جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

ضرورت رسیدگی به وضعیت آب شرب و کشاورزی در شهرستان میانه

نماینده مردم میانه در مجلس خواستار رسیدگی به وضعیت آب شرب و کشاورزی در شهرستان میانه شد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 85779
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۹

کرونا :

ضرورت رسیدگی به وضعیت آب شرب و کشاورزی در شهرستان میانه

مهدی اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت، با اشاره به مشکلات شهرستان میانه گفت: یکی از مهم ترین مشکلاتی که مردم شهرستان میانه با آن مواجه هستند، مشکل آب شرب است که متاسفانه علی رغم تذکرات مکرر و پیگیری هایی که نمایندگان مردم از مسئولان استانی ترتیب دادند، اما متاسفانه اقدامی در این خصوص صورت نگرفته است.

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:  استان آذربایجان شرقی به ویژه شهرستان میانه با دارا بودن بیش از ۴۰۰ روستا از جمعیت روستایی بسیاری برخوردار بوده و باید دولت آب شرب مورد نیاز مردم و آب کشاورزی را تامین می‌کرد، اما به دلیل نبود آب شرب کافی، بسیاری از مردم روستا اقدام به مهاجرت به شهرهای اطراف کرده و باعث خالی شدن روستاها شده است.

وی افزود: متاسفانه مشکل آب شرب به معضلی ملی تبدیل شده و در بیشتر نقاط کشور وجود دارد و با توجه به اینکه استان آذربایجان شرقی از لحاظ آب و هوایی دارای بارش سالیانه برف و باران به اندازه مناسب است، اما مسئولان استانی نتوانسته اند با استفاده از پتانسیل بارش های سالیانه، آب مورد نیاز مردم در شهرستان میانه را به خوبی تامین کند.

این نماینده مجلس در دوره یازدهم بیان کرد: دو پروژه مهم به نام سد شهریار و سد آیدوغموش از مهم ترین پروژه‌های آبی شهرستان میانه است که دولت باید با استفاده از ظرفیت این دو سد مشکل آب شرب و آب کشاورزی شهرستان را حل کند.

عضو مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی درمجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد:  یکی از ضروری‌ترین و حیاتی‌ترین مسئله برای زندگی بشریت تامین آب شرب سالم و پایدار است؛ بنابراین دولت به ویژه وزارت نیرو باید از تمام پتانسیل موجود در شهرستان میانه استفاده کرده و مشکل آب مردم این شهرستان را مرتفع کند./

شرایط امهال وام کشاورزان آرادان تعیین شد
دنبال کنید

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi