جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

ورود پرندگان مهاجر حمایت شده زنگوله بال به بیله‌سوار مغان

به گزارش کرونا، رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست بیله‌سوار روز سه‌شنبه گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان هنگام انجام ماموریت گشت و کنترل و جلوگیری از شکار و صید غیرمجاز، اولین دسته پرنده مهاجر حمایت شده زنگوله بال را مشاهده و تصویربرداری کردند. عسگر جبرائیلی افزود: حدود دو هزار و ۵۰۰ بال از

اختصاصی کرونا

کد خبر : 84318
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۰

کرونا :

ورود پرندگان مهاجر حمایت شده زنگوله بال به بیله‌سوار مغان

به گزارش کرونا، رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست بیله‌سوار روز سه‌شنبه گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان هنگام انجام ماموریت گشت و کنترل و جلوگیری از شکار و صید غیرمجاز، اولین دسته پرنده مهاجر حمایت شده زنگوله بال را مشاهده و تصویربرداری کردند.

عسگر جبرائیلی افزود: حدود دو هزار و ۵۰۰ بال از این پرنده حمایت شده از کشور همسایه جمهوری آذربایجان به اراضی مرزی شهرستان وارد شده‌اند.

وی ادامه داد: گونه حمایت شده زنگوله بال با نام محلی مزمک همه ساله در این مواقع از سال جهت زمستان گذرانی بصورت مهاجر به زیستگاه‌های منطقه مغان و بویژه شهرستان بیله‌سوار مهاجرت می‌کند. این پرنده‌ها معمولاً بصورت گروه‌های بزرگ دیده می‌شوند که در سال‌های اخیر بدلیل افزایش تدابیر حفاظتی و تامین امنیت این پرندگان در این مناطق تعدادشان رو به افزایش است.

شهرستان بیله‌سوار در قسمت شمالی استان اردبیل و هم مرز کشور جمهوری آذربایجان، دارای منابع آبی منشعب از رود ارس و رودخانه مرزی بالهارود بوده و با توجه به وجود اراضی وسیع کشاورزی و مرتعی در این منطقه، زیستگاه انواع پرندگان وحشی عادی و حمایت شده بوده و هرسال با فرارسیدن فصل سرما، پذیرای تعداد زیادی از پرندگان مهاجر از کشورهای همجوار نیز است.

منبع : قدس آنلاین

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi