شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

49 سؤال امیری و دانشی از شهردار یاسوج/ از نحوه واگذاری زمین «بر بلوار ارم» تا حق مسکن آقای شهردار

به گزارش کرونا از یاسوج هدایت‌الله امیری و عطاءالله دانشی ۲ عضو شورای اسلامی شهر یاسوج از شهردار یاسوج در ۴۹ بند طرح سؤال کردند. متن نامه که به امضای ۲ عضو شورای شهر یاسوج به رئیس شورا و همچنین سؤال‌های آن‌ها از شهردار به این شرح است. ریاست محترم شورای اسلامی شهر یاسوج سلام

اختصاصی کرونا

کد خبر : 84865
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۰

کرونا :

49 سؤال امیری و دانشی از شهردار یاسوج/ از نحوه واگذاری زمین «بر بلوار ارم» تا حق مسکن آقای شهردار

به گزارش کرونا از یاسوج هدایت‌الله امیری و عطاءالله دانشی ۲ عضو شورای اسلامی شهر یاسوج از شهردار یاسوج در ۴۹ بند طرح سؤال کردند.

متن نامه که به امضای ۲ عضو شورای شهر یاسوج به رئیس شورا و همچنین سؤال‌های آن‌ها از شهردار به این شرح است.

ریاست محترم شورای اسلامی شهر یاسوج

سلام علیکم؛

احتراماً؛ به استناد ماده ۸۳ وظایف شورای اسلامی شهرها و برابر مدارک، شرایط و قراین موجود و همچنین نارضایتی پرسنل شهرداری (رسمی، قراردادی و شرکتی) و عموم شهروندان از عملکرد شهرداری، به منظور

شفافسازی و تنویر افکار عمومی، اینجانبان خواستار پاسخ شهردار محترم، به سوالات مشروحه ذیل میباشیم. لذا خواهشمند است؛ اقدامات قانونی را در این خصوص مبذول فرمایید.

با توجه به این که قریب به اتفاق شهروندان، از ما سوال خواهند کرد، شهردار دارای چه مدرک تحصیلی است، لذا برای آگاهی اعضای محترم شورا و اطلاعرسانی به شهروندان، شهردار محترم مدارک تحصیلی اخذ شده در سه مقطع تحصیلی لیسانس، فوق لیسانس و دکتری خود را به شورا ارائه نماید.

عدم پرداخت اضافه کاری و پاداش نیروهای شهرداری که بعضاً باعث ضرر و سردرگمی آنها گردیده است را اعلام نمایید. ضمناً پرسنلی که در شرف بازنشستگی هستند، که این عدم پرداخت اضافه کاری و پاداش آنها را دچار یک بحران دریافت حقوق بازنشستگی خواهد کرد.

به کارگیری نیروهای بدون مجوز در قالب شرکتی و بعضاً مستند سازی جهت تبدیل وضعیت آنها با وجود نبود اعتبارات کافی برای پرداخت حقوق آنها و حجیم شدن بدنه شهرداری.

علت عدم توانایی در پر کردن چاله چوله‌های سطح شهر، به خصوص مرکز شهر که همه شهروندان را کلافه و موجبات نارضایتی آنها را از شهردار فراهم آورده است. بعضاً شهروندان آسفالت های خیابان ها را می گویند پیشکش، آیا نمی توانید چاله چوله ها را پر کنید.

واگذاری اراضی شهرداری با قیمت غیر واقعی (زمین بر بلوار ارم) و غیره.

قیمت گذاری معابر سطح شهر با قیمت گزاف. جاده نقاره خانه و معبر روبروی کمیته امداد امام خمینی (ره)

مجوز پروانه ساخت مسکونی در کاربری پارک و فضای سبز، بدون رعایت تشریفات قانونی (زمین مثلثی شکل به مساحت ۱۰۵۷ متر مربع آقایان ترابی)

پرداخت اجاره بهاء منزل مسکونی شهرداری بدون رعایت ماده ۳ آیین نامه حقوق و مزایای شهرداران که صرفاً یا میزان ۲۰ درصد حقوق مبنا و فوق العاده شغل شهردار به عنوان حق مسکن به او قابل پرداخت است.

واگذاری و اتمام کارهای عمرانی بدون رعایت تشریفات قانونی و آیین نامه معاملاتی شهرداری و حتی عدم قرارداد فی مابین (نگار برج نیوساد)

وصول ۲ درصد عوارض غیر قانونی از متقاضیان صدور پروانه بدون رعایت تشریفات و ضوابط اعمال ماده ۱۰۱ 

توضیح در خصوص واگذاری میدان میوه و تره بار و عدم وصول اجاره بها به مدت یک سال به مبلغ ۲۰۴٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان، بدون رعایت تشریفات و مجوز قانونی.

واگذاری معابر شهر به غرفه های میوه فروشی بدون توجه به تبصره ۲ ذیل ماده ۵۵ قانون شهرداری و عدم توجه به مصوبه و مکاتبه شورا، جهت جمع آوری غرفه های بلوار امام (ره) و میدان جهاد.

عدم ترمیم حفاری های عرضی معابر طرح سطح شهر که هزینه آنها توسط اشخاص حقیقی، به شهرداری پرداخت گردیده است که داد همه شهروندان را در آورده است.

با توجه به بند ۳۰ ماده ۸۰ (۷۱) وظایف شورای اسلامی شهر، مبنی بر انتخاب حسابرس طی مصوبه شماره ۵۰ مورخ ۰۳/۰۳/۱۴۰۱ و تصویب کمیسیون انطباق جهت حسابرسی شهرداری، و مخالفت شهردار مبنی بر حسابرسی توسط حسابرس منتخب شورا.

تخصیص بیش از ۵۱ میلیارد ریال برای زیرساخت شهرک‌های صنعتی گچساران
دنبال کنید

وعده های توخالی در خصوص افتتاح پل امام سجاد و بلوار آیت الله ملک حسینی

رها شدن حاشیه رودخانه بشار و مهریان و نداشتن طرح و برنامه برای ساماندهی آنها

عدم استفاده از ظرفیت های نیروهای کارآمد، متخصص، با تجربه و با سابقه مشغول در شهرداری.

صورتجلسه تهاتر و تحویل پلاکهای ۲۳۰۱ و ۲۲۶۲ از ۷۳۰ اصلی به متراژ های ۵۳/۵۸۹۷، ۳۰۲ مترمربع بدون رعایت تشریفات قانونی و مجوز از سوی شورای اسلامی شهر

بعضاً در بهره‌وری از نیروی خدماتی رفتگر و زبالهکش ها و …، در سطح شهر، تبعیض مشاهده میگردد. به عنوان‌مثال کارگران خدماتی (رفتگر)، بیش از ۱۵سال است که رفتگر میباشد. درحالیکه کارگری که کمتر از یک سال است که مشغول به کار در همین رسته بوده، در جایگاه شغلی ( به عنوان سرکارگر و نگهبان ارتقاء یافته ) و یا در جای دیگری مشغول می شود. (به دلیل رابطهبازی)

عدم اقدامات لازم جهت ارائه طرح ترافیک سطح شهر با توجه به مشکلات عدیده ترافیکی معابر اصلی و کلافه کردن شهروندان.

گزارشی مبنی بر اقدامات شهرداری جهت تملک فضای سبز بین ۴۵ متری و تعاونی های ۱۶ گانه با توجه به مجوز ها و مصوبات موجود در خصوص مالکیت شهرداری بر فضای سبز ۳۰ متر بین ۴۵ متری و تعاونی ها

عدم رعایت ضوابط قانونی در واگذاری پروژهها در شهرداری و اقدام به مستندسازی بعد از واگذاری، از جمله اخذ مجوز از شورا با درخواست ترک تشریفات جهت توجیه عمل غیرقانونی خود. به عنوان مثال موضوع طرح و مطالعات پروژه های چشمه نباتی، گذر فرهنگ، پارک مخابرات فجر و توسعه گلزار شهدای یاسوج

از بین رفتن و خشک شدن فضای سبز شهر و همچنین نابسامانی های موجود در پارک محلات، اعم از روشنایی، لولههای آب آشامیدنی، سرویس بهداشتی و نبود سکوهای مناسب جهت استفاده ساکنین محلات.

دلیل وضعیت نامناسب و تعطیلی سرویسهای بهداشتی در پارک ها و تفرجگاه ها.

عدم مسئولیت نسبت به بازنگری طرح تفضیلی که چالش های زیادی را برای شهر ایجاد کرده است. این در حالی است که در بودجه شهرداری، اعتبار لازم در نظر گرفته شده است.

بنا به اظهار خود کارگران خدماتی تعداد سر کارگر ها از تعداد کارگران خدماتی بیشتر هستند.

با توجه به پر شدن فضای قبرستان عمومی شهر (شرف آباد)، که قبل از تبدیل شدن به یک بحران چه اقداماتی برای توسعه قبرستانی یا قبرستان جدید صورت گرفته است.

عدم مسئولیت در اجرایی کردن مصوبه شماره ۶۸ مورخ ۱۱/۰۵/۱۴۰۱ نسبت به ترمیم و لکهگیری های سطح شهر تا پایان مرداد ماه، که متأسفانه تاکنون اقدامی در این خصوص صورت نگرفته است.

گزارش در خصوص فروش خودروهای فرسوده به استناد بند ۱ مصوبه شماره ۶۵ مورخ ۰۲/۰۵/۱۴۰۱ و جایگزین آن خودروهای صفر کیلومتر.

توجیه آقای شهردار از اینکه از ۱۱ کمپرسی ده تن فقط ۵ کمپرسی، از ۴ دستگاه لودر یک دستگاه لودر، از ۳ دستگاه گریدر یکی و از سه غلطک دو تا و از دو دستگاه فنشیر یک دستگاه، آن هم به صورت موقت و نیمه کاره، فعال است، چیست؟ این در حالی است که شورا طی بند ۲ مصوبه شماره ۶۵ مورخ ۰۲/۰۵/۱۴۰۱ مجوز فروش دستگاههای سنگین از طریق مزایده و جایگزین کردن آن را تصویب نموده است.

اقدامات انجام شده در خصوص فروش خودرو “هایما” به شماره پلاک ۸۲۷ ب ۵۴ ایران ۴۹، به استناد بند ۲ مصوبه شماره ۹ مورخ ۰۷/۰۹/۱۴۰۰٫

گزارشی در خصوص بند یک مصوبه شماره ۳۹ مورخ ۲۱/۰۱/۱۴۰۱، مبنی بر اخذ عوارض صدور پروانه بر اساس تعرفه های سال ۱۴۰۰٫

تبدیل وضعیت تعدادی از جامعه ایثارگران و خانواده شهدا در نفت گچساران
دنبال کنید

اقدامات انجام شده در خصوص بند یک صورتجلسه شماره ۱۹، مورخ ۱۱/۱۰/۱۴۰۰ شورای اسلامی شهر، در خصوص تحویل یک قطعه زمین در آرامستان شرف آباد، به سادات خفر جهت بازگشایی بلوار شهید ستار اورنگ با توجه به حساسیت موضوع و پرتردد بودن این معبر.

با توجه به پیش بینی بودجه سال ۱۴۰۱ به مبلغ سیصد و چهل و پنج میلیارد تومان، لازم است شهردار محترم توضیح دهد با توجه به اتمام ۸ ماه از سال ۱۴۰۱، چه مبلغ از این بودجه تحقق پیدا کرده است.

به تفکیک شهرداری اعلام نمایید از ابتدای سال ۱۴۰۱، پرداخت حقوق و مزایای پرسنل رسمی، قراردادی، حجمی و شرکتی را آیا پرداخت کرده است یا خیر؟ چنانچه تا کنون موفق نشده است، چند ماه معوقه دارد.

آیا کارگران خدماتی، از سنوات گذشته یعنی سال۱۴۰۰، حقوق و مزایا طلبکار می باشند یا خیر؟

آیا حقوق و مزایای سازمانهای وابسته به شهرداری، نظیر اتوبوسرانی، آتش نشانی و سازمان پسماند و فضای سبز، در سال ۱۴۰۰ الی ۱۴۰۱ پرداخت شده است؟ اگر معوقه دارد، بفرمایید هر کدام به تفکیک سازمان ها چند ماه طلبکار می باشند.

عدم نظارت و کنترل در افزایش تخلفات ساخت و ساز غیر قانونی در شهر یاسوج، به استناد آرای صادره از کمیسیون ماده صد.

با توجه به پیشبینی اعتبار در بودجه ۱۴۰۱ جهت بازسازی در چهره و منظر شهر، اما هیچ گونه اقدام و تغییراتی در این خصوص، مشاهده نگردیده است.

مبلغ دریافتی از آرای صادره در کمیسیون ماده صد شهرداری در خصوص حذف پارکینگ در سال های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ را اعلام نمایید.

با توجه به پیش بینی بودجه در کد شماره ۲۱۰۳۰۰ در خصوص پل، تونل، اتوبان، خیابان به مبلغ ۴۰۸٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰ میلیارد لازم است اقدامات انجام شده در این زمینه اعلام گردد.

با توجه به بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها در سال جدید، عملاً سازمان اتوبوسرانی، توان خدمات دهی را به شهروندان و مدارس و دانشگاهها نداشته و از طرفی قریب به اتفاق اتوبوس های سازمان، از رده خارج می باشد. علت این همه بیتوجهی و بیمسئولیتی در این امر خطیر چیست؟

آیا در شأن یک مرکز استان هست که هنوز بعضی از پیادهروهای مرکز شهر خاکی و فاقد سنگفرش باشد و از طرفی داعیهدار یک شهر توریستی و گردشگر پذیر باشیم و در حالیکه در بودجه ۱۴۰۱، اعتبار لازم در این خصوص پیشبینی شده است.

علت تعطیلی فعالیتهای حوزه فرهنگی در شهرداری و به تبع آن، عدم برگزاری برنامههای فرهنگی در مناسبتهای مختلف در شهر یاسوج، از زمان تصدی آقای شهردار.

با توجه به اینکه از سرآبتاوه تا مادوان در آینده نزدیک به شهر الحاق می شود، چه اقداماتی در جهت زیرساخت‌های این تغییر و تحول انجام داده اید.

اعلام نارضایتی معاونین و مدیران شهرداری از عدم اختیار در جهت بکارگیری نیروی کارآمد و توانمند در بدنه شهرداری و دخالت بی حد و حصر اعضای شورا و بی تفاوتی شهردار از این دخالت های شورا.

توضیح در مورد برخوردهای غیر قانونی با نیروهای زیر مجموعه در زمان انتقاد و اعتراض از وضعیت نابسامان شهرداری، به نحوی که آنها را تهدید به اخراج نموده یا از ظرفیتها و قدرت اداری جهت برخوردهای به ناحق با آنها میگردد.

استفاده از جایگاه و قدرت اداری، جهت ترویج روحیه تملق و چاپلوسی در سیستم اداری و همچنین کنار گذاشتن نیروهای شایسته و توانمند.

در نهایت، آیا شهردار محترم میتواند پاسخ قانع‌کننده‌ای در خصوص علت نارضایتی پرسنل شهرداری، مسئولین استانی و شهروندان را نسبت به عملکرد خود بدهد.

انتهای پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi