جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

وکلا نقش مهمی در تعیین تکلیف ده ها هزار پرونده قضایی اراضی البرز مرکزی دارند

به گزارش خبرنگار کرونا، سیدمحمود حسینی‌پور در چهل‌ و هفتمین همایش کانون های وکلا سراسر کشور در بابلسر اظهار کرد: آن چیزی که توقع است اینکه کانون وکلا می‌تواند در مسایل مهم استان کمک کند که مسئله نخست به موضوع زمین باز می‌گردد که سالیان سال دستگاه‌های گوناگون را درگیر خود کرده است. وی افزود:

اختصاصی کرونا

کد خبر : 84925
تاریخ انتشار : شنبه ۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۹

کرونا :

وکلا نقش مهمی در تعیین تکلیف ده ها هزار پرونده قضایی اراضی البرز مرکزی دارند

به گزارش خبرنگار کرونا، سیدمحمود حسینی‌پور در چهل‌ و هفتمین همایش کانون های وکلا سراسر کشور در بابلسر اظهار کرد: آن چیزی که توقع است اینکه کانون وکلا می‌تواند در مسایل مهم استان کمک کند که مسئله نخست به موضوع زمین باز می‌گردد که سالیان سال دستگاه‌های گوناگون را درگیر خود کرده است.

وی افزود: اکنون این اراضی مملو از ویلا شده و باید این موضوع ریشه‌یابی شود.

حسینی‌پور تاکید کرد: امروز در مازندران بیشترین پرونده‌های ما در محاکم قضایی، سهم اراضی است و این سوال مطرح است که چرا کانون وکلا به صورت مساله محور به این موضوع نمی‌پردازد و ورود نمی کند؟

استاندار مازندران ادامه داد: مساله مهم دیگر رتبه نخست مازندران در آمار طلاق است و این در حالی است که در امید به زندگی نیز رتبه نخست کشور را داریم که این دست از معضلات باید ریشه‌یابی شود.

حسینی‌پور خاطرنشان کرد: جامعه ما مسائل گوناگونی را در حال تجربه است و یکی از مشکلات عدیده ما عدم آگاهی و توجه به موضوع افرادی است که می‌توانند در تحقق عدالت به مردم کمک کنند.

وی افزود: مشارکت کانون وکلا در مدیریت استان می‌تواند مفید باشد و کانون وکلا بعنوان نهادی که بیشترین سهم در مساله شناسی حوزه‌های قضایی داشته چه برنامه‌ای را برای از بین بردن ریشه‌ها در حوزه اجرا دارد؟

استاندار مازندران گفت: آن چیزی که مدنظر ما است مسئولیت اجتماعی وکلا در حوزه مدیریتی کلان استان است که کمتر به آن پرداخته شده است.

همچنین کنارودی عضو هیات مدیره کانون وکلای مازندران نیز گفت: امیدواریم این همایش آغازی بر پایان مشکلات در نظام دادرسی ایران باشد.

وی افزود: اصلاح موارد استقلال وکیل برای تامین حقوق مدنی آحاد ملت از مطالبات و ضروریات است.

دبیر همایش اسکودا خاطرنشان کرد: تا زمانی که وکیل مستقل و کانون مستقل محقق نگردد روند مطلوب در راستای عدالت محوری رقم نخواهد خورد.

کنارودی افزود: امید می‌رود روند و اقدامات اصلاحی در این خصوص از سوی مسئولان متولی صورت گیرد.

منبع : قدس آنلاین

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi