پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

تلاش بسیج مهندسین سپاه گچساران برای به حرکت درآوردن چرخ تولید/ درد دل صنعتگران و درخواست حل مشکلات از مسئولان

کرونا گچساران – ندا نعمتی- این روزها با از جان گذشتگی و ایثار مدافعان امنیت، تبلور واقعی بسیج معنا می شود. بسیج این شجره طیبه تا کنون توانسته در تمامی حوزه ها اعم از سازندگی، خدمات، بهداشت و امنیت ردپای ماندگار و جاوید و تاثیرگذاری از خود در ایران اسلامی به جای بگذارد. ردپایی که

اختصاصی کرونا

کد خبر : 84862
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۸

کرونا :

تلاش بسیج مهندسین سپاه  گچساران برای به حرکت درآوردن چرخ تولید/ درد دل صنعتگران و درخواست حل مشکلات از مسئولان

کرونا گچساران – ندا نعمتی- این روزها با از جان گذشتگی و ایثار مدافعان امنیت، تبلور واقعی بسیج معنا می شود.

بسیج این شجره طیبه تا کنون توانسته در تمامی حوزه ها اعم از سازندگی، خدمات، بهداشت و امنیت ردپای ماندگار و جاوید و تاثیرگذاری از خود در ایران اسلامی به جای بگذارد.

ردپایی که گاه با خون پاک بسیجیان تبدیل به گلستانی می شود تا برای نسل های آینده بر جای بماند.

وظیفه اصلی بسیج به معنای واقعی کلمه خدمت و هدف آن نیز حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

 در هرجا که درفش پیشرفت و آبادانی برافراشته شده بی شک بسیج سهم بزرگی در آن دارد.

از حضور در کنار مردم در رخ دادها و حوادث و بلایای طبیعی تا برطرف کردن مشکلات چرخ های صنعتگران و تولید کنندگان داخلی که در راستای خود کفایی ایران اسلامی انجام می شود.

به گزارش کرونا از گچساران سید یداله افضلی در همایش تقدیر و بررسی مشکلات صنعتگران، متخصصین و تولید کننده عرصه اقتصادی به مناسبت هفته بسیج در شهرک صنعتی چهاربیشه گچساران اظهار کرد: در راستای صنعتی و تخصصی کردن کارها برای دریافت نتیجه بهتر بسیج مهندسی اقداماتی را انجام داده است.

تلاش بسیج مهندسین سپاه گچساران برای به حرکت درآوردن چرخ تولید/ درد دل صنعتگران و درخواست حل مشکلات از مسئولان 16

وی بیان کرد: به مناسبت هفته بسیج در راستای تقدیر از صنعتگرانی که با تمام مشکلات کار کرده و در عزصه اقتصادی فعال هستند این نشست برگزار شده است.

مسئول بسیچ مهندسین صنعت،معدت، تجارت و سپاه ناحیه گچساران تصریح کرد: از سال گذشته تا کنون در راستای کمک به چرخه تولیدات داخلی و خودکفایی ۳۰ واحد تولیدی، صنعتی که ۱۱ مورد آنها کاملا راکد و مابقی نیز دچار برخی مشکلات بودتد، در این شهرستان توسط کانون بسیج مهندسین گچساران پایش و عارضه یابی شده است.

افضلی عنوان کرد: تعداد ۱۱ واحد راکد با تلاش بسیار مجددا به چرخه تولید بازگشته و آغاز به کار کردند.

وی گفت: با برطرف شدن مشکلات این ۳۰ واحد تولیدی و صنعتی برای ۱۰۰ نفر اشتغالزایی ایجاد شده است.

مسئول بسیچ مهندسین صنعت،معدت، تجارت و سپاه ناحیه گچساران با اشاره به اینکه تعدادی از این واحدها در سطح شهرستان و روستاها و بیش از نیمی دیگر از آنها در شهرک های صنعتی گچساران قرار دارند، خاطرنشان کرد: جا دارد از زحمات صنعتگرانی که با تمام‌مشکلات کار کرده و در عرصه اقتصادی فعال هستند تقدیر و تشکر کرد.

وقتی صنعتگران و متخصصین تولید کننده داخلی در گچساران از دردهای کهنه خود می گویند

اسماعیل توکلی پور مدیرعامل شرکت صنایع غذایی برجیس گچساران در این همایش بیان کرد: در دولت نهم با تلاش بسیار این شرکت را با ظرفیت اشتغالزایی ۱۵۰ نفر تاسیس کردم.

تلاش بسیج مهندسین سپاه گچساران برای به حرکت درآوردن چرخ تولید/ درد دل صنعتگران و درخواست حل مشکلات از مسئولان 17

وی افزود: در ۱۲ سال گذشته یک ریال تسهیلات اشتعالزایی به ما ارائه ندادند حتی یک بانک نیزبه ما تسهیلات نداده است، ۳ سال این کارخانه تعطیل بود و با‌چنگ و دندان آن را تا کنون سرپا نگه داشتیم.

توکلی پور ادامه داد: کار به جایی رسیده که ما برای شرکت های دیگر کار میکنیم تا فقط حقوق کارکنان خود را پرداخت کنیم، قبلا ۷۸ کارگر داشتیم ولی محبور به اخراج آنها شدیم و در حال حاضر با ۲۸ نفر به کار خود ادامه می دهیم.

وی اضافه کرد: ما خیری در این کار ندیدیم در ۱۲ سال گذشته آپارتمان و منزل مسکونی خود را برای سرپا نگه داشتن این کارخانه فروختم ولی هیچ کس از ما حمایت نمی کند امیداواریم که مسئولان دولت سیزدهم در راستای کمک به ما گام بردارند، در حال حاصر دانه ای کار میکنیم تا حداقل حقوق کارگران دربیاید.

تلاش بسیج مهندسین سپاه گچساران برای به حرکت درآوردن چرخ تولید/ درد دل صنعتگران و درخواست حل مشکلات از مسئولان 18

دهقان مدیر شرکت اکسیژن فرصت خلیج فارس گچساران نیز گفت: ما در کرونا در خط مقدم تلاش کردیم تا بیمارستان این شهرستان بدون اکسیژن‌نماند ولی هنوز تا کنون پول تولید ما را پرداخت نکردند در صورتی که با وجود تمام مشکلاتی تلاش کردیم.

وی اظهار کرد: در حال حاضر طلب من از بیمارستان شهید رجایی گچساران ۶ میلیارد ریال است که هرچه برای دریافت آن تلاش کرده ام به در بسته خورده ام و پولم را پرداخت نمی کنند،من ۳ ماه برای بیمارستان بهبهان کار کردم یک تقدیر نامه دادند آنوقت بیمارستان شهید رجایی گچساران اصلا به فکر پرداخت بدهی خودش به ما نیست.

ثبت‌نام دانش‌آموزان بر اساس شیوه‌نامه جدید و بدون مرزبندی انجام می‌شود
دنبال کنید

تلاش بسیج مهندسین سپاه گچساران برای به حرکت درآوردن چرخ تولید/ درد دل صنعتگران و درخواست حل مشکلات از مسئولان 19

کمایی از جهاد دانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد و مسئول مرکز تحقیقات کشاورزی گچساران گفت: دو طرح فناورانه با هزینه شدن ۸۰ میلیارد ریال از صندوق توسعه ملی در گچساران در حال اقدام بوده ولی در حال حاضر به دلیل کمبود بودجه تکمیل نشده است، در بازدید مسئولان قول دریافت تسهیلات به ما داده شد، این طرح تولید آفت کش های گیاهی در جنوب درصورت تکمیل برای ۴۰ نفر اشتعالزایی ایحاد خواهد کرد.

وی با اشاره به پیشرفت۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی این طرح تصریح کرد: این طرح فناورانه تولید آفت کُش های گیاهی و آنتی بیوتیک های با پایه گیاهی برای طیور در کهگیلویه و بویراحمد و مشابه آنها نیز تاکنون در کشور وجود ندارد، هر ۲ طرح جزو طرح‌های فناورانه ملی این استان بوده و به عنوان یک طرح نو و جدید برای نخستین بار در کشور از سوی جهاد دانشگاهی استان اجرا می شوند.

کمایی اظهارکرد: عملیات اجرایی این ۲ طرح از مهرماه ۱۳۹۹ در زمینی به مساحت پنج هزار ۷۰۰ مترمربع در شهرک صنعتی “چهاربیشه” گچساران آغاز شده است که برای تکمیل آن نیازمند تامین اعتبار هستیم.

تلاش بسیج مهندسین سپاه گچساران برای به حرکت درآوردن چرخ تولید/ درد دل صنعتگران و درخواست حل مشکلات از مسئولان 20

محمدپور تولید کننده محصولات سلولوزی در گچساران عنوان کرد: ما نمیدانیم مشکل کار کجاست که مسئولان از ما فراری هستند بانک ها ما را مانند مفلسان نگاه می کنند،هر چه داشتم فروختم تا سود و زیان بانک ها را پرداخت کنم،

از شما خواهشمندم یک جلسه کارگروه در استان برگزار کنید و کسانی را بیاورید که مشکلات ما را برطرف کنند خواهش میکنم کار کنید و مشکلات ما صنعت داران را برطرف کنید‌.

تلاش بسیج مهندسین سپاه گچساران برای به حرکت درآوردن چرخ تولید/ درد دل صنعتگران و درخواست حل مشکلات از مسئولان 21

وی افزود: در این کار که می تواند گام موثری در برطرف کردن نیاز این شهرستان باشد تا کنون زیر بار فشار و کم کاری برخی از مسئولان کمرم خم شده است، یک سری زیر ساخت های شرکت شهرک های صنعتی برای کار من به موقع انجام نشد.

محمد پور ادامه داد: چه کسی باید من را حمایت کند این درست نیست که من در تهران به دنبال وام باشم، بعد از ۷ سال زندگی من به صفر رسیده با کلی بدهکاری که روی دستم مانده است.

تلاش بسیج مهندسین سپاه گچساران برای به حرکت درآوردن چرخ تولید/ درد دل صنعتگران و درخواست حل مشکلات از مسئولان 22

امینی یکی دیگر از صنعت داران در شهرک صنعتی گچساران اضافه کرد: با همکاری مسئولان می توانم طرح مونتاژ جاروبرقی را در این شهرستان اجرا کرده و برای تعدادی از جوانان جویای کار زمینه اشتغال را براهم کنیم.

تلاش بسیج مهندسین سپاه گچساران برای به حرکت درآوردن چرخ تولید/ درد دل صنعتگران و درخواست حل مشکلات از مسئولان 23

عسکری مقدم رییس شرکت تولید سنگ های تزئینی کاشی، سرامیک در گچساران بیان کرد: با توجه به کیفیت کارهای تولید شده ما و تنوع آنها متاسفانه استقبال خوبی توسط شرکت ها و نهادها از ما نشد، آنها برای کارهای خود به استانهای دیگر می روند ولی از ما خرید نمی کنند در صورتی که همان کار با همان کیفیت را ما تولید می کنیم و اگر از ما خرید کنند به دلیل اینکه نمی خواهند هزینه حمل بار از استان دیگر را تقبل کنند برایشان به صرفه تر است.

تلاش بسیج مهندسین سپاه گچساران برای به حرکت درآوردن چرخ تولید/ درد دل صنعتگران و درخواست حل مشکلات از مسئولان 24

محمدی معاون مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: زیرساخت های شهرک های صنعتی در گچساران مشکلی ندارند و صنعتگران می توانند کارهای تولیدی و صنعتی خود را در آنها انجام دهند.

تلاش بسیج مهندسین سپاه گچساران برای به حرکت درآوردن چرخ تولید/ درد دل صنعتگران و درخواست حل مشکلات از مسئولان 25

زارعی رئیس اداره آب و فاضلاب گچساران گفت: در بحث آب های شهرک های صنعتی گچساران ما نیز دغدغه های خود را داریم، ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال شهرک صنعتی چهار بیشه به آبفا بدهکار است.

وی بیان کرد: با توجه به شرایطی که دارند برخی از واحدها غیرفعال هستند ولی با وجود تعطیلی از آب استفاده می کنند، ما در بحث تولید کوتاهی نخواهیم کرد این‌مبلغ بدهی را حتی به صورت اقساط پرداخت کنید.

زارعی تصریح کرد: در حال حاضر کنتور این شهرک صنعتی خراب است،در تامین آب شهرک صنعتی ما مشکلی نداریم.

هوش مصنوعی مرگ بیمار مبتلا به کرونا را ارزیابی می‌کند
دنبال کنید

به همت رئیس جمهور و وزاری دولت صنایع تولیدی راکد بسیاری به چرخه تولید بازگشتند

تلاش بسیج مهندسین سپاه گچساران برای به حرکت درآوردن چرخ تولید/ درد دل صنعتگران و درخواست حل مشکلات از مسئولان 26

سرهنگ محقق زاده فرمانده سپاه ناحیه گچساران عنوان کرد: نشستن پای صحبت های صنعتگران می تواند برای حل مشکلات آنها راه برون رفتی ایجاد کرد.

وی افزود: اغلب ما بومی کهگیلویه و بویراحمد بوده و به زیر و بم این شهرستان کاملا آشنایی داریم.

فرمانده سپاه ناحیه گچساران ادامه داد: معمولا به وام های دریافتی از بانک ها به گونه ای دیگر در استان نگاه می شود، برخی دریافت کننده وام ها اول به دنبال خرید ملک و ماشین و غیره هستند و اگر از آن اضافه بیاید به دنبال کار دیگر خواهند رفت.

محقق زاده اضافه کرد: بخش عظیمی از این مشکلات به نوع نگاه ما در خصوص تسهیلات بانکی باز می گردد که باید نوع نگرش به آن را تغییر داد.

فرمانده سپاه ناحیه گچساران اظهار کرد: در راستای کمک به چرخه تولید و صنعتگران و برداشتن گام های اقتصادی باید سنگ ها را از جلو پای صنعتگران برداشت و بانک ها نیز از آنها حمایت کنند.

محقق زاده افزود: باید دولت در راستای برطرف کردن مشکلات صنایع اقدامات لازم را انجام دهد، هرچند تا کنون به همت رییس جمهور و وزرای دولت خیلی از صنایع راکد در کشور مجددا به کار باز گشته و فعالیت خود را آغاز کردند.

وی گفت: برخی از این مشکلات ما در شهرک صنعتی مربوط به کسانی است که به اسم‌پروژه زمین گرفته اند ولی به جای طرح یا پروژه آن را به ملک شخصی تبدیل کرده و جلو پیشرفت برخی از جوانان را با این اقدامات خود گرفته اند.

فرمانده سپاه ناحیه گچساران خاطرنشان کرد: باید همه با هم در راستای برطرف کردن مشکلات صنعتگران اقدامات لازم را انجام دهیم.

برای برطرف کردن مشکلات صنعتگران گجساران تلاش خواهیم کرد/اگر جایی جذب نیرو شده در دولت گذشته بوده است

تلاش بسیج مهندسین سپاه گچساران برای به حرکت درآوردن چرخ تولید/ درد دل صنعتگران و درخواست حل مشکلات از مسئولان 27

روانبخش دیهیم خوب فرماندار گچساران نیز ضمن تبریک هفته بسیج گفت: چرخه صنعت به دست تولید کنندگان است و مقام‌معظم رهبری نیز در راستای حمایت از این قشر تاکید فراوان کردند.

وی عنوان کرد: برخی افراد دارا بوده و نیازی به تسهیلات نداشته ولی درکنار آنها افرادی نیز نیازمند تسهیلات بانکی برای صنعت هستند.

فرماندار گچساران اظهار کرد: باید زیر ساخت های لازم قبل از واگذاری شهرک های صنعتی برای صنعت گران آماده باشد، ما پا به پای شما در راستای برطرف کردن مشکلات صنعتگران شهرک صنعتی تلاش خواهیم کرد.

تلاش بسیج مهندسین سپاه گچساران برای به حرکت درآوردن چرخ تولید/ درد دل صنعتگران و درخواست حل مشکلات از مسئولان 28

وی با اشاره به تلاش های دولت سیزدهم در بازگشت صنایع راکد به جرخه تولید اظهار کرد: کارخانه قطعات ماشین سازی پس از تعطیلی چندساله با ۱۱۸ نفر اشتعالزایی مجددا در سال گذشته با کمک دولت به چرخه کار باز گشته است، باید تلاش ها در فعال کردن چرخ های اقتصادی بیشتر شود.

تلاش بسیج مهندسین سپاه گچساران برای به حرکت درآوردن چرخ تولید/ درد دل صنعتگران و درخواست حل مشکلات از مسئولان 29

وی افزود: در بخش مشکلات مطرح شده زیرساخت هاطبق جلسات صورت گرفته، قرار شد اقدامات مفیدی انجام شود، تمام موارد عنوان شده از سوی صنعتگران را پیگری خواهیم کرد و در حد توان برای برطرف شدن مشکلات آنها تلاش خواهم کرد.

فرماندار گچساران در راستای کم بودن خرید شرکت ها و نهادهای شهرستان از تولیدات گچساران گفت: انتطار می رود که کالای تولید شده در گچساران از کیفیت بالایی برخوردار شود، تا خریدهای مورد نیاز در بیرون شهرستان صورت نگیرد.

دیهیم خوب با اشاره به جذب نیرو در پتروشیمی این شهرستان که به زودی افتتاح خواهد شد، افزود: اگر جایی جذب نیرو انجام شده در دولت گذشته بوده ، اما نیروی تخصصی مورد نیاز درخواستی برخی از صنایع یا پتروشیمی نیز در این شهرستان کم بوده است،باید از فنی و حرفه ای در راستای برطرف کردن این مشکل کمک گرفته تا مهارت آموزی لازم را انجام دهیم.

وی خاطرنشان کرد: به ادارات گفته می شود تا از گچساران خرید کنند تا جایی که ضوابط آنها اجازه می دهد.

انتهای پیام/۸۲۰۳۳


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi