جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب بیرجند با حضور رئیس جمهور افتتاح شد

به گزارش کرونا، “پروژه تصفیه‌خانه پساب و بازچرخانی شهر بیرجند” امروز ۲۴ آذرماه با ظرفیت ۲۱ هزار و ۵۰۰ مترمکعب در شبانه‌روز افتتاح شد. این تصفیه‌خانه در راستای رسالت و سیاست‌های دولت سیزدهم و وزارت نیرو با هدف افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه فاضلاب، سالم‌سازی محیط‌زیست، رونق کشاورزی، تأمین آب جایگزین و اشتغال‌زایی، بهره‌برداری از بخش مایع

اختصاصی کرونا

کد خبر : 85526
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۹

کرونا :

مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب بیرجند با حضور رئیس جمهور افتتاح شد

به گزارش کرونا، “پروژه تصفیه‌خانه پساب و بازچرخانی شهر بیرجند” امروز ۲۴ آذرماه با ظرفیت ۲۱ هزار و ۵۰۰ مترمکعب در شبانه‌روز افتتاح شد.

این تصفیه‌خانه در راستای رسالت و سیاست‌های دولت سیزدهم و وزارت نیرو با هدف افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه فاضلاب، سالم‌سازی محیط‌زیست، رونق کشاورزی، تأمین آب جایگزین و اشتغال‌زایی، بهره‌برداری از بخش مایع واحد تصفیه‌خانه فاضلاب بیرجند با سیستم لجن فعال و نیز حذف نیتروژن با ظرفیت ۲۱ هزار و ۵۰۰ مترمکعب در شبانه‌روز برای جمعیت ۱۴۰ هزار نفر راه‌اندازی شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی در آیین افتتاح این طرح گفت: مدول دوم تصفیه‌خانه بیرجند که از سال گذشته به مرحله بهره‌برداری آزمایشی رسید، امروز رسما افتتاح شد.

حسین امامی افزود: از ابتدای سال ۱۳۹۴ عملیات اجرایی مرحله دوم تصفیه‌خانه فاضلاب بیرجند آغاز شد و این پروژه با اعتباری بالغ بر ۲۳ میلیون یورو از محل بانک بین‌المللی توسعه و تجارت اکو و ۱۲ میلیارد تومان از محل اعتبارات عمرانی ملی تکمیل شده است.

وی بیان کرد: پساب این تصفیه‌خانه که امروز به بهره‌برداری رسید، در بخش‌هایی چون صنعت، کشاورزی و فضای سبز مورداستفاده قرار خواهد گرفت.

امامی با اشاره به اینکه طول خط انتقال این پروژه ۸.۶ کیلومتر است، ادامه داد: این تصفیه‌خانه با ظرفیت ۲۱ هزار و ۵۰۰ مترمکعب در شبانه‌روز کل شهر بیرجند را پوشش خواهد داد.

وی بیان کرد: در کنار پروژه تصفیه‌خانه، طرح شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهر بیرجند با ۵۰۶ کیلومتر طول شبکه نیز هم‌اکنون وارد مدار شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: پیش‌ از این، واحد اول تصفیه‌خانه فاضلاب بیرجند با پوشش به‌مراتب کمتر و سیستم بی‌هوازی فعال بود که با بهره‌برداری از واحد دوم آن، علاوه بر بهره‌گیری از سیستم لجن فعال و حذف نیتروژن، کیفیت پساب نیز به طور چشمگیری افزایش پیدا خواهد کرد.

تشکیل وزارت بازرگانی هنوز قانون نشده/ رئیس جمهور وزیر پیشنهادی صمت را معرفی کند
دنبال کنید

رییس جمهور و اعضای هیات دولت در نخستین سفر دور دوم سفرهای استانی خود صبح پنجشنبه وارد بیرجند شدند.

آیت الله رئیسی نوزدهم شهریور سال گذشته در سومین سفر استانی دولت سیزدهم به خراسان جنوبی سفر کرد و در شهرستان‌های طبس و بیرجند حضور یافت.

براساس آخرین اعلام مسوولان استان، رهاورد سفر اول رئیس جمهور به خراسان جنوبی ۱۰۶ مصوبه است که اغلب آنها در زمینه عمرانی و زیرساختی بوده است.

منبع : قدس آنلاین

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi