پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

از گام بلند برای توسعه زیرساخت‌های فرهنگی تا صدور مجوز تاسیس دانشکده فرهنگ و هنر در مسجدسلیمان

نماینده مردم مسجدسلیمان، لالی، هفتکل و اندیکا در مجلس با تشریح ره‌آورد سفر وزیر فرهنگ و ارشاد به حوزه انتخابیه از جذب ۵۰۰ میلیون ریال جهت تهیه کتاب برای حوزه انتخابیه، صدور مجوز یک سینمای سیار در شهرستان مسجدسلیمان و… خبر داد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 85069
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۹

کرونا :

از گام بلند برای توسعه زیرساخت‌های فرهنگی تا صدور مجوز تاسیس دانشکده فرهنگ و هنر در مسجدسلیمان

به گزارش خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت، علیرضا ورناصری نماینده مردم مسجدسلیمان، لالی، هفتکل و اندیکا در مجلس با اشراف به اهمیت و جایگاه حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی و نقش آن در توسعه و آبادانی منطقه ابتدا با یافتن راهکارهایی برای رفع موانع و چالش‌های پیش‌روی فرهنگ و ارشاد حوزه انتخابیه به توسعه زیرساخت‌های فرهنگی با توزیع تجهیزات، امکانات و اعتبارات پرداخت و با پیگیری مستمر به وزارتخانه مربوطه و اداره کل استان گام‌هایی بلندی برداشته است که در این گزارش به بخشی از مطالبات به ثمر نشسته توسط این نماینده اشاره شده است.

ورناصری با بیان اینکه در سفر شهریورماه سال جاری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه معاونان وی به حوزه انتخابیه در راستای تحقق مطالبات مردم مصوباتی برای ۴ شهرستان به تصویب رسیده است، عنوان کرد: مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال جهت تهیه کتاب برای حوزه انتخابیه تخصیص و جذب شده است.

وی با بیان اینکه جذب و به کارگیری نیروی انسانی برای ادارات هر ۴ شهرستان با دستور وزیر تصویب شده، گفت: اختصاص خودرو، لوازم اداری، تجهیز ساختمان و سالن های نمایش، صوت سالن های نمایش، حمایت مالی از فعالیت های فرهنگی هنری، تقویت سیستم سرمایشی، روشنایی و نور نیز برای ۴ شهرستان مصوب شده است.

این نماینده مجلس با اظهار به اینکه همچنین جهت کاهش آسیب های اجتماعی با ارائه طرح پیشنهادی خواستار حمایت مالی از ادارات ارشاد شدیم، بیان کرد: حمایت مالی در راستای برگزاری اولین جشنواره ادبی زنده یاد بهمن علاءالدین و شهید علیمردان خان به میزبانی شهرستان مسجدسلیمان مصوب شده  است.

مدیریت منابع آبی با محوریت تعیین الگوی کشت نیازمند نگاه کارشناسانه است
دنبال کنید

ورناصری از صدور مجوز تاسیس دانشکده علمی کاربردی فرهنگ و هنر در مسجدسلیمان و همچنین ثبت روز مسجد سلیمان در تقویم رسمی کشور خبر داد و گفت: دو رویداد بزرگ تاریخی ۵ خرداد سال ۱۲۸۷ سالروز اکتشاف و فوران نفت خاورمیانه در چاه شماره یک مسجدسلیمان و ۳۰ مهر سال ۶۲ سالروز حمله موشکی عراق و اثابت ۳ موشک به مسجدسلیمان یکی از این دو رویداد پیشنهاد شده که روی مورد اول توافق و به شورای عالی انقلاب فرهنگی جهت بررسی نهایی ارجاع شده است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در این سفر قول حمایت های مالی جهت برگزاری رویداد ملی جشنواره بومی تئاتر استان‌های زاگرس‌نشین به میزبانی شهرستان مسجدسلیمان گرفته شده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس افزود: همچنین برای گذراندن اوقاف فراغت مردم منطقه مجوز یک سینمای سیار در شهرستان مسجدسلیمان صادر شده است.

ورناصری به مصوبات تصویب شده در این سفر برای شهرستان لالی اشاره کرد و گفت: با توجه به پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی مصلای نماز جمعه قول کمک مالی، تخصیص یک دستگاه خودرو، ساخت، تعمیر و تجهیز کامل مجتمع فرهنگی مولوی و معرفی موسسه فرهنگی هنری مورد درخواست رئیس اداره ارشاد اسلامی جهت حمایت از برنامه های فرهنگی و هنری شهرستان محقق شده است.

 نماینده مردم مسجدسلیمان، لالی، هفتکل و اندیکا در مجلس عنوان کرد: کمک مالی به گروه تئاتر شهرستان، خرید کتاب برای کتابخانه و جذب نیرو اداره  شهرستان لالی و اهدای هزار جلد کتاب از طرف اداره کل استان به کتابخانه های عمومی حوزه انتخابیه به تصویب رسیده است.

ورناصری در بخش دیگری از سخنانش به مصوبات این سفر برای شهرستان هفتکل پرداخت و افزود: تجهیز کامل فرهنگسرای در حال احداث جهت تکمیل به بهره برداری رسیدن، پرداخت مبالغی به انجمن‌های فرهنگی، تخصیص یک دستگاه خودرو، تامین اعتبار برای برگزاری جشنواره های فرهنگی هنری و تامین اعتبار برای خرید تجهیزات مورد نیاز برای این شهرستان با دستور وزیر ارشاد به تصویب رسیده است.

لزوم حمایت از پیمانکاران متعهد در راهداری خراسان شمالی
دنبال کنید

وی عنوان کرد: همچنین جذب نیروی انسانی، راه اندازی کتابخانه سیار در روستای رغیوه در راستای توزیع عادلانه خدمات کتابخانه ای بین روستاهای فاقد کتابخانه برای شهرستان هفتکل پیگیری و مصوب شده است.

ورناصری با اشاره به مناسب نبودن ساختمان اداری فرهنگ و ارشاد شهرستان اندیکا، افزود: تا زمان احداث ساختمان اداری مصوب شده؛ مکان  و یک دستگاه خودروی به صورت استیجاری در اختیار این اداره قرار بگیرد.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی خاطر گفت: با توجه به پراکندگی شهرستان اندیکا و عدم دسترسی شهروندان به کتابخانه‌های عمومی مصوب شده یک کتابخانه سیار در اختیار مردم قرار بگیرد.

وی افزود: برای استقرار و استقلال اداره امور خیریه و اوقاف شهرستان‌های مسجدسلیمان، لالی و اندیکا پیگیری لازم نیز صورت گرفته است.

 نماینده مردم مسجدسلیمان، لالی، هفتکل و اندیکا در مجلس تامین منابع اعتباری لازم برای برگزاری کارگاه‌های آموزشی فرهنگی و هنری به منظور تهیه و تولید محصولات فرهنگی و هنری را نیز از مصوبات سفر وزیر ارشاد برای شهرستان اندیکا نام برد و بیان کرد: با توجه به کمبود نیروی انسانی قول مساعد برای جذب نیرو و تهیه تجهیزات اداری از وزیر ارشاد شده است./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi