیسی و دیشموک قریب به ۸۰ درصد روستاها و دو شهر آن گازرسانی تکمیل و مردم از نعمت گاز برخوردار هستند.

اما! کمتر کسی است در سطح استان که برای یکبار هم که شده صدای امام جمعه قلعه رئیسی را برای مشکلات مردم نشنیده باشد صلواتی صدای مردم شد و هیچ گاه مشکلات مردم را با سیاست، قومیت و هیچ منافعی عوض نکرد.

امام جمعه قلعه رئیسی بود وقتی برای گازرسانی فریاد می کشید برای مردم محروم دیشموک هم فریاد می‌زد، وقتی می خواست برای آسفالت محور قلعه رئیسی و پیچ های تند قلعه گل که هرساله افراد زیادی در آن کشته می شدند و پیچ های تند قلعه رئیسی تا دهدشت فریاد بزند و یا وقتی می خواست برای درمان مردم برای بیمارستان و درمانگاه مردم فریاد بزند تنها امام جمعه قلعه رئیسی نبود بلکه فریاد مردم دیشموک و روستاها اطراف را هم می‌زد.

روزی برای تشییع به قبرستان شهر دهدشت که می رفتیم عبور و مرور قطع شد و وقتی دید مردم به شدت نگران و اذیت می شوند فریادگر مردم در خطبه نماز جمعه شد و فریاد مردم را سر داد که پس از آن مسئولان امر عملیات را شروع کردند و پروژه تکمیل شد و امروز مردم به راحتی می توانند از این مسیر استفاده کنند.

این پایان کار نبود، برگزاری برنامه های مختلف به یاد و نام شهدا در روستاها با محوریت مردم و سفر به روستاهای دور افتاده و سادگی در سفرها بدون هر گونه تجمل گرایی و برگزاری جلسات در روستاها سبب شد تا این امام جمعه به عنوان یک محمل برای مشکلات مردم تبدیل شود و بسیاری از این سفرها بود که باعث شد تا راه های روستایی که در قبل از سال ۹۰با مشکلات عدیده روبرو باشند اما به چندین راه روستایی تغییر کنند.

«صلواتی» در چاروسا چه کرد؟/گذری برمطالبه‌گری و خدمات 10 ساله یک امام جمعه 16

«صلواتی» در چاروسا چه کرد؟/گذری برمطالبه‌گری و خدمات 10 ساله یک امام جمعه 17

سفر به تهران و مرکز استان و بیان مشکلات مردم و با سخت ترین شرایط با مسئولان استانی و کشور دیدار می کرد و به بیان مشکلات مردم می پرداخت که دریافت اعتبارات فراوانی برای شهرداری قلعه رئیسی و دهیارهای چاروسا، خرید یک دستگاه آمبولانس با تجهیزات پیشرفته برای مرکز درمانی چاروسا که در سالهای گذشته از مشکلات مردم بود و خرید تجهیزات برای شهرداری از دیگر اقداماتی بود که در کارنامه صلواتی ثبت شده است.

تصادف در جاده گچساران به بهبهان چهار کشته برجای گذاشت
دنبال کنید

«صلواتی» در چاروسا چه کرد؟/گذری برمطالبه‌گری و خدمات 10 ساله یک امام جمعه 18

برگزاری برنامه های فرهنگی در چاروسا باعث شد تا بسیاری از این برنامه های حتی در شبکه های سراسری تلویزیون به عنوان یک الگو پخش شود و سفر چند هزار نفری که هر ساله در ایام ماه مبارک رمضان در این شهر پهن می شد در بسیاری از شبکه های سراسری بازتاب بسیاری هم داشته باشد.

تشییع باشکوه شهدای گمنام در سال ۱۳۹۵، برگزاری برنامه های فرهنگی ۲۲بهمن، ۱۳آبان، مراسمات عزدارای و دیگر برنامه های فرهنگی در چاروسا به عنوان یک الگو تبدیل شد که نماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری در سخنرانی های سالهای گذشته خود برنامه های فرهنگی چاروسا در استان را به عنوان یک الگو برای مرکز استان و دیگر شهرستان ها دانست.

«صلواتی» در چاروسا چه کرد؟/گذری برمطالبه‌گری و خدمات 10 ساله یک امام جمعه 19

«صلواتی» در چاروسا چه کرد؟/گذری برمطالبه‌گری و خدمات 10 ساله یک امام جمعه 20

«صلواتی» در چاروسا چه کرد؟/گذری برمطالبه‌گری و خدمات 10 ساله یک امام جمعه 21

کمتر کسی است که برای یک بار هم که شده در چاروسا برای حل مشکل یک صلح و سازش و بیان مشکل شرعی خود به دفتر ایشان مراجعه نکرده باشد و تا حصول نتیجه مشکل مردم و یک منطقه را پیگیری نکند.

«صلواتی» در چاروسا چه کرد؟/گذری برمطالبه‌گری و خدمات 10 ساله یک امام جمعه 22

«صلواتی» در چاروسا چه کرد؟/گذری برمطالبه‌گری و خدمات 10 ساله یک امام جمعه 23

«صلواتی» در چاروسا چه کرد؟/گذری برمطالبه‌گری و خدمات 10 ساله یک امام جمعه 24

 

«صلواتی» در چاروسا چه کرد؟/گذری برمطالبه‌گری و خدمات 10 ساله یک امام جمعه 25

شاید نامه جوانان چاروسا و حتی بسیاری از مردم منطقه دیشموک کهگیلویه از خداحافظی امام جمعه قلعه رئیسی خلاصه ای بر این ادعاها باشد که در روزهای گذشته با جلسات مختلف خواستار منصرف شدن وی از رفتن این منطقه باشند.

خلاصه! اینکه این روزها که موضوع خداحافظی صلواتی از چاروسا شنیده شد و اولین هفته بدون امام جمعه در چاروسا گذشت شاهد نگرانی مردم و حتی کسانی هستیم که در زمینه های مختلف با او اختلاف سلیقه داشتند.

این محبوبت یک امام جمعه در منطقه سبب شد تا مردم محروم یک منطقه با تفکرهای سیاسی و قبیله‌ای مختلف در کهگیلویه به صلواتی به عنوان یک امام جمعه با تراز انقلابی برای دفاع از نظام نه در حرف بلکه با تلاش خود به صورت عملی نگاه کنند.

عاملی که یک امام جمعه را به عنوان تراز انقلابی معرفی می‌کند مردمی بودن و در کنار مردم بودن است.

گفتنی است، هفته گذشته بعد از ده سال امام جمعه قلعه رئیسی خداحافظی و به عنوان امام جمعه شهرستان بهمئی منصوب شد.

انتهای پیام/۸۲٠۲۱


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi