جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

استان یزد ظرفیت لازم برای تولید دارو در حوزه های مختلف را دارد

عضو مجمع نمایندگان استان یزد در مجلس در آیین افتتاح و بهره برداری مرکز اهدای پلاسما در منطقه آزادشهر یزد گفت: در حال حاضر یزد ظرفیت لازم برای تولید دارو در حوزه های مختلف را دارد و باید در این حوزه سرمایه گذاری لازم انجام شود.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 84943
تاریخ انتشار : یکشنبه ۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۷

کرونا :

استان یزد ظرفیت لازم برای تولید دارو در حوزه های مختلف را دارد

به گزارش کرونا به نقل از خانه ملت، محمدصالح جوکار نماینده مردم یزد، اشکذر، بخش ندوشن و دهستان سورک و عضو مجمع نمایندگان استان یزد در مجلس شورای اسلامی در آیین افتتاح و بهره برداری مرکز اهدای پلاسما در منطقه آزادشهر یزد با اشاره به رشد بسیار بالای صنایع حوزه پلاسما گفت: امروزه دنیا به سرعت به سمت تجاری سازی بحث مشتقات پلاسما رفته و در حال حاضر بیش از ۳۰ نوع محصول اصلی پلاسما در دنیا مانند بسیاری از داروهای دیگر تجاری شده است.

وی افزود: درخواست و تقاضاهای مرتبط با این محصول و مشتقات آن در دو دهه اخیر در دنیا بسیار زیاد بوده و رشد قابل توجهی داشته است.

این نماینده مجلس در دوره یازدهم با اشاره به اینکه در حال حاضر ۶۰ درصد از پلاسماهای تولید شده در کشور مورد فرآوری قرار می گیرند، بیان کرد: امروزه ۶۰ درصد از پلاسمای تولید شده در کشور مورد فرآوری قرار می گیرند و با توجه به ظرفیت های کشور در زمینه های مرتبط با حوزه پلاسما و خون، این مقدار باید به ۱۰۰ درصد برسد.

وی با بیان اینکه مجوز اهدای پلاسما در یزد صادر شد و این مرکز هاب منطقه ‌ای جنوب شرق کشور می‌شود،اظهار کرد: اگر زیرساخت های مورد نیاز برای فرآوری این محصول در کشور ایجاد شود، کشور در زمینه فرآوری پلاسما به خودکفایی خواهد رسید و همانند امروز، نیازی به ارسال پلاسمای کشور به آلمان و دریافت مجدد آن پس از تبدیل به دارو نیستیم.

جوکار ادامه داد: حذف فرآیند ارسال و دریافت پلاسمای کشور تنها با راه اندازی مرکز اصلی و پالایشگاه خون در کشور محقق می شود.

توجه ویژه ای برای راه اندازی صنایع کوچک در قم شود
دنبال کنید

نماینده مردم یزد، اشکذر، بخش ندوشن و دهستان سورک در مجلس با اشاره به اینکه یزد یکی از قطب های مهم علمی در کشور است عنوان کرد: عمده صنایع موجود در استان یزد در زمینه صنایع سنگین و سخت افزاری قرار می گیرد و با توجه به پیشینه یزدیها و دارالعلم بودن آن، انتظار می رود که صنایعی که در حوزه علمی و دانش‌بنیان می‌تواند زمینه اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی و نخبگان یزد را فراهم ‌کند بیش از گذشته در این استان ایجاد شود.

وی صنعت تولید پلاسما را از جمله صنایع نوین و پاک کشور دانست و گفت: یزد به واسطه داشتن نیروهای علمی و متخصص شاخص باید در این حوزه پیشتاز باشد.

جوکار با تاکید بر ظرفیت استان یزد در تولید دارو و اهمیت سرمایه گذاری در این بخش اظهار کرد: در حال حاضر یزد ظرفیت لازم برای تولید دارو در حوزه های مختلف را دارد و باید در این حوزه سرمایه گذاری لازم انجام شود.

عضو مجمع نمایندگان استان یزد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در بخش دارویی علاوه بر مشتقاتی که می توان از برخی مواد مخدر داشت گفت: در این بخش علاوه بر مشتقاتی که می‌توانیم از برخی مواد مخدر داشته باشیم، در زمینه‌های دیگر هم نیاز به توسعه داریم و داروهای صنعتی و شیمیایی دیگر هم باید در استان یزد تولید شود.

وی افزود: برای تحقق این مهم بخش خصوصی و مسئولان دولتی باید به صورت جدی همکاری کنند و در صورت مشارکت مطلوب بخش خصوصی، بخش دولتی با تمام ظرفیت پای کار خواهد آمد./

جمعیت جوان و جویای کار در استان خراسان شمالی بیکار هستند
دنبال کنید

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi