پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

پشم سنگ

پشم سنگ پشم سنگ ماده عایق الیافی است .که به انگلیسی Rock wool نام دارد.نقطه ذوب آن ۱۴۵۰ درجه سانتی گراد است. پشم سنگ از  خانواده عایق های الیافی میانند پشم شیشه و پشم سرامیک می باشد.  محدوه دمایی آن منفی ۲۵۰ – درجه سانتی گراد الی مثبت  ۷۵۰ +در جه سانتی گراد است. پشم

اختصاصی کرونا

کد خبر : 85213
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۶

کرونا :

پشم سنگ

پشم سنگ

پشم سنگ ماده عایق الیافی است .که به انگلیسی Rock wool نام دارد.نقطه ذوب آن ۱۴۵۰ درجه سانتی گراد است. پشم سنگ از  خانواده عایق های الیافی میانند پشم شیشه و پشم سرامیک می باشد.  محدوه دمایی آن منفی ۲۵۰ – درجه سانتی گراد الی مثبت  ۷۵۰ +در جه سانتی گراد است. پشم سنگ می تواند تا ۱۰۰۰ درجه سانتی گراد گرما را تحمل کند. که بستگی به ضخامت و چگالی آن دارد.

پشم سنگ 3

پشم سنگ یک عایق معدنی بسیار قوی در مقابل آتش است. و از سنگی بنام بازالت تولید می شود.  که در زمین به فراوانی یافت می شود. بازالت باز مانده فوران آتشفشان ها است. که جزو گروه سنگ های آذرین  می باشد. پشم سنگ  از مواد معدنی تولید می شود که گاهی به آن mineral wool  نیز گفته می شود.

عایق پشم معدنی معمولاً از سنگ های آتشفشانی مانند بازالت، دولومیت، سرباره فولاد یا دیاباز ساخته می شود. از این رو پشم سنگ از مواد خام قابل بازیافت طبیعی تجدید پذیر تولید می شود.

فرایند تولید پشم سنگ

ماده اصلی ساخت پشم سنگ بازالت است که با سرباه که ضایعات فولاد و مس است  مخلوط شده و در دمای ۱۴۵۰ درجه سانتی ذوب می شود. بعد از تبدیل مواد خام به سیلیکات ذوب از سوراخی که در کوره وجود دارد . خارج می شود و بر روی اسپینر هایی که با سرعت زیاد می چرخد می ریزد مواد مذاب با هوا گرم مخلوط شده و به الیاف تبدیل می شود.

الیاف ها ظریف و نازک هستند. و اندازه های آنها بین  ۵تا ۱۰ میلی متر می رسند. تولید عایق پشم سنگ طرحی ساده دارد ولی با دستگاه های پیشرفته تولید می شود. در حین تولید الیف موادی چسبناک به الیاف ها اضاف می شود که فنول نام دارد . که الیاف ها را به هم پیوند می دهد و مجموعای لز الیاف ها از کوره ای مخصوص پخت در ۲۰۰ درجه سانتی گراد چسب را خشک می کند. تا الیاف ها  پراکنده نشوند. در انتها الیاف ها یه شکل پتو و یا تخته ای که مکعب شکل هستند تولید می شوند. لبه های کناری با دستگاه مخصوص برش داده می شود . سپس بسته بندی می شوند.

محرومیت در ۵۰۰ متری بجنورد
دنبال کنید

انواع پشم سنگ

  1. پشم سنگ تخته ای یا پانلی
  2. پشم سنگ توری دار
  3. پشم سنگ فویل دار
  4. پشم سنگ فله ای
  5. پشم سنگ لوله ای
  6. پشم سنگ هیدرو پونیک

 

پشم  سنگ تخته ای یا پانلی

پشم سنگ تخته ای یا پانلی محصولی سفقت و سخت شده از الیاف های فشرده و نسوزی است که به شکل مکعب هستند و سطه آنها صاف است . و مخصوص عایق کاری مکان های صاف مانند دیوار، سقف، کف ساختمان و دیوار های بیرونی می باشد. ابعاد های آن در طول ۱۲۰ سانت و عرض آن ۶۰ سانت است. و از چگالی ۵۰ کیلوگرم در متر مکعب  تا ۱۵۰ کیلوگرم در متر مکعب تولید می شود.

 

پشم سنگ توری دار

پشم سنگ توری دار عایق پتویی که با توری مرغی تولید می شود و عایق قوی در برابر آتش است. واز ضخامت ۵ سانت تا ۱۰ سانت با ابعاد های عرض ۱۲۰ سانت تا ۶ متر و در چگالی های ۵ کیلو گرم در متر مکعب تا ۱۵۰ کیلو گرم در متر مکعب تولید می شود.

پشم سنگ فویل دار

پشم سنگ فویل دار  محصولی پرکاربرد که جهت پوشش سقف سوله ها و عایق کاری تاسیسات استفاده می شود . و در چگالی های ۲۵ تا ۵۰ کیلوگرم در متر مکعب تولید می شود.

پشم سنگ فله

پشم سنگ فله به صورت پنبه است که هیچ نوع مواد به آن اضافه نشده است. و برای پدر کردن درزهای دیوار و ساهت کوره های مذاب استفاده می شود.

پشم سنگ لوله ای

پشم سنگ لوله ای برای عایق کاری لوله ها استفاده می شود و در انواع سایز های لوله تولید می شود. در اندازه های ۱ متر و ۶۰ سانت تولید می شوند.

حضور مسئولان ورزش نفت وگاز گچساران در مراسم گرامیداشت محمد بربره +تصاویر
دنبال کنید

پشم سنگ هیدرو پونیک

پشم سنگ هیدرو پونیک  جهت کش ت گیاها ن استفاده می شود . کشت بدون خاک که در مصرف آب صرفه جویی می شود و گیاه سریع تر رشد می کند.

 مزایای پشم سنگ

آتش نمی گیرد و از گسترش آتسپش جلوگیری می کند.

عایق طبیعی و معدنی است و با محیط زیست سازگاری دارد .

قابل بازیافت است و هیچ خطر برای محیط زیست و انسان ندارد.

سرطان زا نیست و هیچ آسیبی به انسان وارد نمی کند.

در مقابا حیوانات و حشرات موذی مقاوم است

قارچ و کپک نمی زند.

سبک است و به راحتی حمل و نقل و به راحتی نصب می شود.

هزینه های حمل آن ارزان است .

 

محافظی در برابر آتش است.

آب را دفع می کند

کاربرد پشم سنگ

عایق کاری ساختمان ها

ساخت کوره های صنعتی

استفاده در اجاق گاز های  فر دار  و صنعتی

کشت گیاهان

 

نویسنده:

برچسب ها :

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi