جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

تجارب زعفران کاران موفق با هدف افزایش در تولید در اختیار دیگر کشاورزان قرار گیرد

نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس در اولین میز علمی، تخصصی و اقتصادی زعفران در فاروج خراسان شمالی گفت: تجارب زعفران کاران موفق با هدف افزایش در تولید در اختیار دیگر کشاورزان قرار گیرد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 84565
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۲

کرونا :

تجارب زعفران کاران موفق با هدف افزایش در تولید در اختیار دیگر کشاورزان قرار گیرد

به گزارش  خبرگزاری  خانه ملت، علی آذری نماینده مردم قوچان و فاروج  و نایب رییس مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی در اولین میز علمی، تخصصی و اقتصادی زعفران در فاروج خراسان شمالی گفت: واسطه ها از ارکان موثر زنجیره تولید تا مصرف زعفران محسوب می شوند و به دلیل نبود نظارت کافی به دنبال سود بیشتر هستند.

وی افزود: این افراد زعفران با قیمت پایین از کشاورزان خریداری و به قیمت بالایی به بازار عرضه می کنند که جلوگیری از این امر نیازمند تقویت و ساماندهی زنجیزه زعفران است.

این نماینده مجلس در دوره یازدهم ادامه داد: در واقع مراحل آبدهی، برداشت، پاک کردن گل، فرآوری، بسته بندی، صادرات باید در چهارچوب مشخصی و برنامه ای مدون سامان پیدا کند.

وی با بیان اینکه برای توسعه اقتصادی زعفران باید به دنبال راهکارهای هدفمندی باشیم، گفت: محصول زعفران اشتغالزایی بالایی دارد بنابراین آگاهی کشاورزان در جهت توسعه و اشتغالزایی این محصول بیش از پیش باید افزایش پیدا کند.

نماینده قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: همچنین باید تجارب زعفران کاران موفق با هدف افزایش در تولید در اختیار دیگر کشاورزان قرار گیرد.

آذری، ضعف دانش فنی در محیط تولید، نابسامانی بازار و نبود برنامه های صادراتی مشخص از دیگر مشکلات پیش روی توسعه زعفران دانست./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi