پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

جزییات تشییع 6 شهید گمنام دفاع مقدس در قم اعلام شد

به گزارش کرونا به نقل از روابط عمومی سپاه استان قم، سردار مهدی‌ کبیری‌پور جانشین سپاه استان قم در جلسه هماهنگی تشییع و خاکسپاری ۶ شهید گمنام دوران دفاع مقدس که در سالن شهید درویش سپاه استان برگزار شد، با اشاره به دستورالعمل ابلاغی تشییع شهدای گمنام عنوان کرد: براساس این دستورالعمل، مدیریت اجرای مراسم

اختصاصی کرونا

کد خبر : 85881
تاریخ انتشار : جمعه ۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۷

کرونا :

جزییات تشییع 6 شهید گمنام دفاع مقدس در قم اعلام شد

به گزارش کرونا به نقل از روابط عمومی سپاه استان قم، سردار مهدی‌ کبیری‌پور جانشین سپاه استان قم در جلسه هماهنگی تشییع و خاکسپاری ۶ شهید گمنام دوران دفاع مقدس که در سالن شهید درویش سپاه استان برگزار شد، با اشاره به دستورالعمل ابلاغی تشییع شهدای گمنام عنوان کرد: براساس این دستورالعمل، مدیریت اجرای مراسم تشییع شهدای گمنام با سپاه های استانی و در قم نیز با سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) است.

جانشین فرمانده سپاه استان قم با بیان اینکه تشییع شهدا شامل دو بخش عمومی و محلی است، ادامه داد: مراسم تشییع شهدا در استان‌های سراسر کشور به صورت زنده از طریق رسانه ملی پخش خواهد شد و بر اساس هماهنگی‌هایی که با حرم مطهر حضرت معصومه(س)، مساجد و هیئات مذهبی، مدارس، حوزه های علمیه، دانشگاه‌ها و دیگر مراکز علمی و فرهنگی استان صورت گرفته، انتظار می‌رود شاهد مراسم باشکوه تشییع شهدای گمنام در قم باشیم.

وی با اشاره به اهمیت انتقال پیام شهدا عنوان کرد: مراسم عمومی تشییع شهدا، فرصت مناسبی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و انتقال پیام و آرمان شهدا از قم به عنوان پایتخت انقلاب به کل کشور است.

سردار کبیری‌پور افزود: از این رو ضرورت دارد با حضور مداحان انقلابی با شعارهای کوبنده و ضداستکباری و همچنین نقش آفرینی رسانه ها، بتوانیم بازتاب شایسته ای از مراسم تشییع ۶ شهید گمنام داشته باشیم.

در ادامه این جلسه، مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، نمایندگان حرم مطهر حضرت معصومه(س)، کمیته های ستاد تشییع و خاکسپاری شهدا و مراکز میزبان شهدای گمنام به بیان نظرات و اقدامات خود در مورد مراسم تشییع و خاکسپاری ۶ شهید گمنام پرداختند.

شناسایی و دستگیری عاملان توهین به رئیس‌جمهور
دنبال کنید

بر اساس مصوبات این جلسه، مراسم عمومی تشییع شهدای گمنام راس ساعت ۸:۳۰ روز سه شنبه ششم دیماه مصادف با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار و پیکرهای مطهر پس از عزاداری و اقامه نماز، از مسیر خیابان آیت الله مرعشی نجفی(ارم) به سمت خیابان شهدا و میدان جانبازان تشییع می شود.

در میدان جانبازان، پیکرهای مطهر دو شهید والامقام جهت خاکسپاری به مجتمع نور در منطقه نیروگاه و مرکز آموزشی امامت نیروی دریایی سپاه واقع در بلوار شهید حاجی خداکرم و دو شهید نیز به سمت پادگان زرهی والفجر و پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق(ع) منتقل می‌شود.

مراسم تشییع دو شهید گمنام دیگر با حضور پرشور مردم تا ابتدای بلوار شهید صدوقی، مقابل ورزشگاه شهید حیدریان ادامه می‌یابد و از آنجا، پیکر مطهر یک شهید گمنام جهت خاکسپاری در پردیس آیت الله طالقانی دانشگاه فرهنگیان، به ابتدای شهرک مهدیه منتقل و پیکر آخرین شهید گمنام نیز جهت تدفین در مرکز آموزش عالی بنت الهدی، به جمع نمازگزاران مسجد امام رضا(ع) در پردیسان ملحق خواهد شد.

پایان پیام/۷۸۰۲۳


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi