پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

میرجاوه؛ پایلوت سرشماری عمومی نفوس و مسکن به روش ثبتی مبنا

به گزارش کرونا و به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان؛ مهرداد عرب اول در خصوص سرشماری عمومی نفوس و مسکن به روش ثبتی مبنا بیان کرد: به استناد ماده چهار قانون مرکز آمار ایران اجرای سرشماری ها بر عهده هیئت وزیران هست که به اجبار باید هر ۱۰

اختصاصی کرونا

کد خبر : 85869
تاریخ انتشار : جمعه ۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۰

کرونا :

میرجاوه؛ پایلوت سرشماری عمومی نفوس و مسکن به روش ثبتی مبنا

به گزارش کرونا و به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان؛ مهرداد عرب اول در خصوص سرشماری عمومی نفوس و مسکن به روش ثبتی مبنا بیان کرد: به استناد ماده چهار قانون مرکز آمار ایران اجرای سرشماری ها بر عهده هیئت وزیران هست که به اجبار باید هر ۱۰ سال انجام شود.

وی افزود: همچنین به استناد تصویب نامه هیئت وزیران، سرشماری حتما در بازه زمانی ۱۰ ساله انجام شود و نکته مهمی که به آن اشاره شده در جهت نوسازی و نوین سازی نظام آماری کشور اجرای سرشماری ثبتی مبنا ملاک عمل قرار گرفته است.

این مقام مسئول با بیان این که سرشماری ثبتی مبنا سه هدف عمده را دنبال می کند، تصریح کرد: جمع آوری اطلاعات جمعیتی و مسکن خانوارها و ثبت برخی خصوصیات خاص و ویژه افراد جامعه مهم ترین اهداف سرشماری ها به شمار می آید.

وی تاکید کرد: سرشماری ثبتی مبنا یک روش از انواع روش های سرشماری هست که به صورت مراجعه حضوری و انجام عملیات میدانی صورت نمی گیرد، بلکه اطلاعات ثبت شده دستگاه های اجرایی که از قبل صورت گرفته به عنوان پایه این سرشماری به شمار می رود.

عرب اول با اشاره به مزایای این نوع سرشماری اظهار کرد: کاهش هزینه ها و زمان تولید، انتشار آمار، توسعه دولت الکترونیک، هماهنگی بین دستگاه های اجرایی تولید کننده این آمار از جمله این مزایاست.

به گفته وی، قرار است از سال ۱۴۰۵ سرشماری عمومی نفوس و مسکن در قالب ثبتی مبنا انجام شود که برای پذیرش اجرای آن در کشور، این نوع سرشماری به صورت آزمایشی در ۳۶ نقطه کشور و استان همدان به صورت کامل از امروز آغاز شد تا اشکالات این طرح قبل سال ۱۴۰۵ به دست بیاید و کارشناسان مرتبط با این موضوع بتوانند موانع را رفع کنند.

منازل ۱۵۰۰۰ نفر در سیل اخیر خراسان شمالی آسیب دیده است+فیلم
دنبال کنید

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان ادامه داد: در این استان میرجاوه به عنوان پایلوت سرشماری ثبتی مبنا انتخاب شده که می طلبد شهروندان در صورت تغییر محل سکونت به سامانه www.ncr.ir مراجعه و اطلاعات را ثبت کنند.

منبع: فارس

منبع : قدس آنلاین

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi