جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

تا پای جان برای خدمت به مردم ایران/ بسیجیان در همه صحنه‌ها خود را ثابت کرده‌اند

به گزارش کرونا از شیراز، یکی‌شان به پیرزن‌ها و پیرمردهای کم‌توان و سالخورده رسیدگی می‌کرد، خریدهایشان را انجام می‌داد و به وضعیت جسمی‌شان می‌رسید. یکی به بیمارستان رفته بود و کمک حال پرستارانی شده بود که شب و روز نداشتند و فوج فوج بیمار کرونایی به بیمارستان‌شان روانه می‌شد. دیگری جان در طبق اخلاص گذاشته

اختصاصی کرونا

کد خبر : 84904
تاریخ انتشار : جمعه ۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۴

کرونا :

تا پای جان برای خدمت به مردم ایران/ بسیجیان در همه صحنه‌ها خود را ثابت کرده‌اند

به گزارش کرونا از شیراز، یکی‌شان به پیرزن‌ها و پیرمردهای کم‌توان و سالخورده رسیدگی می‌کرد، خریدهایشان را انجام می‌داد و به وضعیت جسمی‌شان می‌رسید.

یکی به بیمارستان رفته بود و کمک حال پرستارانی شده بود که شب و روز نداشتند و فوج فوج بیمار کرونایی به بیمارستان‌شان روانه می‌شد.

دیگری جان در طبق اخلاص گذاشته بود و با این دیدگاه که پیکر انسان حرمت دارد، داوطلبانه برای غسل و کفن و خاکسپاری اموات کرونایی راهی غسالخانه و قبرستان شده بود، اقدامی که کمتر کسی حاضر می‌شود حتی در برابر گرفتن حقوق خوب انجام دهد!

گروهی دیگر به مناطق محروم سرکشی می‌کردند و برای محرومان خانه می‌ساختند، اقدامی کخ با فروکش کردن کرونا هم تعطیل نشد و همچنان ادامه دارد.

جوانان و نوجوانان ایرانی را می‌گویم، همان‌هایی که در کسوت بسیجی دست به اقدام خیری می‌زنند و در لبیک به فرمان رهبرشان از هیچ کاری ابا ندارند.

همان‌هایی که داوطلبانه در همه صحنه‌ها حاضر می‌شوند و بدون توقع و چشم‌داشت در پی دست‌گیری از مردم برمی‌آیند.

تا پای جان برای خدمت به مردم ایران/ بسیجیان در همه صحنه‌ها خود را ثابت کرده‌اند 6

همان جوانانی که در دوران دو ساله و چند ماهه کرونا سنگ تمام گذاشتند و حالا هم در ناآرامی‌های دشمن دست از کار نکشیده‌اند و تا کنون چندین شهید تقدیم کرده‌اند حتی اگر از سوی دشمنِ بی‌انصاف، داعشی لقب بگیرند!

آری این پاداش زحمات و تلاش‌های نوجوانان و جوانان پا در رکابی است که از ابتدای انقلاب تا کنون در هیچ صحنه‌ای مردم‌شان را رها نکرده‌اند و همواره در پشتیبانی از رهبر و   نظام، چشم بسته و بی چون و چرا به مردم خدمت کرده‌اند.

از ابتدای همه‌گیری ویروس کرونا، بسیج با به‌کارگیری تمامی ظرفیت‌های موجود در کنار مدافعان سلامت و مردم برای قطع زنجیره انتقال این بیماری در میدان حضور داشته و دارد.

پس از گذشت چند ماه از همه‌گیری کرونا متخصصین بسیجی با همکاری وزارت بهداشت، طرح شهید سلیمانی را ارائه کردند که با اجرای آن شاهد کاهش آمار مبتلایان به کرونا و ارائه خدمات رایگان به مردم بودیم.

در طول اجرای این طرح همکاری و هم‌افزایی بی‌سابقه‌ای بین آحاد مردم، بسیجیان مساجد و محلات، بسیجیان جامعه پزشکی و همه جهادگران سلامت به‌وجود آمد که به تمام معنا فرصتی در دل تهدید کرونا بود و ثابت شد که با همفکری، همدلی، وحدت و کار جهادی می‌شود مشکلات را راحت‌تر پشت سر گذاشت.

تا پای جان برای خدمت به مردم ایران/ بسیجیان در همه صحنه‌ها خود را ثابت کرده‌اند 7

بسیجیان، پیروز میدان مبارزه با کرونا

رئیس بسیج جامعه پزشکی فارس در این باره به خبرنگار کرونا در شیراز گفت: در این طرح بسیجیان به خوبی خود را به‌عنوان خدمتگذار ملت ایران نشان دادند و در عرصه‌های مختلف از جمله ضدعفونی کردن معابر، نظارت بر دستورالعمل‌های بهداشتی، کمک های مومنانه، تغسیل اموات کرونایی، بیماریابی فعال و اجرای واکسیناسیون نقش‌آفرینی کردند.

بارش برف در شهر یاسوج/از سفر به استان‌های همجوار بپرهیزید
دنبال کنید

سرهنگ حسین صمصام افزود: اساس این طرح، مردم پایه بودن آن است و حضور مردم و بسیجیان در صحنه باعث شد همه پیش‌بینی‌های کشورهای غربی در خصوص گسترش این بیماری در کشورمان محقق نشود.

وی تاکید کرد: در ایام کرونا یک دفاع مقدس جدید به وجود آمد که بسیجیان با سربلندی پیروز میدان شدند.

تا پای جان برای خدمت به مردم ایران/ بسیجیان در همه صحنه‌ها خود را ثابت کرده‌اند 8

مسئول اجرای طرح شهید سلیمانی در استان فارس ادامه داد: در حال حاضر که شدت بیماری کرونا فروکش کرده، بسیج جامعه پزشکی فارس در ادامه طرح شهید سلیمانی اقدام به برپایی درمانگاه‌های عمومی و تخصصی و همچنین بیمارستان صحرایی در مناطق کم برخوردار و حاشیه شهر ها نموده و با ارائه خدمات بهداشتی، درمانی و آموزشی رایگان به مردم، باعث ایجاد امید، نشاط و احیای اعتماد عمومی شده است.

صمصام اظهار کرد: در هفته بسیج امسال با اجرای رزمایش فاطمیون ۲ از تاریخ ۱۴۰۱/۸/۲۶ تا ۱۴۰۱/۹/۱۱ جهادگران سلامت در ۵۰ نقطه از استان فارس خدمات رایگان سلامت محور را به حدود ۱۰ هزار نفر از مردم عزیز استان فارس ارائه می‌نمایند.

وی گفت: بنا به فرمایش حضرت آقا، امروز بزرگترین مبارزه با آمریکا، خدمت به مردم است و لذا جهادگران سلامت اعلام می‌نمایند که همواره در همه شرایط از بحران‌ها تا فعالیت‌های جهادی، خدمت‌گذار مخلص ملت ایران هستند و پای کارشان خواهند ماند.

او در ادامه ضمن تبریک هفته پرخیر و برکت بسیج اظهار داشت: حضور مخلصانه پزشکان و پرستاران فداکار و بسیجی در دفاع مقدس در قالب تیم های اضطراری در خطوط مقدم نبرد در بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های صحرایی زمینه‌ای شد تا پس از جنگ این حاملان پیام پایداری و استقامت به عنوان بخشی از بدنه تنومند بسیج به منظور اعتلا و اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه پزشکی و ثبت و انتقال تجارب گرانبهای دفاع مقدس گرد هم آیند که تاکنون فعالیت‌های چشمگیری در عرصه‌های بهداشت و درمان و فرهنگ داشته باشند.

وی تاکید کرد: سازمان بسیج جامعه پزشکی با جذب و سازماندهی جهادگران سلامت فعالیت‌های تخصصی و عمومی در حوزه‌های بهداشتی، درمانی و فرهنگی را به مردم به‌خصوص نیازمندان ارائه می‌دهد.

عربستان قیمت نفت سبک خود برای فروش مشتریان آسیایی را تغییر نداد
دنبال کنید

صمصام گفت: جهادگران سلامت علاوه بر انجام فعالیت‌های علمی و دانش‌بنیان در عرصه خدمتگذاری به مردم یکی از اقشار پیشرو هستند و با توجه به نعمت مهم سلامتی در واقع یکی از اقشار اثربخش جامعه محسوب می‌شوند.

تا پای جان برای خدمت به مردم ایران/ بسیجیان در همه صحنه‌ها خود را ثابت کرده‌اند 9

وی افزود: امروز با انجام کارهای متنوع فرهنگی و پربرکت شهدای سلامت، جهادگران سلامت نقش کاتالیزور را در اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه ایفا نمودند و برگ زرین دیگری در کارنامه درخشان خود ثبت کردند.

وی با اشاره به اینکه حضرت آقا می‌فرمایند: “بسیج پاره تن مردم است و هرگز نباید مصالح مردم را فراموش کند” اذعان داشت: امسال شعار سلحشوری هفته بسیج ( بسیج خدمتگذار مردم است.) لذا سعی کرده‌ایم همه جامعه هدف را در بزرگداشت هفته بسیج دخالت دهیم.

وی به اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و خدمات‌رسانی هفته بسیج در کل استان توسط بسیجیان جامعه پزشکی اشاره کرد و افزود: حضور در گلزار شهدا، حرم مطهر حضرت احمد بن موسی(ع) و تجدید میثاق با شهیدان و برگزاری نشست‌های بصیرتی، برگزاری جلسات هیئت اندیشه‌ورز با موضوع جهاد تبیین، برنامه پیاده‌روی و کوهپیمایی، راه‌اندازی ایستگاه‌های سلامت، اجرای پویش نذر خون و … از جمله برنامه‌های این هفته خواهد بود.

وی گفت: همچنین چهار برنامه شاخص هم داریم که عبارتند است از: افتتاح مرکز مردمی نفس (نجات فرزندان سقط) که این مرکز در راستای طرح “ایران جوان بمان” جهت انجام برنامه‌های فرهنگی آموزشی، شبکه سازی و حمایتی برای برطرف کردن چالش سقط عمدی جنین راه‌اندازی شده است.

رئیس بسیج جامعه پزشکی فارس افزود: برگزاری دومین جشنواره فرهنگی، هنری و ورزشی یادبود شهدای حرم و امنیت با هدف ایجاد نشاط و امیدآفرینی در مراکز درمانی شامل مسابقات ورزشی ویژه خواهران و برادران، مسابقات کتابخوانی، مسابقات نقاشی و عکاسی و قرآنی ویژه فرزندان کادر درمان که تا ۱۵ آذرماه ادامه خواهد داشت، از دیگر برنامه‌های هفته بسیج است.

صمصام ادامه داد: برگزاری رزمایش جهادگران فاطمی ۲ که در آن، ۵۰  تیم جهادی سلامت‌محور در مناطق کم‌برخوردار استان خدمات بهداشتی، درمانی و اموزشی را به‌صورت رایگان به مردم ارائه می‌نمایند، از دیگر برنامه‌هاست.

وی افزود: همچنین اجرای بیمارستان صحرایی از تاریخ ۹ تا ۱۱ آذر ماه در روستای کتک در منطقه شورآباد ارسنجان و ارائه خدمات عمومی و تخصصی با حضور ۲۰ متخصص بر پایه اتاق عمل صحرایی، کلینیک بیمار، دندانپزشکی، رادیولوژی، آزمایشگاه و غیره را خواهیم داشت.

گزارش از: راضیه نجار

پایان پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi