سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاکید بر اجرای 1200 کیلومتر فیبر نوری در استان اردبیل تا پایان دولت سیزدهم

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مقرر شد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تا پایان دولت سیزدهم نسبت به اجرای ۱۲۰۰ کیلومتر فیبر نوری در استان اردبیل اقدام کند.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 84990
تاریخ انتشار : دوشنبه ۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۶

کرونا :

تاکید بر اجرای 1200 کیلومتر فیبر نوری در استان اردبیل تا پایان دولت سیزدهم

علی نیکزاد ثمرین در گفت و گو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت، در تشریح نشست با وزیر ارتباطات و مسئولان استان اردبیل در خصوص آخرین وضعیت طرح های وزارت ارتباطات در این استان، گفت: در این نشست مقرر شد با توجه به پایین بودن شاخص ضریب نفوذ تلفن همراه(همراه اول و ایرانسل) در سطح استان نسبت به میانگین کشوری و در راستای جبران عقب ماندگی موجود و تامین زیرساخت های مورد نیاز، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نسبت به تکمیل و پوشش در ۱۸۸ روستای بالای ۲۰ خانوار استان تا پایان نیمه اول سال ۱۴۰۲ و تعداد ۷۱ روستا از آنها تا پایان سال ۱۴۰۱ اقدام نماید.

وی افزود: همچنین در راستای افزایش ضریب نفوذ اینترنت ثابت در سطح روستاهای استان اردبیل و تامین زیرساخت های مورد نیاز مقرر شد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تا پایان دولت سیزدهم نسبت به اجرای ۱۲۰۰ کیلومتر فیبر نوری اقدام کند.

نایب رئیس مجلس عنوان کرد: در ضمن مقرر شد حداکثر تا یک ماه آینده احصای نقاط کور در شهرهای استان اردبیل و راه های اصلی انجام شود و برنامه زمان بندی برای حل مشکل ارائه گردد.

نیکزاد بیان کرد: همچنین مصوب شد وزارت ارتباطات نسبت به آغاز طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب و کارها در کلیه شهرهای اردبیل اقدام کند در ضمن استاندار اردبیل نیز حداکثر تا ۱۰ روز آینده قرارگاه توسعه فیبر نوری را بدین منظور برای بسیج عمومی همه ظرفیت های استان تشکیل داده و برنامه زمانبندی ارائه کند.

نایب رئیس مجلس اظهار کرد: از موارد دیگری که در این نشست مقرر شد انجام گیرد این است که وزارت ارتباطات باید تسهیلات و مشوق های لازم برای اجرای طرح فوق را در اختیار مجری طرح قرار دهد همچنین باید مساله نگرانی از پایداری مرکز PC اردبیل بررسی و در صورت وجود مشکل نسبت به حل آن اقدام شود./

نرخ دلار 60 هزار تومانی پذیرفتنی نیست / اجازه ندهیم بازار ارزی کشور به دست سوداگران بیافتد
دنبال کنید

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi