چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

توصیه‌های رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در خصوص سویه امیکرون

به گزارش کرونا از یاسوج، رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: هم اکنون ۱۰۶ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری هستند که ۳۲ نفر مبتلای قطعی و ۴ بیمار تحت مراقبت‌های ویژه است. دکتر پرویز یزدان‌پناه افزود: مجموع مبتلایان به کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد ۸۶ هزار و ۷۸۲ نفر بهبود یافته گزارش شده است. وی

اختصاصی کرونا

کد خبر : 84303
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۰

کرونا :

توصیه‌های رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در خصوص سویه امیکرون

به گزارش کرونا از یاسوج، رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: هم اکنون ۱۰۶ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری هستند که ۳۲ نفر مبتلای قطعی و ۴ بیمار تحت مراقبت‌های ویژه است.

دکتر پرویز یزدان‌پناه افزود: مجموع مبتلایان به کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد ۸۶ هزار و ۷۸۲ نفر بهبود یافته گزارش شده است.

وی بیان کرد: از ۱۰۸۲ نمونه دریافت شده از آزمایشگاه  های سلولی و مولکولی یاسوج و دهدشت که شامل تست های PCR و رپید تست حدود ۴٩ درصد موارد (۴٨٨ نفر ) مثبت بودند بیشترین موارد مثبت در شهرستان‌های بویراحمد (١٧٩ مورد)،کهگیلویه (٨٠ )،گچساران(٧۶ )  و بهمئی ( ۶٠ مورد) بودند.

یزدان‌پناه اظهار داشت: از زمان شروع واکسیناسیون کووید ۱۹ تاکنون آمار بیماران بستری به حد چشمگیری کاهش داشته است لذا میزان اثربخشی واکسن را در این بیماری نشان می‌دهد لذا لازم است  با شروع پیک جدید تکمیل واکسیناسیون صورت پذیرد تا بتوان پیک جدید را با آسیب کمتری سپری کنیم.

    وی گفت: با توجه به افزایش آسانسوری بیماری (١۵ تا ٢٠ برابری موارد مبتلا) در استان لازم است از ماسک‌های با کیفیت استفاده شود، رعایت فاصله فیزیکی ، تهویه مناسب، عدم حضور در هر نوع تجمعی ، عدم حضور در مکان های پر خطر و پرهیز از  خروج از خانه مگر بر حسب ضرورت توصیه می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان خاطرنشان کرد: با روند تصاعدی موجود در استان ،انتظار می‌رود که بزودی بیمارستان‌های استان مملو از بیمار شود و شاهد افزایش  روزانه دو رقمی فوتی‌ها در استان باشیم.

انتهای پیام/۸۲۰۰۹


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi