پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

ضرورت نوسازی و به روزرسانی صنعت آجر با تأکید بر بهره‌وری انرژی

عضو هیات رییسه مجلس در جلسه بررسی راهکارهای تأمین مالی طرح بهینه‌سازی صنعت آجر کشور بر ضرورت نوسازی و به روزرسانی صنعت آجر با تأکید بر بهره‌وری انرژی تاکید کرد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 85214
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۶

کرونا :

ضرورت نوسازی و به روزرسانی صنعت آجر با تأکید بر بهره‌وری انرژی

 

به گزارش خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت، جلسه بررسی راهکارهای تأمین مالی طرح بهینه‌سازی صنعت آجر کشور با حضور محمدرضا دشتی اردکانی عضو هیأت رئیسه مجلس، فریدون حسنوند رئیس کمیسیون انرژی مجلس و عظیمی معاون استاندار یزد و نمایندگانی از وزارت کشور، شرکت بهینه سازی مصرف سوخت، معاونت علمی ریاست جمهوری، سازمان محیط زیست کشور، شرکت ملی گاز و سازمان برنامه و بودجه برگزار شد.

 

جلسه بررسی راهکارهای تأمین مالی طرح بهینه‌سازی صنعت آجر کشور

 

بر اساس این گزارش محمدرضا دشتی اردکانی در خصوص این نشست گفت: آجر در کشور و استان یزد قدمتی به اندازه تاریخ دارد، این حرفه پیچیده در فرهنگ و هویت این مردم است، آجر به آجر این شهر خاطره درستکاری و مردم دوستی نیاکان ما است که در معماری مناطق کویرنشین خود را منعکس ساخته است اما این صنعت از فقر نوآوری و فناوری به شدت رنج می‌برد.

 

جلسه بررسی راهکارهای تأمین مالی طرح بهینه‌سازی صنعت آجر کشور

 

وی ادامه داد: در حال حاضر حدود ۷ هزار واحد تولید آجر اعم از صنعتی نیمه اتوماتی و سنتی با تولید تقریبی روزانه ۶۰ هزار تن در کشور مشغول به کار هستند که مصرف گاز، آب، خاک، تولید و پسماند این واحدها با شرایط تولید فعلی به ترتیب ۸٫۸ میلیون مترمکعب گاز، ۳۰ هزار مترمکعب آب، ۷۰ هزار تن خاک و ۶ هزار تن پسماند در روز تخمین زده می‌شود.

 

جلسه بررسی راهکارهای تأمین مالی طرح بهینه‌سازی صنعت آجر کشور

 

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: همچنین در استان یزد به عنوان یکی از قطب‌های تولید آجر در کشور بالغ بر ۱۵۰ واحد تولید آجر صنعتی و صنفی با ظرفیت تولید ۲۰هزار تن در روز مشغول به کار می‌باشند لکن وضعیت موجود صنعت آجر، منافع کوتاه مدت و بلندمدت ملت ایران و مردم استان را در معرض تهدید خود قرار داده است دلیل این تهدیدات نداشتن تکنولوژی به روز است که پیامد آن هدررفت انرژی، کمبود نیروی کار به دلیل سختی زیاد کار، آلودگی محیط زیست، مصرف آب و خاک با تولید محصولات آجری با ارزش افزوده پایین اشاره کرد.

 

جلسه بررسی راهکارهای تأمین مالی طرح بهینه‌سازی صنعت آجر کشور

 

دشتی اردکانی بیان کرد: وضعیت موجود نگاه منفی مردم و حاکمیت را در پی داشته است که بر همین اساس انجمن صنایع همگن آجر و فرآورده‌های نسوز با شرکت‌های دانش‌بنیان یزدی به دنبال این است که چالش‌های فوق و تبدیل وضعیت موجود به شرایط مطلوب پروپزال نوسازی و به روزرسانی صنعت آجر با تأکید بر بهره‌وری انرژی را پیشنهاد می‌دهد.

 

جلسه بررسی راهکارهای تأمین مالی طرح بهینه‌سازی صنعت آجر کشور

 

نماینده مردم اردکان در مجلس خاطر نشان کرد: بر همین اساس این نشست با حضور دستگاه‌های اجرایی مرتبط با این طرح و ذیل کمیسیون انرژی مجلس برگزار شد تا این طرح ارائه شده و راهکارهای رفع موانع اجرایی شدن آن بررسی و در قوانین مربوطه منعکس شود./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi