شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

پروژه‌هایی که اعتبار می‌خورند اما خروجی ندارند/ سازمان بازرسی کل کشور به پیشرفت کُند پروژه‌های استانی ورود پیدا کند

نماینده مردم بروجرد در مجلس معتقد است سازمان بازرسی کل کشور باید به پرونده پروژه‌های نیمه تمامی که سال‌هاست بخش اعظمی از اعتبارات کشور را دریافت می‌کنند اما پیشرفت بسیار کمی دارند، ورود پیدا کند.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 85032
تاریخ انتشار : سه شنبه ۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۶

کرونا :

پروژه‌هایی که اعتبار می‌خورند اما خروجی ندارند/ سازمان بازرسی کل کشور به پیشرفت کُند پروژه‌های استانی ورود پیدا کند

فاطمه مقصودی در گفت و گو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت، با اشاره به سفر هفته گذشته هیأتی از اعضای کمیسیون امور داخلی کشور که محمدصالح جوکار رئیس این کمیسیون در رأس آن حضور داشت به همراه جمالی نژاد معاون وزیر کشور و تعدادی از کارشناسان مرکز پژوهش های مجلس به استان لرستان، گفت: این سفر که به شهرستان های بروجرد و پلدختر صورت گرفت با هدف بررسی پروژه هایی بود که به مشکل برخورده و پیشرفت نمی‌کردند و در نهایت نیز جلسه جمع بندی در شورای برنامه ریزی استان تشکیل شد.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی پروژه هایی که سال ها در حال انجام است، عنوان کرد: پروژه هایی در این شهرستان ها شروع شده بود که بعضا ۲۰ تا ۳۰ سال طول کشیده است. این پروژه ها هر ساله در جریان بررسی بودجه، اعتبار دریافت می کردند و حتی بخش اعظمی از آنها تخصیص داده می شد اما پیشرفت آنچنانی نداشته است.

وی در ادامه با بیان اینکه پروژه ای علیرغم دریافت ۵۹ درصد اعتبار قانونی اما طی ۳۱ سال باید ۶۰ درصد پیشرفت می کرد که اینگونه نبوده است، یادآور شد: این اتفاقات جای سوال دارد و باید بررسی شود که اگر می توانند پروژه را تمام کنند و اگر نمی توانند، بودجه از بودجه خارج سازند.

مقصودی در ادامه با بیان اینکه پروژه ها در هر استان باید اولویت بندی شوند، اظهار داشت: شهرستان بروجرد جمعیتی بالغ بر ۴۰۰ هزار نفر داشته و از قدمت بالایی برخوردار است اما هنوز فاضلاب شهرستان کامل نشده است، که فاجعه است در حالی که طبق گزارش مرکز پژوهش ها پروژه فاضلاب شهرستان بخش اعظمی از بودجه هر ساله را دریافت کرده  اما ۳۱ سال است همچنان در حال انجام است.

وعده ساخت 4 میلیون واحد مسکونی بدون مردمی‌سازی محقق نمی‌شود/ بخش خصوصی گره گشای بحران انباشت پروژه های نیمه تمام عمرانی
دنبال کنید

این عضو مجمع نمایندگان استان لرستان در ادامه به سایر پروژه های خوابیده در بروجرد اشاره و بیان کرد: مجموعه ورزشی ولایت شهرستان بروجرد نزدیک ۲۰ سال در دست احداث است اما تنها حدود ۷۰ درصد آن پیشرفت کرده و به نتیجه نرسیده است همچنین سد آبسرده بروجرد نیز بیش از حدود ۲۰ سال است که در دست احداث است و آن هم به نتیجه نرسیده است. همچنین مصلای شهر اشترینان سال ها است که در بودجه می آید اما پیشرفتی در آن دیده نمی شود.

وی در ادامه تأکید کرد: مشکل عقب ماندگی بسیاری از استان های کشور باید با بررسی دقیق کشف شود که در این زمینه سازمان بازرسی کل کشور به عنوان یک نهاد نظارتی موظف است به این موضوعات ورود پیدا کرده و اشکال را پیدا و رفع و با متخلفین برخورد کند.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی در پایان در پاسخ به این سوال که آیا تورم نقشی در به نتیجه نرسیدن پروژه ها دارد یا خیر، خاطرنشان کرد: تورم نقشی در آنها ندارد چرا که بسیاری از اعتبارات به‌هنگام تخصیص داده شده اما پروژه پیشرفت آن چنانی نداشته است که علت آن مدیران بی تدبیر و غیرمتخصصی هستند که در برخی از دستگاه ها حضور دارند./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi