شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

وزارت نیرو در تامین آب کشاورزی شوش و کرخه اغماض کرده است

نماینده مردم شوش و کرخه در مجلس گفت: سازمان آب و برق خوزستان آب مورد نیاز کشاورزان بخش فتح‌المبین را تأمین نکرده است و همین موضوع سبب نگرانی کشاورزان شده است لذا بایستی برای رفع این موضوع اساسی چاره ای بیندیشند.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 85487
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۹

کرونا :

وزارت نیرو در تامین آب کشاورزی شوش و کرخه اغماض کرده است

محمد کعب عمیر در گفت‌وگو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت ، با انتقاد از عملکرد سازمان آب و برق خوزستان نسبت به تامین آب کشاورزان حوزه انتخابیه اشاره کرد و گفت: سازمان آب و برق خوزستان آب مورد نیاز کشاورزان بخش فتح‌المبین را تأمین نکرده است و همین موضوع سبب نگرانی کشاورزان شده است لذا بایستی برای رفع این موضوع اساسی چاره ای بیندیشند.

وی افزود: سوال اینجاست اگر واقعاً آبی وجود ندارد چرا سازمان آب و برق خوزستان قبل از کشت به کشاورزان اطلاعی نداده است؟ چرا اجازه دادند که کشاورزان مزارع خود را کشت کنند و سپس به آنها اعلام می‌کنند که آب مورد نیاز در پشت سدها وجود ندارد؟

نماینده مردم شوش و کرخه در مجلس بیان کرد: عدم اختصاص آب برای کشاورزی باعث ایجاد نارضایتی شدید کشاورزان شده بود لذا بازدید میدانی از بخش فتح‌المبین داشتم و مطالبه کشاورزان را از نزدیک جویا شدم تا این مشکل را پیگیری و اقدامات اساسی در جهت رفع آن انجام شود.

این نماینده مردم در مجلس عنوان کرد: تنها منبع درآمدی مردم بخش فتح‌المبین کشاورزی است در حالی که در تابستان هم به دلیل نبود آب اجازه کشت به کشاورزان داده نشده است.

وی اظهار کرد: شهرستان شوش و کرخه قطب کشاورزی استان و کشور محسوب می‌شوند و نقش بسزایی را در تأمین امنیت غذایی کشور دارند و این تصمیمات غیر کارشناسی باعث بروز بحران‌های شدید در منطقه می‌شوند.

کعب عمیر گفت: در تماس تلفنی با معاون پارلمانی رئیس جمهور، وزیر و معاونان وزارت نیرو، معاون وزیر کشور و همچنین استاندار خوزستان و معاون اقتصادی استاندار  خواستار رفع هرچه سریع‌تر مشکل آب کشاورزان بخش فتح‌المبین شدم تا کشاورزان عزیز منطقه نگرانی در این رابطه نداشته باشند.

طرح آبرسانی برای بیش از ۲۰ روستای غرب انزلی اجرایی می‌شود/ مخزن بتنی ۵۰۰ بتنی در سنگاچین احداث می‌شود
دنبال کنید

کعب عمیر تصریح کرد: پس از پیگیری‌های فراوان و با همکاری وزارت نیرو و سازمان آب و برق خوزستان قرار شد تا خروجی سد تنظیمی کرخه افزایش داده شود تا مشکل آب کشاورزی بخش فتح‌المبین برطرف شود./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi