شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

تشییع پیکر شهید داوود جعفری در شیراز آغاز شد

به گزارش کرونا، مردم قدردان و شهیدپرور شیراز که تاکنون بیش از ۱۵ هزار شهید در راه اعتلای آرمان‌های انقلاب اسلامی و حفظ تمامیت ارضی تقدیم کرده‌اند در آیین تشییع شهید مدافع حرم سردار سرتیپ دوم داوود جعفری که در حین عملیات مستشاری در کشور سوریه توسط ایادی رژیم صهیونسیتی به درجه رفیع شهادت نایل

اختصاصی کرونا

کد خبر : 84934
تاریخ انتشار : یکشنبه ۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۹

کرونا :

تشییع پیکر شهید داوود جعفری در شیراز آغاز شد

به گزارش کرونا، مردم قدردان و شهیدپرور شیراز که تاکنون بیش از ۱۵ هزار شهید در راه اعتلای آرمان‌های انقلاب اسلامی و حفظ تمامیت ارضی تقدیم کرده‌اند در آیین تشییع شهید مدافع حرم سردار سرتیپ دوم داوود جعفری که در حین عملیات مستشاری در کشور سوریه توسط ایادی رژیم صهیونسیتی به درجه رفیع شهادت نایل آمد، حضور یافتند.

مراسم تشییع پیکر مطهر این شهید با حضور شماری از خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران، طلاب و خانواده این شهید والامقام و مسئولان نظامی و انتظامی از ساعت ۹ صبح از سه راه نمازی به سمت حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) آغاز و بر روی دست مردم ولایتمدار شیراز تشییع شد.

در طول مسیر تشییع مداحان اهل بیت با نوحه خوانی و مدیحه سرایی به عزادارای و سینه زنی پرداختند و مردم نیز اشک ریزان و با شاخه‌های گل این شهید مدافع حرم را بدرقه کردند.

همچنین این آیین در حالی برگزار شد که شهروندان تصاویری از رهبر معظم انقلاب، شهدای جنگ تحمیلی در دست داشتند و شعارهای «مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسراییل، مرگ بر انگلیس، مرگ بر منافق، مرگ بر ضد ولایت فقیه» سر دادند.

پیکر مطهر شهید مدافع حرم سرتیپ دوم داود جعفری صبح دیروز نیز مورد استقبال مردم شهید پرورشهرستان جهرم قرار گرفت و سپس به روستای قلات از توابع شهرستان قیروکارزین و محل تولد این شهید منتقل و مراسم وداع با آن پیکر مطهر در این روستا برگزارشد.

در توضیح علت شهادت این نیروی سپاه آمده است که وی با انفجار بمب کنارجاده‌ای در حوالی دمشق در تاریخ یکم آذرماه به شهادت رسید.سپاه، رژیم صهیونیستی را عامل به شهادت رساندن شهید جعفری اعلام کرد.

حضور حجت الاسلام رئیسی در جلسه هیات دولت/ ارائه گزارش از وضعیت کالاهای اساسی و دارو به رئیس جمهور
دنبال کنید

داوود جعفری از جمله پاسدارانی بود که در زمستان سال ۱۳۹۴ به‌همراه جمعی از همکارانش و سردار فدوی فرمانده وقت نیروی دریایی سپاه به دیدار رهبر انقلاب رفتند، رهبری از آن‌ها قدردانی کرد و به سردار فدوی و چهار تن از آن‌ها نشان فتح داد.

دلیل آن قدردانی، دستگیری ملوانان آمریکایی در خلیج فارس بود که تصویرش در رسانه‌ها و فضای مجازی به‌صورت گسترده منتشر شد.

بعدازظهر ۲۲ دی ۱۳۹۴ دو فروند قایق جنگی آمریکا که حامل ۱۰ ملوان آمریکایی و سلاح‌های نیمه‌سنگین جنگی بود، غیرقانونی وارد آب‌های سرزمینی ایران شد. آن قایق‌ها توسط نیروهای سپاه متوقف و سرنشینانش دستگیر شدند.

مقامات آمریکایی ابتدا ادعا کردند که قایق‌ها به‌دلیل نقص فنی وارد آب‌های ایران شدند، اما سپس گفتند که در مسیریابی اشتباه صورت گرفته است، در نهایت با عذرخواهی مقامات آمریکایی، ملوانان بازداشتی آزاد شدند.

منبع : قدس آنلاین

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi