جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

آزادی ۲۱ بازداشتی اغتشاشات گلستان/ کشته‌سازی‌های ناموفق معاندان در گلستان

به گزارش کرونا، استان گلستان به عنوان یکی از استان‌های شمالی و دارای ساکنان اقوام مختلف ایران به عنوان نگارستان ایران محسوب می‌شود. این تنوع وجود اقوام در گلستان، وحدت ملموس اقوام در استان، بصیرت انقلابی مردم در ادوار تاریخ به ویژه در صحنه‌های مختلف و مهم همچون انتخابات، راهپیمایی‌ها و ناآرامی‌های هدایت شده از

اختصاصی کرونا

کد خبر : 85044
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۹ آذر ۱۴۰۱ - ۲:۰۹

کرونا :

آزادی ۲۱ بازداشتی اغتشاشات گلستان/ کشته‌سازی‌های ناموفق معاندان در گلستان

به گزارش کرونا، استان گلستان به عنوان یکی از استان‌های شمالی و دارای ساکنان اقوام مختلف ایران به عنوان نگارستان ایران محسوب می‌شود.

این تنوع وجود اقوام در گلستان، وحدت ملموس اقوام در استان، بصیرت انقلابی مردم در ادوار تاریخ به ویژه در صحنه‌های مختلف و مهم همچون انتخابات، راهپیمایی‌ها و ناآرامی‌های هدایت شده از سوی دشمنان همیشه این استان را مورد توجه جهانیان به ویژه دشمنان قرار داده است.

معاندان همیشه از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی سعی داشتند با تاثیرگذاری بر احساسات و عواطف مردم استان گلستان و اختلاف افکنی بین شیعه و سنی به اهداف شوم خود برسند که همیشه ناکام بودند.

در ناآرامی‌های اخیر نیز دشمنان با تمرکز ویژه بر استان گلستان به ویژه دو شهرستان گنبدکاووس و گرگان، راه‌اندازی صفحات مجازی در اینستاگرام و تلگرام و هدایت کشورهای دست نشانده استکبار جهانی سعی داشت تا گلستان را به استانی نا امن تبدیل کرده و با خط دستوری تفرقه‌افکنی بین شیعه و سنی نقشه‌های خود را پیاده‌سازی کند.

بر اساس این گزارش، در همان روزهای نخست اعلام خبر شناسایی و دستگیری سرشبکه‌های آشوب در گلستان از سوی فرمانده سپاه نینوا گلستان مسیر حرکت معاندان در استان را مختل کرد و این عملیات دستگیری تا حدود بسیار زیادی مسیر اندک ناآرامی‌های شهرهای گرگان و گنبدکاووس را مسدود کرد.

اما دشمنان همچنان تلاش داشتند با القای اخبار دروغ، تحریک جوانان و سوء استفاده از اتفاقات دیگر شهرهای کشور، مسیر آرام گلستان را به ناآرامی‌های بیشتر تبدیل کنند؛ گرچه باید بر این نکته دقت داشته باشیم که ناآرامی‌ها فقط در دو شهر گرگان و گنبدکاووس آنهم در چند محله محدود با تعداد جوانان کم سن و سال و به تعداد کم دیده می‌شد که مستندات آن نیز موجود است.

عملکرد سریع نیروهای اطلاعاتی و عملیاتی در میدان عملیات و شناسایی و دستگیری فریب خوردگان آشوب باعث شد گرگان و گنبدکاووس در کمترین زمان ممکن چهره‌ای ۱۰۰ درصد آرام را به خود گرفته و آرامش کامل در این شهرها برقرار باشد.

آزادی ۲۱ اغتشاشگر در گلستان

رئیس کل دادگستری گلستان در گفت‌وگو با خبرنگاران استان در خصوص آخرین وضعیت دستگیرشدگان اغتشاشات در استان، اظهار کرد: ۲۱ نفر از بازداشتی‌ها و دستگیر شدگان نا آرامی‌ها و اغتشاشات اخیر در استان گلستان آزاد شدند.

وزیر خارجه ترکیه: اردوغان نسبت به حساسیت‌های پیرامون شعر قرائت‌شده نیز مطلع نبوده است
دنبال کنید

حیدر آسیابی ادامه داد: این ۲۱ نفر در ناآرامی‌های شهرهای گلستان بازداشت و در زندان بودند و در پی دستور رئیس قوه قضاییه مبنی بر تخفیف مجازات و اعمال ارفاقات قانونی برای دستگیرشدگانی که امکان بهره مندی از این ارفاقات را دارند ، با قید وثیقه آزاد شدند.

وی افزود: عوامل اصلی، هدایت کنندگان اتفاقات اخیر و آسیب زنندگان به اموال عمومی و خصوصی از ارفاقات این دستورالعمل مستثنی شده اند.

رئیس‌کل دادگستری گلستان با تقدیر از تمام نیروهای انتظامی، امنیتی و اطلاعاتی گفت: حضور به موقع، تصمیمات درست و عملکرد شبانه‌روزی این عزیزان در کنار بصیرت و همراهی مردم باعث شد تا کمترین مشکل در استان گلستان در ناآرامی‌های اخیر کشور را داشته باشیم.

آسیابی بیان کرد: خوشبختانه هیچگونه تلفات جانی در این ناآرامی‌ها در گلستان ثبت نشده و با کمترین مشکل در این زمینه روبرو بوده‌ایم.

وی به وحدت اقوام در استان گلستان اشاره کرد و گفت: نگاه با بصیرت و انقلابی اقوام مختلف در استان گلستان بار دیگر در این اتفاقات نیز ثابت شد و این عزیزان ثابت کردند همیشه پشتیبان این نظام و انقلاب بوده و خواهند بود.

کشته‌سازی‌های ناموفق معاندان در گرگان

لازم به ذکر است، رسانه‌های ضدانقلاب و فارسی زبان خارج از کشور در روزهای اخیر بارها سعی داشتند با کشته‌سازی و انعکاس اخبار دروغ و نادرست، آرامش گلستان را زیر سوال برده و با تشویش اذهان عمومی به اهداف شوم خود برسند که شکست خوردند.

منافقان و معاندان که این روزها چشم و دل دیدن برقراری آرامش در گرگان را نداشته و در شرایطی که گلستان یک استان آرام در اتفاقات اخیر بوده، سعی دارند با کشته‌سازی و دروغ پردازی با احساسات مردم بازی کنند.

معاندان و شبکه‌های فارسی زبان خارج از کشور چشم و دل دیدن این آرامش را نداشته و سعی دارند هر اتفاق منجر به فوت حتی فوت ناشی از تصادف رانندگی را به اتفاقات اخیر ربط داده و با کشته‌سازی، هیزمی بر آتش خاموش شده اغتشاشات با استفاده از تحریک احساسات مردم بریزند.

در جدیدترین اقدام شبه‌های معاند، شبکه سعودی اینترنشنال در دروغ پردازی‌های همیشگی خود فوت ناشی از تصادف رانندگی یک نوجوان ۱۵ ساله در روستای کفشگیری گرگان که روزهای گذشته اتفاق افتاده را به اتفاقات اخیر مرتبط کرده و آرامش دهنی و روحی خانواده این فرد را نیز برهم زده‌اند.

پیگیری جهت تامین امکانات برای هیات های ورزشی بروجرد
دنبال کنید

در شرایطی که خانواده این نوجوان ناکام داغدار از دست دادن فرزند خود در حادثه رانندگی هستند، انتشار این مطلب توسط سعودی اینترنشنال واکنش پسر خاله وی را در پی داشته و بلافاصله با انتشار مطلب در فضای مجازی خبر منتشر شده را تکذیب و به شدت از دروغ‌پردازی‌های این شبکه اظهار ناراحتی کرده است.

همچنین بررسی‌های میدانی خبرنگار خبرگزاری فارس از مستندات ثبت شده در بیمارستان پنجم آذر گرگان، کروکی ثبت شده توسط پلیس و گفت‌وگو با کارکنان بیمارستان پنجم آذر تائیید کننده فوت این نوجوان در حادثه رانندگی است.

کارکنان بیمارستان اعلام کردند مهدی کابلی کفشگیری در زمان حادثه توسط آمبولانس اورژانس با آسیب شدید به بیمارستان منتقل و پس از اجرای «سی پی آر» و «اینتوبه» به بخش مراقبت‌های ویژه منتقل شد.

با گزارشات مستند و مشخص بیمارستان، پلیس و اظهارات خانواده به سادگی دروغ‌ پردازی معاندان در این پرونده کشته‌سازی نیز برملا شده و شکستی دیگر برای آنان رقم خورد.

شکست دیگر ضد انقلاب در گرگان

دروغ پردازان در حربه‌ای دیگر حتی نزاع و اختلاف دو همسایه را نیز دستمایه بازی با احساسات مردم قرار دادند و حادثه ناشی از فوت یک فرد در درگیری ایجاد شده بین دو همسایه را نیز به حوادث اخیر مرتبط کردند.

حادثه‌ای که ۲۷ آبان ماه یعنی حدود یک هفته پیش رقم خورد و با اطلاع‌رسانی پلیس همراه شد حادثه اختلافات شخصی و قتل همسایه توسط دو برادر سابقه‌دار در گرگان بوده که ساعتی بعد از وقوع حادثه با پیگیری‌های خبرنگار خبرگزاری فارس، پلیس اطلاع‌رسانی لازم را انجام داد و مستندات آن میز موجود است.

گرچه این دروغ پردازی‌ها در گذشته نیز وجود داشته و کار همیشگی معاندان و شبکه‌های فارسی زبان خارج از کشور است، اما چنین اقداماتی در شرایط آرام این روزهای استان گلستان نشان می‌دهد تیر دشمنان مردم ایران به سنگی بزرگ برخورد کرده و آنها بدون هدف در حال سوء استفاده از احساسات مردم برای تشویش اذهان عمومی هستند.

منبع : قدس آنلاین

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi