شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

چانگ‌هوا: ایران و چین، دوست قدیمی و شرکای جدید هستند/ افزایش تعاملات با ایجاد سرکنسولگری بندرعباس

به گزارش کرونا، چانگ‌هوا سفیر جمهوری خلق چین در آیین افتتاح سرکنسولگری این کشور در بندرعباس اظهار داشت: امروز همزمان با آیین شب یلدا در ایران که همزمان با تحول زمستانی در چین است شاهد افتتاح سر کنسولگری چین در بندرعباس هستیم. وی با اشاره به آداب و رسوم ایرانیان در شب یلدا افزود: در

اختصاصی کرونا

کد خبر : 85803
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۰

کرونا :

چانگ‌هوا: ایران و چین، دوست قدیمی و شرکای جدید هستند/ افزایش تعاملات با ایجاد سرکنسولگری بندرعباس

به گزارش کرونا، چانگ‌هوا سفیر جمهوری خلق چین در آیین افتتاح سرکنسولگری این کشور در بندرعباس اظهار داشت: امروز همزمان با آیین شب یلدا در ایران که همزمان با تحول زمستانی در چین است شاهد افتتاح سر کنسولگری چین در بندرعباس هستیم.

وی با اشاره به آداب و رسوم ایرانیان در شب یلدا افزود: در ایران مرسوم است که در شب یلدا اشعار حافظ خوانده می‌شود که وی در یکی از شعرهای خود به مضمون دوستی دارد که “درخت دوستی بنشان که کام دل به بار آرد” و این به معنی آن است که تنها با دوستی می‌توان میوه‌های غنی درو کنیم.

سفیر چین در ایران گفت: ایران و چین دوستان قدیمی و شرکای جدید هستند بذرهای متعدد دوستی در کمک متقابل همیشگی دو کشور رشد می‌کنند و با عزم راسخ در کنار هم به ثمر می‌رسند.

وی تصریح کرد: از زمان روابط دیپلماتیک دوجانبه از سال ۱۹۷۱ تاکنون با وجود تحولات بین المللی، دو کشور توسعه پایدار و سالم خود را حفظ کرده‌اند و از سال ۲۰۱۶ دو کشور مشارکت راهبردی بنا نهادند و فصل تازه ای از همکاری دو جانبه آغاز شد.

سفیر چین گفت: در ماه جولای نیز در تماس تلفنی و دیدار رئیس جمهور چین با رئیس جمهور ایران، سران دو کشور به توافقات مهمی در مورد تعمیق روابط دو جانبه دست یافتند.

وی در ادامه با اشاره به سفر معاون نخست وزیر چین به ایران اظهار داشت: چین به روابط با ایران از دیدگاه استراتژیک نگاه می‌کند و از عزم خودی مبنی بر توسعه مشارکت جامع و راهبردی با ایران کوتاه نخواهد آمد.

مرز رازی خوی دروازه ورود، توسعه و ارتباط ایران با اروپا است
دنبال کنید

چانگ‌هوا گفت: چین قاطعانه از ایران در برابر مداخله خارجی و حفظ حاکمیت ملی، تمامیت ارضی و کرامت ملی حمایت می‌کند، چین مایل به همکاری با ایران جهت اجرای جدی اجماع مهم سران دو کشور، پیشبرد اجرای برنامه همکاری جامع دو جانبه است.

سفیر چین: قاطعانه از ایران در حفظ تمامیت ارضی‌ و عزت ملی حمایت می‌کنیم

وی افتتاح سرکنسولگری چین در بندرعباس را نشانه گسترش دوستی میان دو کشور دانست و افزود: افتتاح سرکنسولگری سبب تقویت پیوندهای مردمی میان دوکشور ایران و چین خواهد شد چرا که در قبل نیز مردم چین برای گردشگری به شهرهای جنوبی ایران سفر کرده‌اند.

سفیر چین با اشاره به ظرفیت‌های جنوب ایران گفت: جنوب ایران دارای مواهب توسعه برتر و پتانسیل‌های فراوانی است و در سال‌های اخیر شرکت‌های مختلف چینی برای سرمایه گذاری و راه اندازی کسب و کار به اینجا آمده‌اند که سبب افزایش اشتغال و توسعه اقتصاد محلی نیز می‌شود و باید از فرصت سرکنسولگری برای افزایش همکاری و اجرای تفاهم موجود بهره برد.

منبع : قدس آنلاین

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi